Goede morgen Ik heb een kind waar ik ff niks meer van snap vorige week werd hij streeds eerder wakker.lag dan steeds op zijn buik maar mijn nog niet terug draaien.overgestapt naar opvolgmelk omdat we het ouder hadden dat hij niet meer voldoende had aan zijn voeding, tevens laken over hem heen gedaan zodat hij niet zo makkelijk meer kan draaien. Ging paar dagen goed. Toen werd hij 's morgens weer om 5.30uur wakker omdat hij eerder al had gepoept, daardoor nu dus luieruitslag. Vanochtend om 4.50uur wakker niet gepoept maar volop kletsen. Na een half uur maar bij ons in bed genomen maar meneer kletste gezellig verder. Om 6.00uur werd hij weer moe in zijn eigen bed gelegd en is gaan slapen.... 7.15uur wakker gemaakt voor zijn fles omdat ik anders gewoon niet meer uitkom vandaag
Klinkt echt als een volkomen normale 6mnd oude baby die even op zoek is naar een ander ritme. Onthoud wel dat jouw baby niet weet hoe laat het is. En dat wakker worden niet altijd te maken heeft met te weinig voeding. Slapen/wakker zijn is alleen de eerste maandjes gekoppeld aan voeding, daarna betekent het meestal dat het kind gewoon genoeg heeft geslapen. Als hij om 6 uur gaat slapen zou ik hem niet een uur later wakkermaken, dan verstoor je zijn slaap helemaal. Ik had hem dan om 6 uur die eerste fles gegeven en lekker laten slapen.
Ik begrijp dat dit voor anderen als niet raar klinkt. Wij zijn alleen gewend dat ons mannetje tot half zeven slaapt ongeacht wat. Heb vorige week overlegd met de bouwkundige voedingsdeskundige en zij hash aan dat het zeer waarschijnlijk aan de voeding zou liggen. Nadat we zijn overgestapt ging het paar dagen weer zoals wij gewend waren. We hebben er voor gekozen hem om 6.00uur geen fles te geen omdat hij geen honger had. Dat laat hij altijd duidelijk merken als dat wel zo is. En gewend zijn dat hij dus om half zeven gewoon wakker word maar nu dus niet
Die van mij sliep ook al vanaf 6 weken heerlijk door. Maar ze hebben gewoon van die fases dat ze 1-2 weken weer aan het rommelen zijn met de slaaptijden, en daarna trekt het meestal weer bij.
Ik vond zes maanden ook een moeilijke leeftijd weet ik nog. Ze zijn dan idd op zoek naar een ander ritme. Geef je al hapjes? Misschien helpt dat om meer voeding te geven verspreid over de dag. Of de laatste fles een paar schepjes pap erin voor een voller gevoel of dan bijv een grotere fles geven. Wat ik ook vaak deed als ik het echt niet meer wist was 1 dag volledig op verzoek voeden en de tijden en hoeveelheden opschrijven. De dag erna gaf ik dan die hoeveelheid voeding maar dan op mijn eigen tijden.
Mary1981, ijn zijn laatste fles krijgt hij al rijstebloem. Groente en fruit eet hij al volop. Krijgt ook broodkorsten. Gistermiddag zijn fles niet leeggedronken, gekeken hoeveel hij had laten staan en dat bij de laatste fles extra gegeven. Ook toen heeft hij die hoeveelheid weer laten staan. Hij krijgt dus voldoende en geeft zelf aan wanneer hij genoeg heeft. Vandaag werd hij weer om 6.00uur wakker, dat zijn we wel van hem gewend