Heb ik het enige kind dat niet naar speelgoed omkijkt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nele87, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Hoi,

Ons moppie verjaart binnenkort.
    Volgens veel mensen in mijn omgeving hoort ze dan speelgoed als cadeau te krijgen.
    Ik krijg dus de vraag wat ze moeten kopen, maar ik heb zelf echt geen idee!

Als ik kijk naar wat zij heel de dag doet, dan komt daar weinig speelgoed bij kijken...
    Is dat raar?
    Als ik in de keuken bezig ben, dan trekt ze zich op aan de kastjes. Ze trekt de schuiven open, en amuseert zich met plastic potjes.
    Als ik aan het stofzuigen ben, dan kruipt ze achter de stofzuiger aan, en heeft zo de grootste pret.
    Als ik aan de laptop zit, dan komt ze recht staan naast mij, en begint met haar handjes op de toetsen te slaan, probeert de muis af te pakken.
    Voor de rest, kruipt ze heel de woonkamer door, trekt zich op aan de stoelen, kasten...
    Het enige speelgoed waar ze wel eventjes mee bezig kan zijn, is een doos met blokjes. Ze haalt de blokjes er dan uit, en gooit ze er weer in.

We hebben knuffels, een stoffen popje, vormenstoof, activiteitenkubus, vtech boerderij, rammelaars, autotjes....
    Allemaal niet interessant dus :)

Is mijn dochter raar? Of zijn er meer kindjes die niet echt veel geven om speelgoed?
    Of, is ze gewoon nog wat te jong om speelgoed leuk te vinden? :D

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn knulletje is ook net 1 geworden en al het speelgoed is leuk, maar inderdaad is alles van het huis ontdekken vele malen leuker. Pc slopen, lades uitruimen, overal langs lopen, drinkbak van de hond in badderen, etc. ER komt vast een fase dat speelgoed wel weer leuk is, haha.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik denk dat het wel normaal is hoor. Dochter speelt ook vrij weinig met speelgoed, tenzij ik dat samen met haar doe. Maar zodra ik stop, stopt zij er ook mee. Komt vast goed (hoop ik hahaha)

4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Het echt spelen met speelgoed kwam hier ook pas nadat hij een jaar was. Kort daarna werden de dierenpoppetjes van Little people en Duplo opeens heel populair, de Hema blokkentrein en vooral heel veel ballen.

5. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hier precies hetzelfde :D Wat hij dan wel leuk vindt is al het speelgoed 's ochtends uit de opbergdozen te gooien, maar als dat gedaan is, is hij met het speelgoed ook klaar :p

6. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Misschien kun je dan speelgoed vragen waarmee ze samen met jou klusjes kan doen? Als het nu nog niet leuk is dan misschien later alsnog.. keukentje met kokspulletjes, kinderstofzuiger, bezem, baksetje om samen koekjes te maken, strijkplankje..

7. beccie

beccie Niet meer actief

mijn dochter is ook bijna jarig. maar begint nu een beetje meer te spelen.
    ze heeft van die ronde blokjes waar je een toren mee kan bouwen. en het omgooien is geweldig.
    dingen waar geluid uit komt vind ze nu ook interessant.

maar ik weet ook niet goed wat ik voor de verjaardag moet vragen. van mijn moeder krijg ik een nuttig kado. een kleinere buggy die in mijn auto past hihi. zo`n inklapding. ben daar erg blij mee.

mijn zus wou graag kleding kopen. en dat vind ik ook leuk :D.
    verder zal ze wel veel speelgoed krijgen denk ik.

wij gaan zelf een 3 wielerfietsje met duwstang voor haar kopen

8. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik zou mobiele dingen vragen: trekdiertjes, loopwagen, fietsje, poppenwagen dat soort dingen, zelf rijdend speelgoed..

Dat kan tenminste meegenomen worden/helpen bij hun ontdekkingstocht;)

9. christacloots

4 sep 2011
    93
    0
    0
    Nee hoor heel normaal, het komende jaar word het echt spelen veel leuker. Onze zoon is nu 15 maanden en begint nu echt te bouwen en met auto's te rijden (ondertussen hoor je hem dan brrrrrrr doen) maar geef hem een tupperware doosje of een leeg flesje zwitsal en hij vermaakt zich ook. Vraag anders cadeaubonnen van de lokale speelgoedwinkel. Kun je straks zelf voor iets kijken als ze wat ouder is

10. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Mijn kind is net zo raar
    alles is leuk als het maar geen speelgoed is

maar ik kan je zeggen. Dat komt ook weer goed

inleg puzzels vind ik altijd leuk om te krijgen en te geven

11. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier precies zo. Ze vindt het nog steeds fantastisch om de laden leeg te halen maar ze kan nu met anderhalf ook heel leuk spelen. Ze heeft allemaal dieren en daar kan ze echt wel een half uur/3 kwartier mee spelen. Ook auto's en poppetjes zijn een succes.

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Echt spelen met speelgoed doet onze dochter ook nog niet, net 1 jaar oud. Ze vind het wel leuk om speelgoed uit de speelgoedbak te trekken, blokken uit een doos halen, en alles gaat nog steeds richting mond, poppetjes en dieren van little people blijken erg lekker te zijn..... Hoop maar dat dat een keer overgaat.

Misschien kun je evt iets voor buiten vragen, dochter heeft met verjaardag een schommel gekregen en ze vind het echt geweldig. Ook de loopfiets van puky (wutsch) is een groot succes, nog wel om samen te doen.

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    En voorleesboeken, voelboeken, flapjesboeken, plaatjesboeken :)

Hier "ruzie" met mijn dochter als ik "haar" boek in de bieb uit haar hand moet trekken om het uit te kunnen lenen. "Mij mij mij mij" gilt ze dan ;) Sta je dan in de bibliotheek met een gillende meid naast je :):)

puzzels indd zijn ook favoriet. Houten puzzels met van die knopjes. En wat nog meer wat ze nu leuk vindt, even denken: kleuren, knippen (op haar manier), poetsen (met alles wat gemaakt is van stof wordt gepoetst), koken, haar fietsje (plastic fietsje van lena)

ow en dieren indd. Maakt niet uit wat het is, alle plastic dieren vallen in de smaak.

En de auto's van haar grote broer. Niet die leuke roze gezellige meidenauto's die ik dan voor haar koop. Neeeeeee ze wil alleen maar de stalen stoere merkautootjes van haar broer :cool:

14. sassieka

sassieka Lid

1 nov 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon vind alles in huis ook veel leuker om te ontdekken. Kijkt ook niet echt naar speelgoed om.

15. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Leuk die reacties!
    Mijn dochtertje is dus eigenlijk dood-normaal :D

Keukentje komt er al voor haar.

Puzzels is inderdaad ook wel een leuk idee.
    Kartonboekjes vindt ze ook wel interessant, maar dat gaat allemaal in haar mondje :(
    Autotjes heb ik al gehaald.
    Poetsspulletjes enzo is ook een leuk idee, voor als ze wat ouder is.

Die loopfiets Puky ziet er ook wel leuk uit. Dat is iets dat ze al snel zal kunnen gebruiken denk ik.

Bedankt, ik heb weer een paar nieuwe dingen voor op het lijstje!

16. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier een net 1-jarige die ook t liefst met plastic bakjes, pollepels, zand, gras enz speelt.

Grote hit op zn eerste verjaardag: Lucy’s learning tower - IKEA Hackers
    (denk dat dit ook leuker is dan een keukentje, want nu kan hij samen met mama de aardappels schillen en dat is toch veel interessanter dan doen alsof ;))

Hij klimt er de hele dag in en wil dan aan het aanrecht staan. Ik doe vaak wat water in de wasbak, geef m een lepel en een garde en heb hem dan rustig een uur aan het spelen.

17. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ah wat een leuk idee zeg! Ik kan geloven dat je zoon daar een uur zoet mee is!
    Hebben jullie dat zelf gemaakt?

18. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Nee creatieve opa ;) Maar het is niet al te moeilijk volgens mij.

19. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    hier gelukkig een baby die voor alles in is qua speelgoed, ze ligt volgens mij met haar interesses wel een stukje voor haar leeftijdsgenootjes (en ze is dan zelf ook nog eens gecorrigeerd in leeftijd). Ze is hier ook gek op potjes en bakjes al een paar maanden, vooral om ze dan op tafel of grond te tikken of tegen elkaar aan. Ze heeft nu stapelblokken en een stapeltoren (met bakjes) gekregen en dat vind ze ook prachtig! Ze is pas over 3 maanden jarig, maar heb zelf de uitnodigingen gemaakt en laten drukken dus die heb ik al binnen..... daarop vraag ik of ze rekening willen houden met haar overtallig aantal speelgoed en dus veel beter iets in haar spaarpotje kunnen doen. Maar ja opa en oma's willen natuurlijk wat geven, dus daar heb ik een online lijstje voor gemaakt zodat ze iets kiezen wat we ECHT nodig hebben qua speelgoed. Maar die blokken en torens gaan ze echt wel leuk vinden, je kunt er van alles mee: bouwen, gooien, geluid maken of gewoon vasthouden hihih

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Hier ook alleen boeken: ze heeft veel in verschillende manden liggen.
    Pakt zelfs lees door soms brengt naar ons toe om te voorlezen.
    Nog l

Deel Deze Pagina