Hallo uwv-team, Ik ben vanuit de ww ziek geworden v.w. mijn zwangerschap en kreeg een ziektewetuitkering. Deze is overgegaan in een zwangerschap- en bevallingsuitkering maar nu is mijn vraag hoe dat straks gaat als die afgelopen is. Krijg ik dan automatisch weer een ziektewetuitkering of moet ik weer opnieuw ww aanvragen? Ik heb nog 6 maanden recht op ww. Alvast bedankt!
Beste Sterre82, Het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) wordt niet automatisch omgezet in een andere uitkering. UWV weet immers niet of je nog ziek of werkloos bent. Ben je na afloop van de WAZO nog niet in staat om te werken? Meld je dan de eerste dag na het verlof telefonisch ziek via UWV Telefoon (0900 - 9294). Ben je wel weer in staat om te werken, maar heb je nog geen werk? Dan kun je een herleving van de WW-uitkering aanvragen. Via het werkbedrijf moet je je weer inschrijven als werkzoekende en kun je de uitkering aanvragen. Heb je na afloop van het verlof ander werk gevonden? Dan hoef je niets door te geven. De WAZO eindigt automatisch. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je nog een fijn verlof. Met vriendelijke groet, Robert UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare