Ik weet wel wat ik zeg. In mijn geval wordt er vanaf maandag, dan ben ik precies 34 weken, niet meer geremd (is standaard protocol). Als het echt gevaarlijk zou zijn, zou dit zeker niet standaard zijn. Dit betekent niet dat ik hoop dat ze al komen, maar dit betekent alleen dat ze volgens de richtlijnen MOGEN komen. Natuurlijk weet ik dat mijn kindjes in de couveuse terechtkomen, mochten ze volgende week geboren worden. Dat hoeft niemend mij te vertellen. Maar een hoop hangt af van het kindje zelf. Mijn zusje is met 36 weken geboren en hoefde maar heel kort de couveuse is, want ze at zelf en kon zich snel goed warm houden. Mijn overbuurmeisje werd met eenzelfde termijn en gewicht geboren en heeft weken in het ziekenhuis gelegen.
Ja het blijft wel rommelen hoor, maar niets dat doorzet en ook de weeen die ik die nacht had heb ik gelukkig niet meer.
Het was nog op de tv van de week: veel (aanstaande) moeders weten niet wat de risico's zijn. Zo zijn baby's die voor de 37 weken geboren worden, prematuur. Tuurlijk zijn er kindjes die het heel goed doen als ze rond die termijn worden geboren of zelfs iets eerder. Andersom kan natuurlijk ook, dat een kindje bij 41 weken nog hulp nodig heeft. Dat neemt niet weg dat het beter is dat het kindje tot zeker 37 weken blijft zitten, tenzij ingrijpen noodzakelijk is natuurlijk. Uiteraard kan het ook zijn dat je gewoon eerder bevalt omdat het niet meer tegen te houden was, in dat geval kan je alleen maar hopen dat het kindje het gewoon goed doet. TS, ik hoop dat je beebje nog even blijft zitten en dat alles goed gaat met jullie!
Ik zie dat het je derde kindje is. je hebt natuurlijk in het zh bent geweest CTG etc. dus het waren weeen. Mijn ervaring is dat je bij een derde meer voorwerk heb. ook heftiger voorwerk. zolang de weeen geen minuut duren (dus zo die 30 sec) is het meestal voorwerk. (ook de vk en bronnen op internet geven dat aan) maar dat voorwerk kan wel zeker wat doen. je moet het in de gaten houd en zodra het omslaat voel je het gelijk. ik heb bij de derde enorm veel voorwerk gehad. erg vervelend. maar de bevalling was dus uiteindelijk in 2,5 uur gepiept Voorweeën of echte weeën? - Zwanger & bevallen - Gezondheid - dokterdokter.nl misschien heb je hier wat aan. hopelijk blijft hij nog even plakken.
dan heb ik niks gezegd met 34 weken willen bevallen moet je idd niet willen, ik was het bij me vorige zw-schap ook spuug en spuugzat lag constant in het ziekenhuis met bloedverlies en weeen dat ik met 34 a 35 weken heb geroepen haal het maar uit me buik hebben ze natuurlijk niet gedaan maar met 37 weken ben ik ingeleid vanwege weer bloedverlies en achteraf had ons kleine ventje echt nog moeten blijven zitten
Dank je wel voor de linkjes, heb sinds vannacht welflink wat harde buiken weer, maar niet dat wat ik van de week had. Mijn eerste bevalling was ook zo gebeurd, van 06:30 tot 12.32 uur. Mijn tweede bevalling duurde langer, die werd halfhalf ingeleid bij 23 weken vanwege een losgelaten placenta, bloed en gebroken vliezen. Ik hoop dat deze weer snel gaat. Mijn bekken zijn wel nauw en mijn kids hebben grote hoofdjes dus het persen zal wel (net als bij d eerste) erg lang duren.