Mijn bevallingsverlof liep begin juli af, en ik heb mij in overleg met huisarts en psycholoog ziek gemeld. Ik heb rondom de zwangerschap en bevalling nogal wat meegemaakt (behoorlijke zwangerschapsdiabetes met veel insuline gebruik, een val op mn buik ten gevolge van een hypo, een heftige bevalling met hechtigen na afloop, een blaasontsteking een week na de bevalling, borsvoeding die niet goed liep en vanaf dag 3 na de bevalling al depressieve gevoelens (bekend bij verloskundige) 4 weken na de bevalling kreeg ik daar bovenop een acute blindedarm ontsteking (ik ben met spoed geopereerd, zat nog onder de hormonen van de bevalling, mn lichaam was nog "kapot" van de bevalling en ik heb hierdoor de eerste 3 weken na de operatie nauwelijks alleen voor mn kindje kunnen zorgen) De depressieve gevoelens bleven en ik voelde me ook doodmoe.. op advies van de huisarts ziek gemeld omdat ik niet eens normaal kon herstellen van de bevalling na alles wat er was gebeurd. Tevens doorverwezen naar de psycholoog vanwege post partum depressie. Mn kindje is vervolgens nog gevallen ook (van de bank gerold) met een fractuur aan de schedel tot gevolg. (Gaat gelukkig allemaal goed nu!!) Ik ben daardoor gebroken, bovenop alles ook nog een schuldgevoel omdat ik niet goed oplette.. ben helemaal uitgevallen en psycholoog geeft aan dat ik echt rust moet hebben. En als dat niet werkt medicatie. (Ben ik geen fan van) Gesproken met de arboarts en de komende 6 weken volledige rust geadviseerd en daarna verder kijken of we werk weer kunnen opbouwen. (Ik mis mn werk ook wel, maar zit gewoon echt nog niet lekker in mn vel, ben ook erg moe en nu direct gaan werken zou me alleen maar in een dieper dal duwen) Nu werd ik gebeld door de uwv arts, moet daar langs voor een gesprek om vast te stellen of mijn ziekte zwangerschapsgerelateerd is.. Ik maak me er nu al weer druk om.. wat doet zo'n arts precies? Want de arbo heeft al afgesproken dat ik wat langer thuis blijf en we het daarna gaan opbouwen (mijn werk is nl ook nog psychisch belastend).. kan de uwv arts opeens andere dingen besluiten?
Beste Skippy87, Ik vind het zo erg te lezen wat jou en je kindje allemaal is overkomen! Gelukkig gaat het met jouw kindje weer helemaal goed en ook jij komt er vast en zeker weer bovenop! Je wilt weten wat de UWV arts met jou bespreekt tijdens het gesprek. Zoals je zelf aangeeft, kijkt de verzekeringsarts of jouw ziekte zwangerschapsgerelateerd is om te bepalen of je recht hebt op een Ziektewet-uitkering. Zolang je een dienstverband hebt, is re-integratie is iets tussen jou en de werkgever. De verzekeringsarts heeft om die reden geen inspraak in het re-integratietraject bij je werkgever en wat je besproken hebt met je ARBO-arts. Actuele informatie over re-integratie tijdens een dienstverband vind je hier. Ik wens je heel veel beterschap en je hoeft je echt geen zorgen te maken voor het gesprek met de verzekeringsarts. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare