Hallo, Mijn zoontje wordt over 4 weken 2 jaar. Hij heeft altijd goed geslapen, gaat ook makkelijk naar bed, vindt het allemaal prima. Maar sinds kort wordt hij 's nachts ineens wakker. Het was eerst een keer in de week en is binnen twee maanden erger geworden tot elke nacht :x Het begint met huilen en gilt daarna de hele boel bij elkaar. Het is gewoon eng om te zien, hij lijkt wel bezeten. We hebben ook een dochter, die de volgende dag naar school moet. Om deze reden kunnen wij het niet maken om mijn zoon de hele nacht te laten huilen, anders is het voor mijn dochter niet vol te houden op school. Zodra hij dan beneden is, is alles koek en ei. Hij slaapt dan lekker op de bank tot de volgende ochtend half 8. Het lijkt mij dan ook niet dat er medisch wat is, dan zou hij er namelijk ook last van moeten hebben op de bank. Aan de andere kant denk ik: er moet iets zijn, anders zou hij ook niet wakker worden... Is dit herkenbaar? Zo ja, wat hebben jullie hier aangedaan?
er staat dat bij nachtangsten het kind wakker lijkt, maar niet echt is, dat je slecht contact met hem kunt maken. als hij is bed is, op zijn kamer, dan zou dit kloppen. maar zodra we met hem op de trap lopen naar beneden, houdt het gegil op en beneden is hij ook rustig en duidelijk wakker. Dan geeft hij wel antwoord e.d. maar zodra wij weer over zijn bed beginnen, begint het gegil al weer. terwijl hij tussen 19.00 - 19.30 uur altijd heel makkelijk naar bed gaat.
Nachtlampje? Daar heeft mijn zoon opeens ook weer behoefte aan. Hij heeft een nachtlampje gehad tot ongeveer zijn 2e verjaardag en gaf toen zelf aan dat hij uit moest. Nu toch weer nodig. Zonder lampje ook brulpartijen en niet stil te krijgen.