Heb ik weeën?

Discussie in 'De bevalling' gestart door linda82, 16 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda82

linda82 Lid

26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    Sinds 22u gisteravond heb ik last van een soort krampende pijn in mijn buik. Het lijkt dan alsof deze helemaal samen trekt. Mijn buik is dan ook helemaal hard. De pijn komt eigenlijk best regelmatig, maar laat soms ook op zich wachten.

Ik vraag me af of dit zo lang voor weeën kunnen zijn of dat het iets anders is. Mijn kindje is ook nog niet ingedaald.

2. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik zou je verloskundige maar eens even bellen en bij haar of hem informeren want als dit wel weeen zijn moet je naar het ziekenhuis omdat je nog geen 37 weken bent.
    Ook al zijn ze dan niet regelmatig dan weet je het zeker gewoon bellen dus.

3. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    in principe is het wel zo dat als jij denkt weeen te hebben het dan nog geen weeen zijn. Je weet het echt wel als het echte weeen zijn. MAar je kunt natuurlijk altijd je vk even bellen.

4. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik had dat ook met 35 weken. Ik heb toen 3 dagen in het zh gelegen omdat ik ontsluiting kreeg.
    Zou ff voor de zekerheid je vk bellen.

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    zou zeker bellen, altijd doen als je nog geen 37 weken bent en je twijfelt! Je moet al bellen als je regelmatig harde buiken hebt!

6. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    even bellen en laten kijken, kan nooit te vaak gaan hoor!

Beccaatje
    Dat heb ik ook vaker gehoord, maar ik geloof er niet zo in. Eerst wel bij de twee eerste voelde ik duidelijk dat ik weeen kreeg, maar werd dan ook wakker van de pijn.
    Bij de derde was ik om 6 uur op heb 2 uur gewerkt (thuiswerk) voelde me niet goed en ben terug gaan liggen. Om 11 uur opgestaan en wel 20 keer naar de wc geweest omdat ik dacht dat ik voor een grote boodschap moest (wat pijnlijke darmen aangezien ik altijd verstopping krijg) maar dan zakte de pijn en aandrang. Mijn buik werd ook niet hard en ik ben gaan douchen. Mijn man zei om 2 uur van we zullen het toch maar even laten nakijken want zo vaak pijn (kon alles gewoon blijven doen) is ook niet echt normaal lijkt me. Dus na tegensputteren dat ik toch zeker wel wist wat weeen waren na al 2 kinderen gebaard te hebben, ben ik toch maar in de wagen gestapt met het idee na een uurtje weer thuis te zijn. (heb eerst nog was buiten gehangen) In het ziekenhuis had ik dus inderdaad weeen en 5 cm ontsluiting :s om half 7 ben ik bevallen. Zonder echt pijn geleden te hebben. (heerlijk want de twee vorige waren heel zwaar, veel bloedverlies en de eerste zelfs een spoedkeizersnee bij 9 cm ontsluiting en 27 uur weeen.)
    Heb gewoon rondgelopen en bij 8 cm moest ik naar het verloskwartier gaan. Daar braken mijn vliezen en liep dus meteen door naar de verloskamer. 10 min later en 2 keer persen.....droombevalling maar....zal voortaan toch maar sneller reageren .

Geloof er dus niet meer in dat iedere moeder meteen weeen herkent...

7. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hmmmm...............dat had ik niet verwacht.

Aan de andere kant, ik heb nu ook al 3 cm ontsluiting zonder noemenswaardige pijn, vooral wat ongesteldheids-ongemak.

De eerste was echt een ramp, veel pijn, en maar geen ontsluiting. Maar, de eerste wee, die heb ik wel herkend hoor.

Nou ja, de meesten zullen toch wel op een normale manier bevallen?

8. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik herkende de weeen ook niet. Ik ging naar het ziekenhuis voor een CTG, daarop was te zien dat ik weeen had! Ik voelde alleen een zeurend gevoel in mijn schaambeen. Pas na 8 cm ontsluiting begon ik echt pijn te voelen.

9. linda82

linda82 Lid

26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    De verloskundige heb ik inmiddels gesproken, ik heb nu ook mijn slijmprop verloren. Contracties komen zo nu en dan zonder regelmaat maar blijven terugkomen.
    De verloskundige zegt dat het geen ontluitingsweeen zijn maar dat er ook nog niet zo goed te zeggen is wat dan wel

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    nou, daar ben je dan lekker mee geholpen...

heb je al een lekker warm bad geprobeerd, of een kruik of zo?

11. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Hier ben ik het dus ook niet mee eens.
    Ik heb zo dus anderhalve dag rondgelopen omdat ik dacht dat het voorweeen waren en achteraf waren het dus echte weeen maar simpelweg niet sterk genoeg om de bevalling op gang te brengen.
    Dit gaat dus niet altijd op .

Goed dat je toch even hebt gebeld nu weet je waar je aan toe bent( tot zover mogelijk dan he)

12. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hopen dat het wel goed gaat en je het nog een weekje of zo kan redden, ik verloor de slijmprop bij de derde ook 1,5 week voor ik beviel bij de andere heb ik het niet gemerkt.

Beccaatje
    bij de eerste twee deed het ook vreselijk zeer, was niet uit te houden, zo zie je maar hoe verschillend bevallingen kunnen zijn eigenlijk he
    succes trouwens zal voor jou ook niet lang meer duren

13. linda82

linda82 Lid

26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    hier is inmiddels nog weinig veranderd, de baby is inmiddels wel ingedaald en de harde buiken en krampen blijven komen en gaan. Wel nu ook wat slijmverlies met regelmaat.
    Ik ben het slecht slapen van de buikpijn meer dan zat. Een warm bad of kruik helpt wel maar ja allemaal maar even.

14. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey linda 82

hoe gaat het ondertussen met je. nog last van krampen?

het kunnen ook voorweeen zijn hoor. die kunnen pijnlijk zijn maar komen heel onregelmatig.

ben je tussendoor mss al bevallen?

15. linda82

linda82 Lid

26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    Nee ik ben nog niet bevallen heb inmiddels wel al drie keer van deze krampen gehad en de verloskundige denkt dat het inderdaad voorweeen waren dus afwachten

16. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ik hoorde van een kennis van me dat voorweeën weg gingen of minder werden als je ermee onder een warme douche of in een warm bad ging. Echte weeën zouden juist niet weg gaan.
    En ik moet zeggen, op mij was dit wel van toepassing. Maar anderzijds heb ik de voorweeën, indalingsweeën en echte weeën ook niet kunnen onderscheiden. Ze voelden allemaal extreem pijnlijk.
    Ik heb 5 weken lang voorweeën gehad en iedere keer dacht ik dat het zover was. Toen het eenmaal ECHT zover was wilde ik niet naar het ziekenhuis omdat ik dacht dat het toch weer vals alarm zou zijn... en toen braken de vliezen en moest ik wel.

Dus mijn advies: beter een paar keer te vaak de verloskundige bellen! Als je twijfelt, bellen! (hoe moeilijk dat soms ook is)

17. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey linda

ik heb er ook serieus last van gehad toen ik zwanger was van mijn dochter en zoon.

elke keer ook een paar weken.

als de echte weeen beginnen zal je het wel erkennen.

18. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey

ben je tussendoor al bevallen. of nog altijd last van voorweeen?

Deel Deze Pagina