Hallo UWV Webcareteam, Ik heb laatst te horen gekregen dat mijn ww-uitkering loopt tot 28 juni 2011. Nu ga ik volgende week woensdag, 15 juni, beginnen bij een tijdelijke baan als oproepkracht voor ongeveer 20 uur in de week. Deze baan loopt medio augustus weer af. Heb ik daarna weer recht op ww en hoe zit het met het zwangerschapsverlof? Ik zou eind augustus begin september met verlof gaan. Mijn uitgetelde datum is 4 oktober 2011. Groetjes Marieke
Beste Marieke, Wat er met je WW-uitkering gaat gebeuren is afhankelijk van het exacte aantal uren dat je gaat werken en het aantal uren van je huidige WW-uitkering. Omdat je oproepkracht wordt is dit van tevoren nog niet zeker. Gedeeltelijk werken Als je zoveel werkt dat er minstens vijf uur WW overblijft, dan loopt de WW door tot 28 juni. Wanneer je dienstverband half augustus stopt, heb je nog geen nieuwe rechten op WW opgebouwd. Je krijgt daarom dan in augustus geen WW-uitkering meer. Omdat je tien weken voordat je uitgerekend was nog wel hebt gewerkt, ben je door middel van je oproepcontract wel verzekerd voor het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO). De WAZO-uitkering kan 4 tot 6 weken voor je vermoedelijke bevallingsdatum ingaan. Vraag deze twee weken van te voren telefonisch aan. Volledig werken Ga je zoveel uren werken dat er minder dan vijf uren ww overblijft? Dan stopt je WW. Na afloop van je oproepcontract kun je half augustus telefonisch een voortzetting van de WW aanvragen. Hiervoor neem je contact op met UWV Telefoon Werknemers, op 0900 9294. Je krijgt dan de resterende weken van je oude uitkering. Vanuit de WW kun je telefonisch een WAZO aanvragen. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare