Lage hcg waardes?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Astrid040, Jul 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Grrrr... Ik heb allerlei zwangerschapskwaaltjes zoals vermoeidheid, enorme borsten en steekjes in mijn onderbuik/trekkerig gevoel in mijn lies. Inmiddels ben ik 5 dagen overtijd, maar helaas al 3 negatieve zwangerschapstesten (van die dipsticks). Normaal gesproken zou ik denken dat ik dan gewoon een beetje laat ben. Maar ik ben echt als een klok zo regelmatig. Echt elke 28 dagen, en bijna op het uur nauwkeurig.
    Het doet me erg denken aan november vorig jaar (zie handtekening). Toen had ik ook pas een week overtijd de eerste positieve test, en toen liep die snel op vanwege een tweelingzwangerschap. Helaas is het uiteindelijk niet goed gegaan.

-Denk je dat ik gewoon zo'n vrouw ben die altijd langzame hcg-stijging heeft en dus pas laat positieve testen heeft? Ik lees daar weleens wat over op het web.
    -Of is het weer vroeg mis aan het gaan?
    -Zijn die dipsticks wel goed (van 123 thuistesten of zoiets). Vorige keer was het pas positief met een cb-test met weekaanduiding.

2. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Niemand? :'-(

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Probeer eens een kruidvat 2 voor 5 euro testjes. Die lijken het betrouwbaarst te zijn.

4. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Lastige is dat die kwaaltjes lang niet altijd iets zeggen... enige wat je kan doen is zo nu en dan testen... Misschien anders over een week en anders de ha raadplegen..? Het vrouwen lichaam blijft een groot raadsel...

5. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Nog steeds niks, zondag ga ik weer testen.

6. shiltje

shiltje Actief lid

Jul 31, 2014
    466
    256
    43
    NULL
    Hoofddorp
    Hi Astrid, het kan best zijn dat je minder HCG aanmaakt dan de gemiddelde vrouw en daarom laat positief test. Ik zou anders de dokter bellen als je al een week overtijd bent, ze kunnen dan ook een bloedtest doen om te zien wat je HCG waarde is. Ik hoop voor je dat het raak is!

7. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Dankjewel @Shiltje. Ik hou er ook rekening mee dat een eventuele zwangerschap vroeg is misgegaan.

8. sproetjes

sproetjes Lid

Jul 13, 2014
    44
    0
    0
    #8 sproetjes, Aug 1, 2014
    Last edited: Aug 1, 2014
    poeh zenuwslopend deze tijd he meid.
    ik vraag mij ook veel af hoe dat zit met vrouwen die langzaam en weinig HCG aanmaak hebben...:(
    Heb zelfs al gelezen over vrouwen op forums die negatieve bloedtesten hadden en later toch zwanger bleken te zijn...dus ja....99%betrouwbaar, heb ik nu toch al gek genoeg vaak over mensen gelezen die dan die 1% waren:p Verwarrend allemaal het vrouwenlichaam vind ik;)
    liefs sproetjes

9. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Het is allemaal zo verwarrend. Maar er is bij ons niks mis, we hebben gewoon pech gehad vorige keer. En heel veel zwangerschappen zetten niet door, daarom test ik ook nooit vroeg.

Hopelijk is het bij ons snel raak, en dan dan aub gewoon een zwangerschap zoals uit het boekje, met meteen een positieve test op nod, kloppend hartje en geen gekkigheid!
    Nu nog even afwachten dus.

10. sproetjes

sproetjes Lid

Jul 13, 2014
    44
    0
    0
    Begrijp dat je het niet te vroeg wilt tetsen, vind het ook wel knap(je geduld) en ook verstandig :)
    Ikzelf weet niet een hoe en wat. Mijn cyclus is de kluts kwijt en ik daardoor ook.
    Ben nu wel paar keer aan t testen..., vage streepjes allemaal, vind het eigenlijk maar niks die wazigheid :p

11. Roerei

Roerei Actief lid

Mar 26, 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Astrid,

Hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal, ook 2 dagen overtijd maar vanochtend ook een negatieve test (kruidvat 2v5). Ik heb normaal ook een 28-29 dagen cyclus en een aantal dagen voor mijn ongi de eerste bloedveeg. En nu niks nakkes nada. Wel buikpijn en pukkels maar verder geen bloed.....Frustrerend is het allemaal wel. Ik wacht rustig af en als er zondag nog niets is dan test ik opnieuw. Het zou wel erg mooi zijn als het door HCG aanmaak komt dat de testen negatief uitblijven he? Heel veel succes in ieder geval!

12. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ja, logisch ook dat je alleen over die 1% leest. Die zetten hun bijzondere verhaal immers op internet? Het is zeldzaam en daarom praten ze er juist over!

TS, kan zijn dat je eens een late eisprong hebt gehad en daardoor later positief kunt testen.

Sommige vrouwen die zeer regelmatig zijn, willen soms zonder reden ook wel eens heel gek een cyclus overslaan.

Het enige wat je kunt doen is afwachten en af en toe testen.

Of je huisarts om een bloedtest of echo vragen.

13. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik heb sinds vannacht een zeurderig vervelend-pijnlijk gevoel in mijn linker schouderblad. Ben een beetje bang voor een bbz. Toch maar weer een test gedaan: negatief. Een bbz lijkt me dan niet waarschijnlijk. Ik heb wel een beetje het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Misschien was ik gewoon een paar dagen later dan normaal. Daar hoop ik dan maar op want ik heb geen zin in weeeeer complicatie op complicatie. :-/

14. angel02

angel02 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,866
    1,943
    113
    Astrid hoe gaat het nu met je en ga je nog een keer testen mijn test was gister negatief dus ik denk dat ik dinsdag of woensdag nog een keer test.

15. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

Jul 23, 2014
    1,531
    83
    48
    Female
    Hey dames ik ben ook over tijd en negatieve testen ik heb zaterdag getest die was negatief ... 30 juli was mijn NOD ... als ik het woensdag nog niet ben test ik weer succes met wachten ladies

16. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik ben uiteindelijk toch ongesteld geworden, bijna een week later dan normaal. Op naar de volgende ronde!

17. Pcosje

Pcosje Niet meer actief

Ik had een positieve clearbleu....8 dagen voor nod. Daarna negatief....ben inmiddels heel de kluts kwijt. Vreemd gedoe allemaal:x. Oh ja en m'n ovulatietesten bleven maar lachen met die stomme smiley.....je zou toch denken dat clearbleu goed zou zijn. Nu maar wachten of ik oevrtijd ga....

Share This Page