Heb ik recht op een ZEZ uitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sundance11, 30 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Hallo,

Mijn man heeft samen met zijn ouders een melkveebedrijf. Ik werk hier gemiddeld 12 uur in de week in mee.
    Ik zelf zit niet in maatschap en de uren die ik werk worden financieel niet vergoed of staan nergens geregistreerd.
    Verder heb ik nog een baan buitenshuis, hier krijg ik wel gewoon mijn zwangerschapsuitkering.
    Nu is mijn vraag kan ik voor het werk wat ik thuis doe ook een zwangerschapsuitkering aanvragen?

Vr groeten,

Esther

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Esther,

Je kunt de zwangerschapsuitkering voor zelfstandigen (ZEZ) aanvragen voor je werkzaamheden in het melkveebedrijf. Deze uitkering geldt namelijk ook voor meewerkende echtgenoten. De hoogte van de
    uitkering is afhankelijk van de behaalde winst van je partner.

Je vraagt de ZEZ-uitkering aan via UWV.nl.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Hallo,

Bedankt voor uw reactie. Als ik het goed begrijp maakt het dan dus niks uit of die uren die ik meewerk wel of niet geregistreerd staan?

Vr groeten,

Esther

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Esther,

Om de hoogte van de ZEZ-uitkering te kunnen beoordelen is het nodig dat je gewerkte uren opgeeft.
    Als je hier geen registratie van hebt dan geef je een schatting van de gewerkte uren door.

UWV maakt daarnaast gebruik van gegevens van de Belastingdienst om de hoogte van de ZEZ-regeling
    te bepalen. Hieronder vind je een link die verwijst naar het aanvraagformulier voor de ZEZ-uitkering.
    Bij punt 7 op het aanvraagformulier vind je de gegevens die je moet doorgeven als meewerkend echtgenote.

Actuele informatie en het aanvraagformulier ZEZ vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina