hoe haal ik mijn man over?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door missk, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missk

missk Nieuw lid

14 jun 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Sinds de geboorte van onze dochter wil mijn man niet meer vrijen zonder condooms :(
    Hij is heel blij met ons dochtertje hoor, maar wil de komende paar jaar geen 2e. Ik ben het hier helemaal mee eens, eerst even van ons dochtertje genieten.

Maar nu.. Hij durft dus niet meer te vrijen zonder condoom. Mijn dochter is inmiddels 6 maanden, dit betekend dat we al 5 maanden met condooms vrijen..
    Aangezien hij niet zonder wil, heb ik ook nog geen andere anticonseptie. Voor mijn dochtertje ben ik 5 jaar aan de pil geweest. In die 5 jaar hebben we altijd zonder condooms gedaan en is er nooit iets gebeurd. Ik wil nu graag een spiraaltje laten zetten.

Maar wat ik ook voorstel, spiraaltje, de pil hij blijft bij zijn standpunt. Hij durft simpelweg niet omdat hij bang is dat ik zwanger word. Ik heb zelfs voorgesteld om een spiraaltje te zetten en maar 1 keer in de maand condoomloos te vrijen. Maar zefs dat durft hij niet.

Ik begin er langzaam een beetje saggerijnig van te worden:x. We gaan toch niet de komende paar jaar alleen maar met condoom vrijen? Terwijl we hiervoor al 6 jaar altijd zonder deden??

Help! hoe haal ik hem over?? :(

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hij weet duidelijk niet dat er met een condoom procentueel vaker iets mis gaat dan met andere anticonceptie. de pil is het veiligst maar je hebt tegenwoordig zoveel, zelfs pleisters!
    misschien een folder ophalen bij de huisarts? dan kan hij zelf lezen dat hij nu niet voor de veiligste weg kiest maar eigenlijk gewoon koppig is, hihi :)

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

beetje overdreven van je man, misschien meenemen naar de ha als je andere anticonceptie gaat vragen? of anders dreigen geen seks meer te hebben, gaat ie vanzelf overstag ;)

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.154
    113
    Na 8 jaar pil en zonder condooms, een maandje alleen met condooms (wilde kijken wat die rommel met je lichaam doet), 1-tje gescheurd en het resultaat een prachtig kereltje dat ik niet zou willen missen. :D

Ik zou hem idd meenemen naar de huisarts, die kan hem vast uitleggen dat er andere anticonceptiemiddelen zijn die ook veilig/misschien wel veiliger zijn. Succes!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

maak een afspraak bij de huisarts en neem hem mee, zodat je huisarts kan uitleggen dat een spiraal veiliger is dan een condoom.
    oh ik lees nu hierboven dat iedereen dat al zei..

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ik snap hem wel een beetje hoor, ik mocht vanwege mn ks de eerste 6 maanden niet zwanger worden en wij hebben ook wel extra lang met pil en condoom gedaan...
    maar jammer dat hij met andere anticonceptie nog steeds zo vies ding erom wil, mmisschien een keer op een goed moment met hem praten? Niet alle mannen zijn praters weet niet hoe het met jouw man zit?

7. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Oh, wil ik ook!!!
    Mijn man wil ook niet zonder condoom, maar ik wil een 2e...

Deel Deze Pagina