Arbeidsgeschiktheidverklaring uwv arts over 3 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Wappie82, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Ik ben vorige week bij de verzekeringsarts van het uwv geweest. Ik zit in de ziektewet wegens zwangerschap(ernstige bekkeninstabiliteit). Mijn wazo is 3 weken geleden geƫindigd en daarvoor had ik een ww uitkering. De arts heeft mijn ziekte bevestigd en ik heb een prettig gesprek met hem gehad. Ik ben me alleen iets gaan afvragen, en hoop dat jullie me er iets over kunnen vertellen.

De arts gaf aan dat hij verwacht dat ik over 3 maanden (per 1 oktober) weer arbeidsgeschikt ben. Hij zegt dat bekkenklachten meestal binnen deze termijn wel verdwenen zijn. Ik hoop het van harte! Maar...ik zit al bijna een half jaar met ernstige bekkeninstabiliteit, en dat is al veel langer dan ik had verwacht aangezien ik nog nooit van m'n leven last heb gehad van m'n bekken. Ik heb juist altijd veel gesport en heb een sterk lichaam.
    De arts zegt dat als ik over 3 maanden nog steeds bekkenklachten heb dat dit niet meer door de zwangerschap kan komen. Daar ben ik het niet geheel mee eens. Ik begrijp wel dat het extreem is als ik tegen die tijd nog steeds zo pijn heb, maar uiteindelijk heb ik te wel opgelopen door de zwangerschap, dus is het een zwangerschapsgerelateerde ziekte.
    De arts heeft tijdens om gesprek een arbeidsgeschiktheidverklaring ingevuld waarop hij aangeeft dat ik per 1 oktober weer arbeidsgeschikt ben. Nogmaals, ik hoop het van harte en ik ben ook volop bezig met fysio en oefeningen. Maar wat nou als ik op 1 oktober nog steeds zoveel pijn heb en ik nog niet kan werken? Ik heb wel ernstige bekkeninstabiliteit, aangezien ik nog steeds zoveel pijn heb dus ik ben bang dat er ook een kans is dat ik op 1 oktober nog niet kan werken.

Ik ben een beetje bang nu dat deze arbeidsgeschiktheidverklaring me dan tegen gaat werken. Wat als ik nog niet kan werken? Moet ik me dan opnieuw ziekmelden? Of direct een nieuwe afspraak met de arts maken? Wordt dit dan weer binnen 4 weken beoordeeld? Of is deze arbeidsgeschiktheidverklaring bindend? Dat geeft mij wel een beetje angst, want als ik op 1 oktober nog steeds ziek ben dan moet ik wel de kans krijgen lijkt me om in de ziektewet te blijven. Het is toch nooit 100% zeker te zeggen dat ik over 3 maanden helemaal beter ben?

En deze bekkenklachten komen door mijn zwangerschap, als ik over 3 maanden nog steeds bekkeninstabiliteit heb dan is de zwangerschap daar toch nog steeds de oorzaak van? Ik heb immers nooit last gehad van m'n bekken, echt pas sinds de zwangerschap.

Ik hoop dat jullie deze onrust bij mij kunnen wegnemen.

Groet,
    Wappie

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Wappie,

Vervelend dat je last hebt van bekkeninstabiliteit.

Je geeft aan dat de verzekeringsarts je per 1 oktober arbeidsgeschikt verklaart.
    Maar je denk zelf dat dit misschien niet gaat lukken en vraagt je af hoe dan verder.

Als je op 1 oktober nog niet hersteld bent, meld dit dan bij UWV werknemerstelefoon, telefoonnummer 0900 9294.
    Er wordt dan een nieuwe afspraak voor je gemaakt bij de verzekeringsarts.

Ben je nog steeds ziek maar geeft de verzekeringsarts aan dat dit niet meer te maken heeft met je zwangerschap of bevalling? Dan ontvang je 70% van het vastgestelde dagloon.
    Vindt de verzekeringsarts de klachten wel zwangerschapsgerelateerd, dan blijf je 100% van het dagloon ontvangen.
    Vindt de verzekeringsarts nog steeds dat je hersteld bent, dan heb je geen recht meer op een Ziektewet-uitkering. Hiertegen kan je bezwaar aantekenen.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina