Hallo allen, Deze zwangerschap ben ik continu misselijk en enorm moe. Hoef niet over te geven, maar ik red het allemaal maar net aan. Op mijn werk ben ik echt een zombie, thuis lig ik alleen maar op de bank. Voel me echt even geen leuke moeder en echtgenote. Mijn vraag is: Hoe doen jullie dit?! Meer mensen met deze klachten? Ik vind het echt verschrikkelijk vervelend worden...
hey ik heb dit nooit gehad maare wat vervelend zeg ! ik denk niet dat je je schuldig moet voelen , mensen snappen t wel en waarschijnlijk komt t over een paar weekjes wel weer goed , dan kun je alles een beetje inhalen . ik zou me niet zo druk maken over t huishouden ofzo , t komt wel weer sterkte meid
Thanx Happymama, voor je reactie. Ik ken mezelf gewoon als een fit en vrolijk persoon, en ben nu het tegenovergestelde... Ik weet dat het bij de zwangerschap hoort, en dat maakt t allemaal iets beter...
doe lekker rustig aan en probeer te genieten zover als t kan . miss een idee om al wat kleine dingetjes te kopen voor de baby ?? is miss wat vroeg , maar dan kun je je zinnen verzetten. zoals rompertje slabbertje speentje , zoeiets
Ik heb er ook heel erg veel last van. Ik sleep me als het ware de dag door. Vooral de moeheid is bij mij heel erg. Ik lig al weken 's avonds tussen acht en negen uur op mijn bed. Ben dan helemaal uitgeput. Ik kijk echt uit naar de weken dat ik me weer beter ga voelen.
toen ik ongeveer zover als jou was had ik dit ook (week 6,5 tot 8,5) maar daarna gelukkig weer over! alleen ik moest wel overgeven! Ik trok het op een gegeven moment ook haast niet meer...voelde me zo kl! maar ik sleepte mijzelf er gewoon doorheen en afleiding zoeken. ik hoop voor je dat jij er oook snel vanaf bent want weet hoe je je voelt. bijna depri!
Het hoort er echt bij en troost je, vaak met 20wk worden de kwaaltjes minder, dit is mijn ervaring tenminste met de eerste. Nu 6+3 zwanger van de tweede en lig 's avonds om 21u te slapen! Op je af laten komen is t beste, je verandert er niks aan Het is voor het goede doel!
Hallo, Ik ben nu 5 weken zwanger en ook ik ben enorm moe. Daarbij heb ik ook nog eens diarree.... Iemand met dezelfde symptomen?
Hoi ! ben nu 11 weken zwanger en had in het begin heel erg veel last van vermoeidheid..kon mijn ogen niet meer open houden als ik savonds op de bank tv keek. daarna echt weken van misselijkheid... ik kon helemaal niks. wat een rotgevoel.. heb t nu nog met vlagen..sochtens misselijk en savonds ook.. ik probeer in de middag wat huiselijke dingetjes gedaan te krijgen maar naar de supermarkt gaan is nog steeds een ramp.. kokhalzend langs de schappen heeft iemand dit ook gehad? ik wens iedereen sterkte hoop dat t ook bij jullie gauw wat minder wordt, ik wil erg zo graag al van genieten!!
Bedankt voor alle reacties. Heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik weet dat het beter gaat worden, het is mijn tweede zwangerschap. Maar als je er midden in zit is t toch weer heel anders. Bloem86; dat van de supermarkten vind ik heel herkenbaar van mn 1e! Ik liep soms echt te kokhalzen in sommige supermarkten, had het bij de ene meer dan bij de ander. Zet 'm op allemaal. Jo
ik vind het ook wel even fijn om te lezen dat er heel veel meiden zijn die dit hebben. ben nu dus bijna 8 weken en mn benen en onderbuik lopen te zeuren, lichte krampjes. denk niet dat er iets mis gaat ofzo, maar mn lijf voelt zich zeurderig, slapen heb ik al veel te veel gedaan, dus lukt niet meer, maar zo zitten forummen is eigenlijk al te veel. 'gelukkig' hoort het erbij, maar hoop dat het snel weer over is. bah!
Ik heb dit de eerste weken ook gehad. ik had een innige relatie met de wc-pot en m'n emmertje. het enigste wat hielp was stilzitten en tv kijken of een boek lezen en als ik me redelijk voelde, lekker de buitenlucht in. Ik heb op advies van de verloskundige bij de huisarts medicatie tegen de misselijkheid gekregen. wat een verademing was dat zeg. het ging langzaam aan beter en kon ook weer aan het werk. ik heb emefasene gekregen.
Ik was ook echt heel moe en nu als ik niet op mijn lichaam let nog steeds. Ik doe als ik thuis kom van het werk meteen ff een dutje van 1 uur /1.5 uur en dan gaat het wel weer. Merk zelf dat ik juist last van misselijkheid en hoofdpijn krijg als ik moe ben.
Zoooo herkenbaar!!! Ben nu bijna 10 weken en al 6 weken vanaf 3 uur 's middags geen stuiver meer waard... Praktisch ook niet handig met 2 kleintjes, maar goed, nog even volhouden. Idd fijn om te lezen dat we met zijn alle vroeg op stok gaan. Ach, en die kleine frummels in onze buiken. Zo klein en zo stoer hard aan het groeien...
hier ook iemand die behoorlijk last heeft van misselijkheid. Bij mij is het vooral savonds na het eten. Ben dan echt niets meer waard. Lig vroeg op bed, want als ik lig ben ik minder misselijk. ben vandaag 11 weken dus hoop dat het snel over is, want ben echt niet zo gezellig voor mijn partner. Hij begrijpt het wel maar ik vind het zo vervelend.
hai ik had het precies het zelfde van week 6 tot week 10 maar ik heb dan nog wel een kind van 2 jaar lopen maar het lijkt net of ik helemaal niet ermee blij was van deze zwangerschap en met mijn 1e zwangerschap van mijn dochtertje nou was ik vrolijk ,geen kwaaltjes , en kon ik het van de daken schreeuwen,wou gelijk shoppen ,en wou het graag weten wat het geslacht zou zijn enz maar nu ,ik heb zo gevoel van nou ik ben zwanger en klaar of het gewoon is Ook de mensen vragen minder en krijg ook veel minder kaarten thuis opgestuurt van hoera zwanger !!en veel minder belangstelling nergens zin in ook geen zin in shoppen ,heel erg moe zodra ik uit bed komt ben ik al moe , dan denk ik ook van bah weer een dag wat en hoe ga ik dit door brengen op me werk ben ik ook zo bahhh en chao en opvliegrig zit me eigen in de weg vind het zelf ook niet leuk meer ik spoeg niet maar ben wel misselijk wat er niet uit wilt komen en duizelig net of ik uit een achtbaan kom bah maar ben blij te lezen dat ik niet de enig bent veel mensen zeggen tegen mij ( want ik vertel het aan iedereen hoor )hoe ik me voel )ík ken niet leuk doen of zijn terwijl ik het niet bent maar goed dan zeggen ze van ja maar de 2e is ook anders hoor ga je zeker er anders mee om en je weet nu wat er gaat gebeuren enz dan toen met de 1ste en dan denk ik van jaja of ze zeggen van ow dan word het een jongen !!!!! maar daar ga ik niet op in ik heb ook gevoel van dat ik depri of burn-out krijgt of heb misschien zijn het de hormonen want ik heb er af en toe nog last van of ik kom misschien kwa vitamine;s te kort ik zit zelf echt in de weg en ik wil graag van deze wondertje ook genieten en het is ook onze laatste zwangerschap dus moet ik er zeker van gaan genieten en die wil graag leuke dingen doen ik had het met mijn vk erover gehad en toevalig is zij ook zwanger van haar 2e zij krijgt een zoon en zij had dit net als ik tot 20 weken pfffffffffffff ik zeg no dat hoop ik niet hoor ik ben al blij dat ik vanaf week 10 van die moeieheid vanaf bent hoor dat vond ik het ergstig van allemaal voral omdat ik nog een kind heb lopen die alle aandacht graag wilt hebben maar de rest pffff heb ik af en toe nog last van sterkte meid
Hallo mensen, Allereerst zal ik mij even voorstellen, ik ben Anoniemz en ik ben net geregistreerd op zwangerschapspagina en ik heb een heel raar iets! Mijn vriend en ik zijn sinds 4,5 maand nu bezig om zwanger te raken. Voor 2 maand terug was ik 9 dagen overtijd en kreeg toen een normale menstruatie van 5 dagen.. Vorige maand kreeg ik een menstruatie van 2 dagen heel lichtjes... ik voelde het de dag ervoor aankomen door een borrelende buik(normaal bij mij.) Deze maand heb ik al 2 week last van een borrelende buik en best moe, val geregelt smiddags in slaap als ik op de bank zit/lig. Ik moet alleen pas over 5 dagen ongesteld worden..... (ik slik sinds 3,5 maand geen pil meer..) Ik weet dat alles bij iedereen altijd anders is maar misschien herkent iemand dit. Want ik zou echt even niet weten wat het is .. iemand wel?? Liefs Anoniemz
Sinaasappels kopen, zelf persen en daar vier glazen per dag van drinken. Begin daar de dag eens mee. Ik hield dagenlang helemaal niets meer binnen en was hartstikke depri, totdat ik dit ontdekte. Af en toe voel ik me nog wat misselijk en dan gooi ik er weer een sapje tegenaan. Je moet jus alleen niet uit het schap halen i.v.m. toegevoegde suikers en conserveringsmiddelen.
Poeh, ik wilde er net een topic over openen en toen las ik dit... Fijn om te lezen dat er meer zijn die hiermee worstelen, maar ook wel lastig dat je er eigenlijk niets aan kunt doen. Ik ben ten eerste ook erg moe en heb vlagen van misselijkheid. De krampen in mijn darmen vind ik het ergste. Die zijn soms zo erg dat ik er een uur last van heb. Ook van de moeheid heb ik best veel last. Om 16.00 uur ben ik écht op. Nu sta ik voor de klas en vind ik het best lastig om hier mee om te gaan... Van die sinaasappelsap kreeg ik wel trek, ik denk dat ik eens aan de verse sapjes ga!
ohh meid herken het zo ik ben ook al 4 weken harstikke ziek...nu af en toen uurtjes dat ik me goed voel en dan geniet ik er echt van...maar hier dus ook de hele dag misselijk en niet overgeven bleghh heel naar gevoel...ook erg moe hier...ik slaap echt s'middags ander half uur als ik me dochter naar school heb gebracht en tot ik haar weer moet halen. en dan s'avonds rond 22:00 naar bed. ik hoop echt dat het snel over gaat...dit is ook mijn tweede zwangerschap en het is erger dan bij de eerste....sterkte meid komt vast goed