Heb ik hier recht op?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Smurfin90, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Nu zit ik eigenlijk met een vraagje, door mijn persoonlijkheidsstoornis (OPS) heb ik erg veel moeite om een baan aan te houden, studies heb ik nooit af kunnen ronden (in totaal 5) uit eindelijk heb ik diverse banen gehad, deze heb ik ook nooit lang kunnen vol houden en kreeg vaak veel stress/paniek aanvallen.
    Nu heb ik met mijn partner afgesproken dat ik gewoon thuis blijf waar mijn dagelijkse routine redelijk stabiel is..
    Nu is het enkel zo dat hij wel voor mij opdraait, hier gaat het nu wel een beetje fout want mijn rekeningen blijven soms links liggen met name mijn studieschuld en zorgverzekering hij heeft helaas geen ruime salaris geloof rond de 1300,- en ons huur is enkel al 660,-

Dus voor hem wordt het ook lastig om een volledig huishouden te kunnen financieren en daarbij ook al mijn rekeningen te bekostigen.

In het jaar 2010 heb ik een wajong uitkering aangevraagd, hierbij moest ik op gesprek komen door mijn stoornis heb ik dit af laten weten toen der tijd dacht ik dat ik sterk in mijn schoenen stond en studie's etc. aan zou kunnen echter heeft de toekomst anders gebleken.
    Nu vraag ik mij eigenlijk af of ik wel recht zou hebben op een wajong? Of evt. andere inkomsten?

Ik ben trouwens 23 jaar en een vroegtijdige schoolverlater.

Zou iemand mij hier over kunnen inlichten?

Alvast bedankt! :)

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Smurfin90,

Je wilt weten of je alsnog aanspraak kan maken op een Wajong-uitkering.

Heb je in 2010 een afwijzing gehad voor de uitkering met daarin als reden dat je niet op de afspraak bent gekomen?
    Dan kan je bij UWV een verzoek indienen om het recht op deze uitkering alsnog te beoordelen.
    Je stuurt hiervoor een volledig ingevuld aanvraagformulier met een begeleidende brief aan UWV.

UWV kent geen andere uitkeringsvormen die bij de situatie passen zoals jij die beschrijft.
    Wil je toch onderzoeken hoe je het inkomen van jou en je partner kan aanvullen?
    Dan kan je op www.berekenjerecht.nl jullie inkomsten en lasten invullen.
    De site geeft dan aan of er regelingen zijn waarop jij en je partner aanspraak kunnen maken.

Actuele informatie over het aanvragen van een Wajong-uitkering en het aanvraagformulier vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

17 mrt 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste Ella,

Bedankt voor u reactie, ik ga meteen kijken wat mogelijk is! :)

Deel Deze Pagina