borstvoeding en gebruik Cerazette (mini-pil)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Samsie, 22 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Morning!

Ik gebruik sinds een weekje de mini-pil en heb nu het idee dat mijn bv terugloopt :(
    Zijn er hier meer dames met deze ervaring?
    En kan ik bijv. door vaker te kolven en desnoods iets van bv-thee te nemen de productie weer omhoog krijgen of is dat niet een oplossing en moet ik stoppen met de pil als ik wel bv wil blijven geven?
    Zucht...wat baal ik hier van zeg:(

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Hier geen problemen met het gebruik van die pil en productie.
    Wat je kunt doen is wat vaker aanleggen..... Kolven en BV thee kan inderdaad ook.

Hoe lang gebruik je de pil nu? Misschien moet je het nog even een kans geven......

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Oh Sorry, ziedat je het een week gebruikt..... Kijk het nog even aan zou ik zeggen.

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Zou zeggen kijk het nog even aan, anders mirena spiraaltje of implanon?

5. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Een weekje idd.
    Extra aanleggen doe ik idd al. Implanon of mmirena wil ik niet omdat deze er dan over een jaartje weer uit dus een beetje zonde;)
    Thanks voor het meedenken ladies!

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Kan ook aan de leeftijd liggen, zie dat je kleintje bijna 3 maanden is.maar een keertje extra aanleggen kan geen kwaad.

7. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier al 2 keer Cerazette minipil genomen tijdens borstvoeding en nooit effect ondervonden op de productie. Ik zal het over enkele weken opnieuw gaan nemen, en ik verwacht opnieuw geen problemen.

Rond de 3-4 maanden is er wel vaker een dipje. Paar regeldagen inlassen, en/of power pumping, en dan zou het in orde moeten komen.

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Mijn productie kelderde ook in bij gebruik van de Cerazette. Ik had al moeite om voldoende te hebben, dus ik ben inderdaad weer gestopt met de pil. Maar heb hem wel 3 weken ofzo gebruikt, even kijken of het niet beter ging.

Gebruik idd bv-thee van Weleda. En clusterkolven werkte bij mij goed. Even googelen. Desnoods kun je nog Domperidon slikken, werkt bv verhogend.
    Maar begin met thee en kolven. Nu investeren heb je alleen maar profijt van.

Ik ben uiteindelijk gestopt en ook geen spiraal laten plaatsen, wilde ook na ongeveer een jaar voor een tweede gaan (die is inmiddels 2 weken oud ;))

Deel Deze Pagina