Hoi Allemaal, Ik heb effe een vraagje. Welke activiteiten doen jullie zoal met jullie kleintje!?Ik wil graag meer ideeen op doen en kijken wat ze nu allemaal al kan en waar ze aan toe zijn om te doen. Ik doe al veel dingen, maar soms vind ik het een beetje eentonig worden. Ik lees een boekje voor, ik speel kiekeboe spelletjes en speel samen met haar speelgoed. Samen zingen overal met aankleden en in bad enzo. Wat doen jullie allemaal met de kinderen, ben benieuwd En hoe vaak gaan ze bij jullie nog in de box en hoe lang, ze vind het niet vervelend ofzo, ze kruipt bij mij meer rond, als dat ze in de box zit. Groetjes van Dolfijntje
Hier gaat ze nog weleens in de box hoor en dat vind ze helemaal niet erg, pas na een minuut of 10 is ze het echt zat (en dat laat ze erg goed merken ). Wat wij allemaal doen met onze frummel; - Zwemmen, dat vind ze helemaal te gek - Fietsen, maakt niet eens uit waarnaartoe, vind ze gewoon superleuk - Kinderboerderij en elk dier zegt (volgens haar) 'miauw' - Thuis zingen en dansen (in mama's armen) - Op mijn vrije dag (vandaag dus) maak ik gewoon ook schoon en dan gaat ze helpen (op haar manier) en dan ligt ze helemaal dubbel, dus blijkbaar vind ze schoonmaken leuk (zal wel niet blijven ben ik bang ) - Wij zingen heel veel liedjes 'klap eens in je handjes' etc - Spelen en ook alleen want papa en mama willen ook niet de hele dag spelen he En verder vind ze het boodschappen doen (in de kar zitten) al heel leuk. Misschien kun je eendjes voeren of een stukje in het park lopen, naqar de dierentuin in het weekend. Dat soort dingen? Liefs, Fem
Hier ongeveer hetzelfde als wat Fem doet. Zoek het ook niet altijd te groot he. Idd meehelpen in het huishouden of zo is ook al heel leuk voor ze. En eventueel nog samen kleuren of koken.
Samen spelen, wandelen, fietsen, zwemmen, lekker tutten, masseren, boodschapjes doen.. en helpen met poetsen..
Joris zit al niet meer in de box vanaf dat hij 6 maanden was, dus daarop kan ik je geen antwoord geven! Wat wij zoal doen en ook deden toen die rond de leeftijd van jouw uk was: Samen vingerverven, kleuren, lezen, dansen op muziek, zwemmen, ergens op visite gaan bij andere kindjes, wandelen, fietsen, met zijn 3wielertje wandelen, tv kijken, en gewoon samen spelen...
Eva zit eigenlijk alleen 's avonds na het eten nog in de box, maar eigenlijk meer uit gewoonte, verder gebruiken we de box niet. Soms als ze zelf aangeeft als ze erin wil maar dat is maar zelden. Op mijn vrije dagen (dinsdag en donderdag) doe ik altijd met Eva de was. Ik stop het in de wasmachine en Eva gaat er naar staan kijken en drukt op de knopjes van de wasmachine . Vindt ze helemaal geweldig, ze wordt al helemaal wild als ze de trap naar zolder ziet . Was opvouwen samen op ons bed, zij pakt de was uit de wasbak, geeft het sinds kort ook echt aan mij en is gewoon helemaal blij dat ze kan helpen. En ondertussen lekker spelen op het grote bed uiteraard en lekker knuffelen. Als ik opruim lekker een muziekje aan en lekker gek dansen en doen, vindt Eva ook helemaal geweldig. Verder speelt Eva heel veel alleen, boekje lezen wil ze ook alleen doen . Verder speel ik met haar met de stapelbekers, duplo en loop met haar aan de hand of achter haar loopauto door de kamer. En ik ga altijd wel even naar buiten, 1 dag een paar uurtjes, even naar de stad ofzo. Een gedeelte daarvan slaapt ze vaak even in de kinderwagen (thuis lukt het haar alleen 's ochtends om te slapen, 's middags lukt niet, maar dus wel in de kinderwagen). Op woensdag is papa thuis en eigenlijk heb ik geen idee wat ze dan doen, niet zoveel in het huishouden in ieder geval . En in het weekend gaan we altijd met z'n 3-en wat doen, varierend van naar de supermarkt, stad, Ikea of naar familie/vrienden (of zij bij ons). Eva vindt het allemaal leuk als ze maar mensen ziet .
box zit ze nooit in en heeft ze ook nooit wat gevonden. wel handig als opbergplaats voor der speelgoed wat wij ook doen zijn gewoon de simpele dingen. kindjes van 1 jaar vinden het geweldgi om mama na tedoen en doen dingen zoals samen poetsen, geef der daneen doekje en ik ok een en dan loopt ze me achterna en doet alles wat ik doe nog is over . ok spelen met der speelgoed en dan bijvoorbeeld blokken stappelen en dan gooit zij ze om, dan weer samen stappelen en ga zo maar door. samen dansen en zingen filmpje kijken samen buiten wandelen tekenen/kleuren met wasko kleertjes opvouwen (ziet er nooituit maar ze doet echt der best hah) en in der kast leggen na het wassen. samenin bad is ook erg leuk en ze heeft van die dingen die nat op de muur blijven plakken en dit wil ze altijd samen doen verder gaan we zo nu en dannaar de kinderboederij in de buurt en als het droog is naar de speeltuin. ze loopt al een tijdje er goed en stevig en kan dus lekker der eigen gang gaan en speelt dan ook met andere kindjes morgen gaan we voor het eerst naar de dierentuin dierenrijk europa. lijkt me erg leuk