Trouwen

Discussion in 'De lounge' started by wizard, Jul 26, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd :D maar we weten niet goed hoe we de grote dag in willen gaan vullen. We hebben niet de financiele middelen om het groots aan te pakken. We hadden nu bedacht om alleen voor de familie een tuinfeest te houden en vrienden achteraf een kaartje te sturen namens de kinderen met: hoera, papa en mama hebben ja gezegd! Misschien niet leuk dat de vrienden er dan niet bij kunnen zijn maar wat ik al aangaf, we hebben het geld niet om het groter aan te pakken. Tenzij....jullie ideetjes hebben om op het originele manier toch klein aan te kunnen pakken. Hoe zag jullie grote dag eruit?

Liefs Eva

2. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

meid wij willen het ook niet zo groot hoor als we gaan terouwen (over een jaar of 2)
    wij willen graag trouwen in de zomer en hopen op mooi weer trouwen op het stadhuis en geven daarna een feessie met bbq bij een strandtent!
    is op zich ook niet echt duur we hebben ongeveer 30 mensen geteld!

3. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

OHJE en nog gefeliciteerd :D

4. tanja8

tanja8 Niet meer actief

GEFELICITEERD!

Wat heerlijk!
    Een tuinfeest is erg leuk! Kan je heel leuk en goedkoop maken!
    Ik ben bezig met een cursus weddingplanner en tuinfeesten zijn echt in!
    Het is jullie keuze wie jullie uit uitnodigen, ik vond het best lastig nodig is je de één uit dan is het weer gek dat je de ander niet uit nodig.. nou ja het is jullie keus voel je je er niet schuldig bij!
    Veel succes met het plannen van jullie dag!

5. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Ik heb wel eens een bruiloft gehad van mensen ook met minder geld.Die trouwden op maandagochtend, dan is dat iig gratis.En het weekend erna gaven ze een gezellige avond gewoon thuis voor familie en vrienden.Als je het ruim van te voren aangeeft dan kunnen de meeste mensen wel iets regelen met het werk zodat ze dan vrij zijn.En ipv een feestje thuis kun je ook bv. alleen samen brood eten thuis, dat gebeurt ook wel.

iig gefeliciteerd!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Je kan een bruiloft net zo duur maken als je zelf wilt.
    Wij zijn 3 weken geleden getrouwd. zal in grote lijnen vertellen hoe wij het hadden ( ook klein ) en wat we kwijt waren, misschien brengt het je op ideeen.

Trouwjurk en pak kwam van www.otto.nl hebben mooie bruidskleding voor weinig geld.
    Schoenen gewoon bij de plaatselijke schoenenwinkel.
    inplaats van een grote dure taart hadden we 3 vlaaien van muli vlaai (gemiddeld 10 euro per taart )
    Hadden een grand cafe afgehuurd, vroegen geen huurprijs, je betaalde alleen het eten en drinken ( eten was lopend buffet, 16.50 per persoon )
    Waren met de receptie met 25 man en eten 14 man.
    Hadden alleen de ouders, broers/zussen en aanhang, oma's en verder een klein groepje goede vrienden.
    Als bedankjes had ik van die kleine glazen potjes ( 3 stuks voor 0.90 ct bij Xenos ) met mana's snoepjes.

Waren in totaal ( incl. fotograaf via marktplaats ) 1500 euro kwijt en hebben een topdag gehad, klein maar wel naar onze smaak, lekker simpel en incl. mooie bruidsfoto's.

7. mama1986

mama1986 Fanatiek lid

gefeliciteerd!

wij hebben het klein gehouden heerlijk met onze ouders en broer(tjes) en zus(jes) en hun kids

wij gingen s"morgens trouwen
    foto's maken door een zwager
    om 11 uur hadden we een brunch
    daarna gingen we met de club naar ons huis lekker ff bijkletsen en drankjes en gebak
    en tegen 17.00 gingen we met zijn alle naar de wok
    daarna nog even buiten iedereen uitgezwaaid en toen lekker met onze kids naar huis
    onze trouwdag was super klein maar fijn :idea:

8. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Zorgen dat iemand in je familie fotos kan maken of vriendenkring. er zijn heel veel witte gohicjurken net als sharon, voor nog geen 100 euro.
    Anders ebay!
    mooie tuinfeest, met groentes en salades fruit en vlees, aldi heel goedkoo, wat drinken erbij , misschien alcohol.
    En voor de rest tja, euhmm tja partytent van ieman lenen? kleine cadeautasjes ofzo met kleinigheidje erin?

9. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    wij trouwen over een kleine 2 weekjes. we houden het ook thuis. we hebben totaal 60 man heb op de kartjes saan tussen 14.00 en 23.00 uur dus hoop dat ze verdeeld komen. we rouwen op de gratis ochtend hebben mijn jurk via marktplaats en het pak in de uitverkoop vij een winkel die weg ging voor maar 75 euro ipv 250. verder hebben we ook de glazepotjes zoals eerder genoemd alleen dan van de action 9 voor 1,89 zin precies dezelfde als de xenos en hebben er kleine hartjessnoepjes in gedaan. verder weet ik nog niet wat we precies kwijt zijn maar ik schat alles bijelkaar rond de 600 euro. we krijgen ook nog wat dingen dus die hoeven we niet zelf te betalen. veel plezier met het plannen en de dag zelf natuurlijk.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook wij hebben het thuis gedaan.
    Ringen 350
    Kleding 500
    Fotograaf was een vriend
    Trouwen (wij wilden gratis maar mijn ouders hebben betaald voor een later tijdstip) 180 (incl papieren)
    Eten en drinken iets van 250 euro (voornamelijk drinken, we hadden fris bier en wijn) eten was zelfgemaakt (mijn moeder had veel gemaakt, mijn schoonzusje en schoonmoeder hebben ook wat gemaakt).
    We hadden in totaal iets van 70 gasten

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Is toch leuk zo'n tuinfeest?
    Gewoon doen! het is jullie feest!
    En wat die andere denken, moet je niet eens over nadenken,
    het is jullie dag hoor!
    Veel plezier en veel geluk.
    groetjes Mensi.

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hi meld je even aan bij de trouw topic die er op dit forum is...

wij zijn 3 juni 2008 groots getrouwd en waren erg veel geld kwijt maar ja we wilden het zelf zo graag!
    voor ons is het motto je trouwt maar 1 keer! was de mooiste dag uit mijn leven en we zagen er beide prachtig uit
    we zijn na de huwelijksplechtigheid bij de kinderboerderij foto's gaan maken en daarna bruidstaart en eten
    daarna om 20 uur big party en afgesloten met een geweldige honeymoon

zie voor foto's van onze dag en mijn jurk

http://ramoontje1982.hyves.nl/

Share This Page