Heb ik nu zwangerschapsdiabetes ??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door beebiegirl, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Ja erg hè, maar ik heb officieel de diagnose zwangerschapsdiabetes nog niet gehad, omdat mijn dagcurves niet boven de 6.5 uit komen. Ik had 1 afwijkende waarde na de glucosetest. Loop wel bij de internist en diabetesverpleegkundige om diabetes te voorkomen, misschien zijn ze daarom wat makkelijker.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Mijn waardes waren prima :D 5.0 nuchter en 5.6 na het suikerdrankje.

We krijgen dus gewoon een lekker dik babietje ;)
    nu nog ff bedenken of ik het eerste pakje moet vervangen... had maat 50 gekocht maar dat is dan misschien wel te klein :(

3. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik was trouwens wel helemaal beroerd van het drankje... ben daar op bed gelegd en heb 1,5u geslapen :)

4. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey meiden,

Ik heb ook in mijn zwangerschap- zw.diabetes gehad.
    En nuchter moest het onder de 6 zijn. En na het eten (1.5) lager dan 7.5.

Ik kreeg een dieet, en dat ging redelijk maar naarmate zwangerschap vorderde werd, het erger en kon weinig eten, toen ben ik insuline gaan spuiten. Steeds werd het meer, maar toen de goede eenheden waren gevonden, kon ik wel goed eten:D...alleen toen werd vrij snel erna me zoontje geboren:D

Nu is het trouwens weer helemaal weg.

Lol, op mijn echo's zag het er goed uit, baby niet te groot. Hij is 2,5 week te vroeg geboren, en woog 'maar' 2940 gram!

5. beebiegirl

beebiegirl Actief lid

3 okt 2008
    311
    0
    0
    Wat een verschil zit er toch in geboorte gewicht. Bij mij is de baby nu ongeveer 3500 gr ik ben dan nog maar 34 weken. Ondanks dat de baby niet extreem groeit is het wel groot.

De gynaecoloog zei in iedergeval dat het wel gelijkmatig groeit dus dat was dan ook wel weer goed.

Even over de medicatie (metformine) Deze medicatie wordt relatief kort gegeven. Er is onlangs een congres geweest voor artsen e.d. Daaruit is gebleken dat deze medicijnen gewoon veilig gebruikt kunnen worden tijdens een zwangerschap. Ik had er eerst ook een slecht gevoel bij maar ik neem aan dat ze ook echt niet iets gaan voorschrijven als het risico's voor de baby met zich mee brengt.

De medicijnen worden nog maar minder dan een jaar aan zwangere voorgeschreven en daarom is er dan ook bij bv apotheken ed weinig tot niets bekent en moeten dat nog komen.

Nog ruim 3 weken en dan word ik ingeleid ik hoop dat de baby niet al te veel meer gaat groeien. Hoewel het mijn vijfde bevalling is wil niet zeggen dat het nu zo lekker is om een groot kind te baren, weet ik ook van de vorige.

Deel Deze Pagina