Hallo, Ik heb een vraagje betreft een zwangerschaps uitkering. Vorig jaar heb ik gewoon gewerkt. Dit tot September ivm een verhuizing. Als snel bleek ik zwanger te zijn en ben in mijn nieuwe woonplaats wel opzoek geweest naar een tijdelijke baan maar helaas niet gevonden. Momenteel ben ik 7 maanden in verwachting en laten de omstandigheden het niet meer toe om te werken. Ik heb 3 maanden een WW uitkering gehad , tot mei 2013. Momenteel ontvang ik niets meer maar heb ik ook geen andere inkomsten. Heb ik dan wel recht op de zwangerschaps uitkering? Groeten , Jacq84
Beste Jacq84, Je wilt weten of je recht hebt op een zwangerschapsuitkering. Je hebt recht op een zwangerschapsuitkering wanneer je daarvoor verzekerd bent. Je bent verzekerd wanneer je: - WW-uitkering ontvangt - Ziektewet-uitkering ontvangt - Loongerelateerde WGA-uitkering ontvangt - Vrijwillig verzekerd bent voor de Ziektewet - Een dienstverband hebt bij een werkgever Of wanneer je vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na einde van een WW-, ZW- of Loongerelateerde WGA-uitkering of een dienstverband ligt. Je geeft aan dat je WW-uitkering in mei beëindigt is en je op dit moment geen werkgever hebt. Je bent dan niet verzekerd voor een zwangerschapsuitkering. Actuele informatie over wanneer je recht hebt op een zwangerschapsuitkering vind je hier. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare