Hallo, ik heb deze vraag ook al bij de lactatiekundige gesteld, maar aangezien zij met vakantie is... Mijn beeb is vanmorgen gewogen op 8,8 kilo bij 68 cm (met gebogen hoofd, dus ik denk 1 a 2 cm langer, ze waren wat eigenwijs daar). Hij is vandaag 4 maand + 8 dagen oud. Vorige keer (3 maand + 2 dagen) woog hij net geen 8 kilo. Kortom, hij groeit dus vrolijk meer dan 800 gram in een maand . Op het cb zeiden ze er niet veel van, waren ze voornamelijk onder de indruk dat hij geen bv-dip had, maar ik vraag me af of hij niet te veel voeding krijgt (waaronder minimaal 1, soms 2 nachtvoedingen) en of ik hier wat aan / mee moet doen?
Tja geen idee eigenlijk, maar ik zie net zijn curves in het toppic en eigenlijk blijft het lijntje gewoon netjes doorlopen toch? Niet dat er ineens een vreselijke piek in zit ofzo, en zijn lengte zit ook gewoon op die ena bovenste lijn (net als zijn gewicht). Dus ja, denk niet dat het zoveel kwaad zou kunnen. Maarja, ik weet het niet zeker natuurlijk, dit is gewoon mijn idee erover .
Mijn zoontje heeft ook geen 4 maandendip gehad, hij steeg die periode juist enorm. http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ ... eight/1729 Is uiteindelijk allemaal goed gekomen hoor... langzaam aan werd de groei echt wel minder. Hij is nogsteeds wel flink maar ik weet dat dat niet komt door ongezonde gewoontes oid. Voor een groot gedeelte gewoon door bv en hij houdt gewoon enorm van eten (boterhammen, fruit, aardappels enz.) mn dochter krijgt hetzelfde (op de bv na) en is een lichtgewicht. Zou er niks mee doen en gewoon vrolijk doorgaan zoals je doet...
Mijn kind was van vergelijkbare lengte en gewicht. Ik heb zijn groeicurve via bv.com bijgehouden, en hij loopt keurig langs het 2e lijntje. Groter dan gemiddeld ja, maar als er geen grote en kleine kinderen zouden zijn, waren er ook geen gemiddelden, nietwaar. Het wordt vanzelf wel minder,maar die van mij blijft groot, en eet voor de rest gezond.
Mij is altijd verteld dat BV kindjes nooit te dik kunnen zijn. Tessa heeft ook lekker babyvet en het CB zei hier dat als zij een fles kindje was geweest ze zich zorgen zou maken. Maar omdat ze BV krijgt gaat al dat babyvet ook weg. Ik geloof dat het zelfs zo is dat als je kindje volledig BV heeft gekregen de kans op overgewicht later ook kleiner is.