Ik heb als kind groeiremmers gehad en heb nu vruchtbaarheidsproblemen ik ben benieuwd wie dit ook heeft gehad en nu ook problemen heeft met kinderen krijgen. Wat zijn jullie ervaringen? Wij zijn inmiddels 20 maanden bezig en zijn naar een jaar naar de gynaecoloog geweest ze konden niks vinden alles was goed. We moesten maar meer geduld hebben. Toen kwam afgelopen december het bericht dat Rotterdam onderzoek heeft gedaan en dat het we degelijk schade kan veroorzaken. Wij hebben toen vervolgend daar een afspraak gemaakt ze hebben mij gecontroleerd op amh. En toen was ineens alles anders. Het was veel te laag voor mijn leeftijd en word er met spoed gestart met ivf. De officiële intake komt nog. Dus mijn advies voor iedereen die deze medicijnen heeft gehad last je amh prikken ook al is alles goed.
onze zoon groeit ook als kool en het zkh heeft gezegd als hij in pubertijd te groot word wij ook groeiremmers kunnen overwegen maar ook gelijk gezegd dat het mischien wel invloed heeft of zijn vruchtbaarheid misschien was het vroeger niet zo bekend heb je het aleens aan je ouders gevraagd of dat toen verteld is???
Ik herken het probleem, niet bij mezelf maar m'n zus. Zij heeft ook groeiremmers gehad. En nu blijkt dit bij haar de vruchtbaarheid te belmmeren. ze kreeg geen cycles. Deze word nu met medicatie en spuiten geloof ik op gang gebracht. Ze zitten nu een jaar in de MMM. Ze zijn nu bezig met iui. Volgens mij nog 2 keer en dan wordt er weer verder gekeken wat ze gaan doen. Wel moet ik zeggen dat manlief een erg stressvolle baan heeft en dat in het begin voor slechte zwemmers zorgde. Gelukkig gaat dat steeds beter. Wil je heel veel succes wensen!
Groeiremmers hebben wel degelijk negatieve effecten op de vruchtbaarheid dat is inmiddels wel bewezen. Ik heb ook twee jaar lang groeiremmers gebruikt en de hoge dosis ook nog. Ik dacht ook onvruchtbaar/verminderd vruchtbaar te zijn (na járen nog niet zwanger geraakt) Ik ben ook echt bang voor de schade die het heeft aangericht maar ze weten niet precies nog hoe het zit. Op controle bij de gynaecoloog bleken alle hormoonwaardes normaal te zijn en ook kon ze op een echo geen afwijkingen vinden. Ik weet niet of de amh waarde is getest...Wat houd dit in dan??? Ik kreeg het advies het een half jaar te proberen en anders verder te onderzoeken. En nu ben ik, slechts enkele maanden later, toch zwanger spontaan. Ik heb wel een ovulatietest gebruikt één keer en gelijk goed dus. Het is nog pril ongeveer 6,5 week. Wel een echo gehad al. Dus hoop is er wel voor je! En ik hoop voor je dat het goed komt.
Ik heb ook groeiremmers gehad, maar heb gelukkig niet heel lang moeten wachten voor we zwanger waren. De zus van een goede vriendin heeft echter ook groeiremmers gehad en veel vruchtbaarheidsproblemen gehad. Uiteindelijk is zij zwanger geworden via IVF. Ik moet zeggen dat ik wel erg schrok toen in december uitgebreid in het nieuws kwam dat groeiremmers een duidelijke negatieve invloed hebben op de vruchtbaarheid. Mijn ouders hebben het destijds nog nagevraagd in het ziekenhuis en toen werd beweerd dat het geen invloed had...... Ik wil je veel succes wensen, ik hoop dat jullie over niet al te lange tijd in verwachting mogen raken!
Ze weten dat het idd dat de medicijnen als bijwerking heeft problemen met vruchtbaarheid. In veel ziekenhuizen weten ze niet goed hoe of wat. Zelf ook een verkeerde diagnose gehad. Gelukkig in het Erasmus terecht gekomen. 11 maart een afspraak voor spoed ivf door mijn lage amh waarde. Het is nu of nooit dat is ons wel duidelijk en dan nog geen garanties. Amh waarde: AMH - Wikipedia Bedankt voor de reacties en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen.
Dankjewel @ mamie82. Zijn er meer mensen die zelf groeiremmers hebben gehad en daar wel of geen gevolgen door hebben.