blij niet zwanger te zijn... wie had dat kunnen denken

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kitty, Dec 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Effe mn ei kwijt. Zit op het werk en huil mn kop eraf !

Vandaag getest en negatief. Natuurlijk niet verwacht en een beetje
    teleurgesteld. tot plots de bel ging. Het was de postbode met een aangetekend pakje voor mij en een aangetekende brief voor mn vriend. Het was mijn kerstpakje (armband pandora) en voor hem een brief van de advocate van zijn ex waar hij 4.5 jaar geleden een zaak mee opende.

Zij stapte na 6 weken uit de zaak en de zaak was na een jaar failliet. Alleen neit failliet verklaard door een fout van de schuldeiser. Mn vriend en ik waren toen 1 maand samen. Hij heeft zijn woning toen verkocht om alle schudlen te betalen. De verkoopsovereenkomst werd net 1 dag getekend voor zijn huis door de deurwaarder werd opgeeist, dus we hadden nog chance. De schuldsom was ongeveer 38.000 euro. Alles was achter de rug en we hebben ons nestje gekocht, een jaar later een mk, en dan 10 maanden later een mooie dochter. Het ging eindelijk goed en ik was trots 2700euro spaarcentjes te hebben.

Bij de brief van de advocate zit een juridisch opgesteld papier door haar en mijn vriend ondertekend. Hierin verklaren ze dat zij afstand neemt van alles dat nog volgt op het café (schulden dus) en dat hij haar 12.500euro moet met een maandelijkse aflossing van 500euro. Natuuuurlijk herinnert hij zich dit papier niet en is dit bedrag nooit betaald. Nu moeten wij haar dit meteen betalen. Het staat er ook in dat hij akkoord gaat dat indien de maandelijske aflossingen niet gebeuren het bedrag meteen kan worden opgeeist. Wat was hij toen toch dom geweest en dat allemaal omdat hij in zijn boosheid zo wnel mogelijk van ahar spelletjes vanaf wou.

Paniek paniek. Net een kwartier ervoor had ik negatief getest en nu was ik er plots blij mee. We hebben haar opgebeld. Hij was erg boos dus heb ik haar rustig gevraagd of het de bedoeling is dat ik met onze 1-jarige dochter op straat ga leven? Het was haar zaak niet. Of ze een afbetalingsplan ziet zitten wou ze met haar advocaat bespreken. Kwartier later weer telefoon, ze had eht laten bezinken en wil over afbetalingen praten. Wel als volwassen (wat een vertaling is voor: ik wil met jou wel praten, maar niet met hem).

We hebben onze advocaat geraadpleegd en hebben een afspraak morgen om 15u.

Als dit een legitiem papier is staan we nog voor een helse tijd. Want zelfs met 125euro per maand zitten we nog 10jaar aan haar vast. En 125euro is heel veel geld voor ons. Mn vriend is net ontslagen doordat zijn baas hem neit kon betalen en we zitten met de afbetaling van ons appartement + auto...

Pff ik zie het allemaal niet zo goed zitten nu. Al die miserie, ik heb er dan nog niet eens iets mee te maken, maar mag eht wel nog steeds mee opkuisen. Tja, wat kan liefde toch groot zijn he.

Kitty

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Sjonge dat is een heel verhaal Kitty...

Ik kan me voorstellen dat je dan blij bent dat de test negatief is want echt gebruiken kun je het natuurlijk niet nu...

Gelukkig hebben jullie een advocaat... Misschien kan hij/zij iets van het bedrag af krijgen en misschien iets regelen dat je bijvoorbeeld in 3 jaar haar het afgesproken restant kunt betalen? Net als in de schuldhulp zeg maar...

3. bloempje0

bloempje0 Actief lid

Nov 5, 2007
    328
    0
    0
    Jeetje wat een verhaal, veel sterkte met alles in ieder geval.

Maar ik zie aan je banner dat je pas over 4 dagen kunt testen voor een posi test.

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Oooh en als het echt niet gaat lukken is het aanvechten misschien ook een optie...

5. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Jeetje Kitty,

Wat een heftig verhaal...wat een verschrikkelijke rot situatie, net nu het dan wel lekker ging, eigen huisje en bezig voor een tweede. Wat kunnen dat soort dingen uit het verleden dat kl*te zijn, zeker als jij er eigenlijk ook helemaal buiten staat...pffff.
    Kan me voorstellen dat je er erg van slag door bent.
    Een hele dikke knuffels voor jou en je gezin en ik hoop dat jullie snel een schappelijk oplossing zullen vinden voor deze ellende.

Liefs Snoozie

6. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    En of ik dan wil vechten! Mn vriend was vroeger zo'n beetje uitschot dat ik niet eens zag staan. Maar ik zag zijn zachte kant en dat is het kantje dat nu enkel nog overblijft. hij is verantwoordelijk geworden én een superpapa. Ik wil die rechter wel eens effe zeggen dat het niet zo'n goed idee is om iemand die het nu wel goed doet effe te straffen!

Heb getest omdat ik op 29d zat. Vorige rodne was 32 maar ik had vroeger nooit een cyclus langer dan28d, dus dacht ik: je weet maar nooit. en er lag een testje op de kast ==> kan ik neit aan weerstaan...

Liefs
    Kitty

7. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik vraag me wel af wat ons zou kunnen helpen dat eht ongedaan wordt. Hopelijk het feit dat ze er pas 4jaar later mee afkomt...

Afwachten...

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik hoop echt het allerbeste voor jullie!
    Het zal uiteindelijk ook wel goedkomen... maar toch: het is nu weer onduidelijkheid en ellende...!

Waarom zijn ze nu pas met die papieren gekomen dan? Dat vraag ik me ook wel af...

9. Gezond

Gezond Niet meer actief

jeetje 4 jaar later... ! Das wel heel lang...

10. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ze is blijkbaar terug zelfstandig een zaak begonnen. Zou wel kunnen dat ze geld nodig heeft... En dan ga je toch al je bronnen na. Maar het is onmenselijk daarvoor een gezin kapot te maken.

Ben benieuwd, doe waarschijnlijk geen oog dicht vannacht.
    Bedankt voor de steun

Kitty

11. Gezond

Gezond Niet meer actief

Als ze daar geld voor nodig is is het niet handig om dat in termijnen te laten betalen lijkt me...
    Maar ik zou er gewoon om slapen meid!
    De advocaten vechten het wel uit ;)

Sterkte!

12. linda26

linda26 Bekend lid

Dec 11, 2007
    760
    0
    16
    jee dat is niet niks zegl...
    Ik wens jullie iig veel sterkte en hoop dat je er zo goed mogelijk vanaf komt.

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Jeetje meid dat is niet niks. Ik wens jullie heel veel succes. En ik hoop dat alles goed komt. Nogmaals veel succes meid ;)

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wat een rotsituatie zeg...ik zou ook vreselijk in paniek zijn!

Maar wie weet kan je advocaat er nog iets aan doen, ik hoop het echt voor jullie.
    En als dat niet lukt, misschien kun je dan een schuldregeling via een schuldhulpinstantie aanvragen (weet niet of je in Nederland of Belgie woont, maar in Nederland kan dit in ieder geval) waarbij je 3 jaar aflost en het restant daarna wordt kwijtgescholden. Een schrale troost, maar dan zit je in ieder geval niet 10 jaar aan haar vast. Ook zal ze dan genoegen moeten nemen met een aflossing die past bij jullie budget, en het feit dat ze maar een gedeelte zal terugkrijgen.

Laat je nog even weten wat je advocaat ervan zegt?

15. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Gisteren bij advocaat dus langsgeweest. Papier blijkt waterdicht en we zullen dus moeten betalen. Meteen langs de bank geweest voor een oplossing want als we niet snel zijn kan ze onze woning laten aanslagen en hebben we niets meer. Schuldbemiddeling kan in België maar omdat we eigendom hebben gaan die ook meteen zeggen van dat te verkopen en dat wil ik zeker niet. dit is ons nestje en dat mag ze neit kapot krijgen.

Nu mijn bankier is een oude vriend van mijn ouders en ik heb m altijd graag gehad. Ik had me bij de avocaat sterk gehouden, maar bij de bank kwamen de tranen. Hij zei: over mijn lijk dat jullie je appartement verkopen; er zijn oplossingen en we gaan er een voor jullie zoeken.

We kunnnen onze hypotecaire lening van 20 op 30 jaar laten zetten en daarbovenop een persoonlijke lening nemen. Deze moet wel min. 20 000 bedragen. Hiermee moeten notariskosten worden betaald, de schuld aan haar en de overschot leggen we dan bij in onze lopende autorlening. Maandelijks zullen we het op deze manier niet voelen, maar we betalen wel 10 jaar langer voor nestje en 10 jaar langer voor haar!

Door de rente komt het erop neer dat we haar geen 12500 geven, maar we meer dan 25000 kwijt zijn. Maar ja... er zit niets anders op.

Ik ga haar wel het voorstel doen om 250 per maand te geven voor 5 jaar. Zo hoeven we enkel van 20 naar 30 te gaan zonder een extra lening aan te gaan. Als ze dan betaald is binnen vijf jaar dan zijn er ook meteen onze 2 kindjes (hoop ik) en laten we de lening herzien en kunnen we terug naar 20 jaar gaan. Al hebben we dan weer notariskosten. Mijn vriend wil haar het liever ineens geven om dan van haar af te zijn, maar dat zijn emoties die praten en daar zal hij zich even meoten voerzetten vind ik.

Ik hoop dat ze hiervoor te vinden is, al zou ik haar verstaan indien ze weigert. Let's hope. anders zijn we echt veel geld kwijt aan rente. Notariskosten blijven natuurlijk.

Onze advocaat schrijft de hare een brief om samen te zitten.

Let's hope for the best
    Heb wel genoeg van die relatiestests !

Kitty

16. Gezond

Gezond Niet meer actief

Wat vreemd dat een advocaat er toch niet iets aan kan doen... Wat zei hij dan over het feit dat ze er pas na 4 jaar mee kwam?

Wat ik ook wel vreemd vind is dat je man/vriend hier jou niets over verteld heeft... Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Ik hoop dat jullie tot een passende oplossing komen!

17. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Over die vier jaar zei hij: dat valt nog wel voor.

We kunnen het aanklagen maar die strat kost ons al 1500euro gerechtskosten met de kans het zowieso te verliezen.

Mn vriend kende het papier zelf niet meer. In die epridoe zat hij er emotioneel onderdoor en donk hij veel te veel. Misbruik van de situatie was die periode heel gemakkelijk. Ik heb hem in die periode leren kennen, maar slaagde erin het positieve in hem naar boven te halen.

Tja, hij moet nu maar met haar willen praten. En zo te horen hiernet ziet hij het aflossen aan haar rechtstreeks neit zitten.

Niks te willen: nu stel ik mijn veto!

Kitty

18. Gezond

Gezond Niet meer actief

Tja dan blijft er niet veel keus over he..

Ik wil je graag heeeeel veel sterkte wensen met alles....

Overigens: Ik zou wel even kijken of verkopen van de woning geen optie zou zijn...
    Wellicht kan je haar dan wel in een keer afbetalen... en dan kan je misschien meteen al een goedkoper huisje kopen of over een paar jaar weer, maar dan zit je niet jaaaaaaaaaaaaaren aan haar vast...

Nieuwe start! ;)

19. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik dacht hier maar even het vervolg neer te schrijven:

Haar advocaat heeft ons teruggeschreven. Hun voorstel is 2100euro per maand gedurende een half jaar. Alsof dat een gezin met een kind en twee (normaal gezien) werkende ouders dat per maand effe over heeft)

Tja, naar de bank dan maar geweest. Nadeeltje is dat de procedure minstens 2 maanden zal duren en dat mn vriend die nu werkzoekende meteen werk meot hebben (en hij doet echt zijn best met sollicitaties).
    De eerste 2100 meot er nu zondag zijn. Ik heb haar een bericht ingesproken dat we alles meteen betalen maar dat dit even duurt en dat ik wel wil horen wat ze'r van denkt. Maar dat kreng belt me maar neit terug!

Ondertussen exact 1 cyclus verder want ik heb ongi-pijn en de vorige keer had ik net getest. Komt ze telkes wat stress gooien op de meest leuke dagen.

Er is een oplossing maar die slepen we nog lekker lang met ons mee en ze kost ons dubbel de prijs die ze vraagt door notariskosten en interesten.

Pech! 2008: wat een leuke start

Kitty

20. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Jemig Kitty, 2100 per maand voor een half jaar. Dat kunnen maar weinig mensen opbrengen hoor.
    Kunnen jullie hier echt niks meer aan doen, en wat een kreng dat ze inderdaad niet terugbelt.

Wij werken ook allebei en hebben nog geen kinderen, maar houden echt geen 2100 euro over in de maand hoor. Ik ken er maar weinig die dat wel zullen overhebben.

Heel veel succes de aankomende tijd.

Groetjes,
    Elvira

Share This Page