heb ik recht op een zwangerschapsuitkering?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door nina22, 25 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    hallo,

in maart ik mijn contract niet verlengd en ik heb tot eind juni een ww ontvangen nu ben ik begin december uitgerekend,

heb ik recht op een zwangerschapuitkering?

ik solliciteer wel maar helaas als zwangere lukt dit een stuk moeilijker en kom ik straks in financiële moeilijkheden.

alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Nina,

Wat rot dat het niet wil lukken met solliciteren.

Je wilt weten of je recht hebt op een zwangerschapsuitkering.

Je geeft aan dat je WW-recht eind juni is afgelopen. Je hebt vanuit de WW alleen recht op een zwangerschapsuitkering wanneer je uitgerekende datum binnen tien weken na beëindigen van je WW-uitkering ligt. Dit is in jouw situatie jammer genoeg niet het geval.

Mocht je in de tussentijd toch werk vinden dan kun je van daaruit wel een zwangerschapsuitkering krijgen. Ook hier geldt dat het recht op zwangerschapsuitkering er nog is wanneer je uitgerekende datum binnen tien weken na beëindigen van je dienstverband ligt. Het zou dus niet uitmaken of het werk tijdelijk is.

Misschien kom je wel in aanmerking voor een bijstandsuitkering van de gemeente. Deze kun je hier aanvragen.

Ik wens je veel succes met solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. nina22

nina22 Actief lid

16 feb 2014
    198
    0
    0
    friesland
    oke bedankt voor de reactie ik zal even kijken!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan.

Deel Deze Pagina