Vraagje: Aflezen ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Djuuzie, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Begeleider in de psychiatrie
    Gelderland
    Dames,

Wie oh wie kan me een antwoord geven.
    Sinds een paar dagen ben ik begonnen met ovulatietesten. De eerste dag een licht streepje, tweede en derde ook (lichter dan de controle-streep) de vierde had ik geen streepje(wel bij de controle). Nu lijkt het mij zo dat hoe dichter je bij de ovulatie komt, hoe donkerder de streep word? Omdat het hormoon opgebouwd wordt.

Ik test nu met kruidvat, maar die is op 1 na op. Ik ga over op sensitest, die zijn veel goedkoper.
    Heeft iemand ervaring met kruidvat/sensitest?

Greeetzzzzz, Joyce

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    De kruidvat testen vond ik persoonlijk niet goed.. heb heel veel valse testen gehad.. Met sensitest ben ik uiteindelijk zwanger geworden...

het kan zijn dat die ene test licht was omdat je misschien meer had gedronken ofzo? probeer gewoon te blijven testen..Dan komt er vanzelf een knallend streepje!!

Succes met zwanger worden!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb een keer kruidvat ovu testen gehad alle 5 de testen uit dat pakje waren positief (lijkt me niet kloppen;))
    De testen van sensi test waren voor mij altijd heel duidelijk

4. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Hoi!

Ik heb ben 4x zwanger geworden met de sensitestovutesten. De andere keren gaf ie nooit positief (PCOS). In mijn album staat een rijtje met een positieve test, de testen zijn opeenvolgende dagen genomen op hetzelfde tijdstip, bij mij loopt het per dag snel op, daarna gelijk weer bijna geen streep te zien...tot 12 dagen na de positieve test.....:)

Succes ermee

En idd, over Kruidvat heb ik weinig goeds gehoord, de ovutesten dan.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    ik heb de kruidvattesten ook gehad daarmee had ik 3 dagen achter elkaar een positieve test vond ik niet echt handig, met sensitest had ik gewoon 1 dag een positieve test en daarna weer negatief.

6. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Mijn kruidvat testen zijn inmiddels op, ik ga vandaag beginnen met de testen van sensitest. Jou testen zijn erg duidelijk Marilene! Een duidelijke opbouw te zien.
    Ik zal het zien vandaag, als het klopt allemaal heb ik nog 3 dagen tot mijn ovulatie........

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ben tot nu toe tevreden over sensitest, als ik tijd heb zal ik zo even een foto plaatsen.

Groet.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    mijn testjes (sorry voor de hoeveelheid maar ik gebruikte ze voor het eerst en had dus ook geen idee hoe snel ze posi zouden worden en hoe donker enzo)

9. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Dit is de sensitest Deelicht? Duidelijk af te lezen in ieder geval.
    Waarom heb sommige dagen 2x getest als ik vragen mag?
    Mij staat bij dat je het dagelijks rond dezelfde tijd moet doen en dan niet met ochtendurine.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey Djuuzie, dit is sensitest ja.
    Nou ik wist niet hoe donker ze moesten worden.... dus als ie een beetje aankleurde testte ik later nog eens. Achteraf gezien was dat dus niet nodig. Maar sommige vrouwen hebben een superkorte piek en missen hem als ze 1x daags testen.

11. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Heb je wel steeds rond de zelfde tijden getest?
    En als je de piek hebt is je eisprong dan TUSSEN de 24 en 36 uur of BINNEN 36 uur?

12. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Djuuzie, de tijden wisselden nog wel eens hoor. Werk parttime dus ging niet zo handig.
    Volgens de bijsluiter van sensitest springt je ei binnen 24-48 uur na een posi test.

13. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Dus als ik het goed snap test je bijvoorbeeld om 12.00 dan kan je ei springen vanaf de volgende dag 12.00 en niet eerder?

14. Israe

Israe Niet meer actief

Met kruidvat ovutesten heb ik ook slechte ervaring...bleef vier dagen positief!

Sensitest vind ik erg prettig.

Zodra streepje al ietsje donkerder wordt, test ik twee keer per dag. Rond 12.00u en rond 19.00u. Om zo de piek niet te missen.

Let ook op of je iets aan je lichaam voelt als de test positief is, dan weet je voor de volgende keer dat als je die dingen weer merkt dat de ovulatie eraan komt.

Succes!

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    djuuzie, je telt de 24-48 uur vanaf de posi test. Hij kan een uur na de posi test al springen, maar ook een dag later zegmaar. Maar wel vóórdat je 48 uur verder bent.

16. Djuuzie

Djuuzie Fanatiek lid

16 mei 2010
    3.079
    0
    0
    Gelderland
    Thanx, ik zal zeker de sympomen in de gaten gaan houden voor een andere keer.
    Gaan na de postitieve test maar meteen aan de slag!

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    succes djuuzie!

Deel Deze Pagina