Denk jij meer kans bij elke dag óf om de dag klussen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door appelappel, 22 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Denk jij meer kans bij elke dag óf om de dag klussen?

  1. Elke dag

  2. Om de dag

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. appelappel

    appelappel Bekend lid

    1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

    Denken jullie dat je het meeste kans hebt om zwanger te worden omstreeks de vruchtbare dagen bij klussen/vrijen:

    Elke dag

    of

    Om de dag

    ?

    Liefs
    Marleen
     
  2. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Ik zou zeggen om de dag maar om de 2 dagen is ook goed hoor
    E ik zou zoiezo zeggen klus lekker wanneer je zin heb waneer je het doet omdat het moet gaat het vaak toch niet lukken
     
  3. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als alles normaal functioneert heb je volgens mij de meeste kans met iedere dag seks ... maar daar moet je wel zin in hebben natuurlijk! Dus gewoon seksen als je trek hebt ;)
    Wil je meer zekerheid (en/of heb je toch altijd zin) kun je altijd ovulatietesten gaan gebruiken ...
     
  4. Kiek

    Kiek Lid

    24 jul 2006
    20
    0
    0
    Personal Assistant
    Ik heb begrepen dat je leeftijd daarbij ook nog een rol speelt. Het zaad is inderdaad beter als je om de dag sex hebt maar als je boven de 35 bent is het vooral zaak om het zo vaak mogelijk te doen om de kans op bevruchting te vergroten.
     
  5. Boukje34

    Boukje34 Bekend lid

    20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik denk dat om de dag de kwaliteit van de zaadjes beter is en meer spermacellen bevatten. maar volgens mij is het ook een beetje geluk hebben, want je kan je er nog zo op focussen, de natuur bepaald zelf wel wanneer.. maar je kan misschien wel een beetje "meehelpen" door rond de ovulatie te klussen. vaak hoor je dat dames zwanger zijn geworden op het moment dat ze er niet of minder "mee bezig" waren.
     
  6. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    het beste is om de 3 dagen uiteindelijk dat is wat mn gyn zegt
    ook nu met alle testen enz staat duidelijk in de papieren 3 dagen geen zaadlozing enz
     
  7. Niet meer actief

    Volgens mij om de dag.
    Dat heb ik al vaker gelezen, anders krijg je sloom zaad, dat zeggen ze...

    Gr Malina
     
  8. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ronde 4 was de eerste ronde dat we het om de dag deden ipv elke dag rondom de vruchtbare dagen en zie het resultaat! (al weet ik natuurlijk niet of het echt daarmee te maken heeft!) ;)
     
  9. mama2801

    mama2801 Niet meer actief

    ik heb ook gehoord dat om de dag beter is dit ivbm met het sterkte van het zaad en je meot het zelf ook op kunnen brengen elke dag klussen ...
     
  10. jes1

    jes1 Fanatiek lid

    26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik zou zeggen: maakt niet uit! Je moet er niet teveel mee bezig zijn! Mijn man had een koortslip en ik dacht: volgende maand beter. Wel geklust natuurlijk en ik was zwanger! Zo zie je maar weer, het komt vanzelf!
     
  11. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    De gyn zei tegen me dat als je het elke dag doet (of meerdere keren per dag) dat dan het zaad minder geconcentreerd is.
    Dus om de 2 dagen doen, en zaad leeft best lang in je
     
  12. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Goeie poll vraag.

    Ik twijfel zelf ook, maar kies toch voor om de dag dat hebben we ooit ook eens van een uroloog gehoord. Zaad leeft zeker wel 48 uur dus zit je met om de dag vrijen altijd goed lijkt mij!

    Succes iedereen.
     
  13. Bahar

    Bahar Actief lid

    21 mei 2007
    404
    0
    0
    Ik denk ook om de dag. Misschien is het gewoon toeval hoor maar hiervoor dus in alle 4de ronde 's elke dag geklust rond mijn eisprong, en nu de laatste keer dus bewust om de dag en je ziet het! (haha)


    succes allemaal
     
  14. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Wij deden het de eerste rondes iedere dag zonder resultaat. De eerste maand dat we het om de dag deden was ik zwanger...
     
  15. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zou zeggen klussen wanneer je zin hebt...wij hebben in het begin ons nergens van aangetrokken, als het op een gegeven moment lang duurt ga je toch (tenminste ik dan) dmv ovutesten kijken wanneer je je eisprong hebt en daar meer rekening mee houden wbt klussen...

    toen blij ons bleek dat de kans op "gewone" bevruchting minimaal zou zijn omdat mijn man zijn zaad niet "meer" goed was was dat een flinke domper maar vanaf die tijd hadden we wel zoiets van nou ja dan zal het wel op de mm uitkomen wil het nog lukken...

    en door dat idee hebben we er totaal geen rekening mee gehouden dat het wel zou kunnen lukken op de normale manier maar tijdens de week dat Ed thuis liep, en we weer als "konijnen" tekeer gingen (zoals we ook deden bij de 2 andere zwangerschappen) ben ik toch zwanger geraakt...

    dus tja wij moeten het blijkbaar "veel en vaak" doen wil het effect hebben....wie weet hoe dat bij jullie is... ;)

    succes
     

Deel Deze Pagina