Beste medewerkers, In 2009 heb ik een uitkering gehad vanaf het moment dat mijn contract niet werd verlengt. Aangezien ik een lang werkverleden had, werd mijn uitkering vanaf maart 2009 tot en met maart 2010 gegeven. Deze uitkering had ik echt hard nodig omdat ik geen werk kon vinden met mijn zwangerschap. Daar zaten dus ook 4 maanden verlof bij. In totaal had ik recht op zo'n 12 maanden (8 ivm werk en 4 voor verlof). Nu ben ik inmiddels weer begonnen met werken vanaf oktober 2010. Helaas wordt mijn contract eind maart niet verlengd i.v.m. bezuinigigen en reorganisatie. Heb ik nu weer recht op een uitkering? Groetjes, Kim
Beste Kim, Om opnieuw in aanmerking te komen voor een WW-uitkering moet je in de periode voor je werkloosheid 26 van de 36 weken hebben gewerkt. Er van uitgaande dat je een halfjaarcontract hebt die niet wordt verlengd, voldoe je aan deze voorwaarde. Actuele informatie over de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering vind je op deze pagina. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare