gezond eten...met weinig boodschappengeld

Discussie in 'De lounge' gestart door julyray, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    Omdat mijn cholesterol nogal te hoog is, en ik nogal een zoetekauw ben, is het nu toch wel tijd dat ik gezond gaat eten, althans ik kook met regelmaat wel gezond, maar nu ik ook op e-nrs moet letten enzo, schrik ik toch wel van de hoge prijzen als het op drinken aankomt. Light is voor mij al uit den boze omdat ik niet tegen aspertaam kan, maar ik koop nu wel is de producten van healty people, maar dat is al gauw 1,85 voor 1 liter. Groente eten wij niet uit pot, maar vers of uit de vriezer (wat nog beter is, heb ik me laten vertellen). Normaal was ik altijd rond de 70 euro kwijt per week ( 3 kids en ikzelf ) nu zit ik toch wel rond de 100 euro per week. Gebruik nu bijvoorbeeld, becel vloeibaar, voorheen croma uit een pakje. Ben toch wel benieuwd of er hier ook vrouwen zijn die gezond eten, en hoeveel jullie kwijt zijn? En waar jullie de vers produkten en gezonde produkten kopen? Recepten zijn ook altijd welkom!!!

Groetjesss julyray

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.304
    2.585
    113
    al heel simpel bijv bij de aldi of lidl heb je ook vloeibare bakboter. Stukken goedkoper en groente en fruit is daar ook prima.
    Je hoeft volgens mij niet allemaal speciale producten te kopen.
    Niet te veel snoepen bakken met zo min mogelijk vet, geen sausjes.
    Gewone magere producten zoal magere yoghurt met een klein beetje limo-siroop is net zo lekker dan al die optimel-zooi, veel goedkoper en geen zoetstoffen.
    Waarom mag je geen e-nummers meer?
    Niet alle e-nummers zijn slecht.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    groente en fruit direct bij de boer halen. Bakken in olijfolie. Dat is niet goedkoop, maar wel lekker en gezond.

4. julyray

julyray Actief lid

4 feb 2011
    108
    0
    0
    NULL
    dichtbij de zee
    @christel: sommige e-nrs zijn cholesterol verhogend, de slechtste is e620, dat is een smaakversterker en zit in een hoop dingen, en zorgt er ook voor dat je meer ervan gaat eten enzo.

@tord: ik woon niet in de buurt van boeren, dus dat is geen oplossing, helaas.....
    Was een paar jaar terug op vakantie in zeeland, hebben daar veel verse groente en fruit bij boeren gekocht, en dat scheelde echt heel veel. Een bakje frambozen scheelde toen gewoon 1,50 met een winkel, en fruit koop ik liever niet in een winkel, haal het dan wel op de markt.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik koop fruit en groenten bij de Turkse winkel, verder gewoon geen merkproducten kopen.

6. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

Groenten in de aanbieding groot inslaan en in porties invriezen. Idd ook bij de lidl of aldi kijken want daar hebben ze echt hele goede dingen. En misschien wat meer water drinken, zodat je die duurdere dranken voor 's avonds en weekend bewaart. Misschien dat je daardoor ook iets minder ervan hoeft te halen. Voor kinderen kan je ook lekker een fles limonadesiroop halen. Dan kan je een hoop van maken en is er in veel smaken dus lekker afwisselend. Misschien dat je het zelf ook mag?? Ik weet niet of het mogelijk is maar evt die drankjes verdunnen met water. Mijn vriend verdunt alle vruchtensapjes met water ivm afvallen en hij toch af en toe wat met een smaakje wil drinken en je doet er langer mee.

7. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik weet niet of je het al doet... maar pakjes pastasaus (bijv Honig) bevatten altijd veel 'slechtere'stoffen. Als je een goed bolognesesaus recept hebt, kun je voor een paar euro een hele volle pan maken. Dit kun je dan invriezen en meerdere keren van eten.
    Ook groenten kun je kopen op de markt, snijden en invriezen. En Umm85 zei het al: Turkse winkels zijn vaak spot goedkoop en hebben goed spul.

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Op de site van AH kun je zoeken op lekkere budget recepten. Wellicht is dat een idee?

Over het algemeen is vers toch wel goedkoper dan voorverpakt of i.d.

Maar ik woon dan ook op de veluwe, dus boeren in overvloed.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Moeilijk denk ik omdat goedkoop vaak ook wel ongezond is ( niet altijd)

Deel Deze Pagina