van gastouder naar kdv

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by dds, Apr 3, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn dochter gaat naar een gastouder, wat ik geweldig vind. Huiselijk en vertrouwd!
    Helaas is de gastouder weleens ziek waardoor Julia niet heen kan. Het bureau regelt een andere gastouder, maar hier willen wij geen gebruik van maken. Julia gaat 's maandags altijd naar mijn schoonzus, maar zij is zwanger van een 2-ling waardoor ze hiermee stopt. De gastouder heeft geen plek voor Julia.
    Kort samengevat, het loopt niet lekker waardoor wij een kdv zoeken. Wie heeft hier ervaring mee en vindt de kdv beter dan een gastouder?

2. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Milou is ook vanaf 4mnd tot 2,5 jaar bij een gastouder geweest. Heerlijke tijd. Ze ging er 2 dagen per week naar toe. Huiselijk, vast persoon. Ze was heel flexibel in haar dagen en uren. Zij kende Milou door en door. Kortom heel tevreden over die tijd.
    Onze gastouder kreeg een kindje en wilde daardoor stoppen met werken. Wij waren daarnaast op zoek naar een peuterspeelzaal die we konden combineren.

Het gevolg: Milou gaat vanaf januari 2 dagen naar een kdv. De eerste 2 weken waren moeilijk. Ze hechtte zich aan de 1e leidster die er was. Maar die was er niet alle dagen.
    Nu gaat ze huppelend naar binnen en heeft geen zin om naar huis te gaan als we haar ophalen!

Maar bij een 2e kindje zou ik weer eerst kiezen voor een gastouder. Wij voelen ons hier prettiger bij.

3. angel77

angel77 Fanatiek lid

Mar 29, 2008
    1,428
    0
    36
    oosten van het land
    Ons zoontje gaat ruim een jaar 2 dagen per week naar de GO, om verschillende redenen gaat hij nu sinds 3 weken 1 dag per week naar het KDV (staat op wachtlijst voor de andere dag),
    Het wegbrengen is een drama dan moet hij echt heel erg huilen, maar zodra ik uitzicht ben gaat het beter en na 10 min speelt hij al weer lustig op los.
    Oke het is minder huislijk maar nu heeft hij andere kindjes om zich heen en gaan ze knutselen en gezamelijk spelen, bij GO is hij meestal alleen of met een baby.
    Wij kiezen tzt ook niet voor een peuterspeelzaal dit is voor ons ook van invloed.

Share This Page