Heb ik weer!

Discussie in 'De lounge' gestart door friezinne82, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.623
    113
    Ik zou het gelijk vertellen, maar mijn zus zou dit dan ook erg grappig vinden.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik begon me al af te vragen of ik de enige was. M'n zus en ik hadden dit hilarisch gevonden, zag ons in gedachten al bescheuren om zoiets :):p

3. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    +1;)

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik zou het ook zeggen denk ik.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou het zeggen. Ik zou zoiets echt niet voor me kunnen houden. Mijn zus zou het andersom ook tegen mij zeggen.

6. kersenflap

kersenflap Niet meer actief

Ik zou persoonlijk het zeggen tegen haar maar wel de uitleg erbij geven en ook je twijfel vertellen.

7. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Geen idee eigenlijk... niet over na gedacht :$

8. tuc

tuc Niet meer actief

Nou ik vind die ha wel een domme....

Verder mijn zus en ik zouden dit hylarisch hebben gevonden, moest ook erg lachen toen ik je post las.

Wel zou ik een slag om de arm houden voor het geval het toch niet zo is (kleine kans maar toch). Ik zou gewoon het hele verhaal vertwllen: goh was bij de ha...dan dat medicijn verhaal icm zwangerschap... "en toen zei de ha dat het om iemand anders ging met deze achternaam en geboortedatum"...en dan gewoon zwijgen:D

9. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik snap je reactie, maar ik zeg er namelijk wel altijd bij welke "variant" van "achternaam" de assistente moet hebben. (en ik weet vrij zeker dat mijn zus dit ook doet) Bovendien komt er bij onze huisarts wel een melding met de naam bij te staan. én hij had niet hoeven zeggen dat het om een foutief geplaatste melding ging met daarbij dat diegene dezelfde geboortedatum en achternaam heeft. Alleen "foutieve melding" was genoeg geweest. Bovendien weet hij dat we een tweeling zijn, mijn zus is van de week met haar oudste dochter ook nog bij hem geweest.

Overigens geloof ik meteen dat deze zwangerschap gewenst is hoor! Dus dat is het probleem niet:)

10. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik had zo gehoopt dat jullie het allemaal eens zouden zijn :p . Niet dus.

Ik werd wel geraakt door de reacties waarin mensen dingen zeiden als "lullig als je er achter komt dat je zus het al zolang weet" en "als ik close was dan zou ik het niet zo lang voor me willen houden".

Ik ga regelen dat zij en ik vanmiddag even samen kunnen praten.

#Buikpijnnognietover...

11. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed dat je het eerlijk vertelt. Hoe zou je het vinden als het andersom was geweest? Wat had jij dan het prettigste gevonden wat zij zou doen? Soms kan die vraag je ook nog verder helpen. Wat een situatie! Succes straks, ze pakt het vast goed op!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja inderdaad. Voor hetzelfde geld had ie iets voorgeschreven wat JIJ juist niet mag hebben, om wat voor reden dan ook. Of dat ie háár iets voorschrijft wat niet mag in de zwangerschap, omdat hij in JOUW bestand zit te kijken. :$ Lijkt me wijs dat je zus zich bewust is, dat ze dat soort dingen dus altijd even extra moet controleren bij de huisarts en apotheek, dat ze er bij vraagt: Mag ik die wel tijdens de zwangerschap?

13. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ik zou het absoluut niet zeggen.
    Het is aan hun om het bekend te maken waneer ze willen op hun eigen manier.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dit inderdaad. Ik ben sowieso slecht van vertrouwen; maar na zulk soort dingen helemaal. Niet om de huisarts af te branden of iets dergelijks - zo bedoel ik het namelijk niet - maar meer om er zeker van te zijn dat het klopt tijdens een zwangerschap zou ik gewoon elk dingetje nog een keer dubbelchecken via de apotheek/internet/assistente/dokter (of allemaal).

15. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Andersom vind ik mensen die dingen verzwijgen niet leuk maar zou ik het wel heel leuk gevonden hebben om het op onze manier te vertellen... Dus dat helpt niet:)

Ik ben eigenlijk ook niet bang voor haar reactie, maar ik zou het wel heel graag goed doen;) (of op de minst slechte manier)

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ach en hopelijk kan ze erom lachen en kunnen jullie er een komische act van maken met het vertellen tegen jullie ouders. "Pa, ma ik kom vertellen dat ik NIET zwanger ben" en dan je zus: "maar ik wel...als jullie dit snappen ben je al verder dan de huisarts" en dan het verhaal vertellen.

17. MamavanF2009

MamavanF2009 Niet meer actief

Maar als je het nu niet aan je zus vertelt... hoe groot is de kans dat de huisarts zélf zijn fout aan haar toegeeft bij een volgende afspraak en je zus komt erachter dat jij het allang wist?
    Zou ze dat kunnen waarderen?

18. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het wel tegen m'n zus vertellen. Juist omdat de huisarts een fout heeft gemaakt. Dat kan hij bij haar dus ook doen. Verder zou ik het asn niemand vertellen. Dus ook niet tegen mijn man. Ik geloof dat jij dat wel verteld hebt aan je man..

19. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik heb het inderdaad wel aan mijn man verteld, het zou echt raar voelen om dat niet te doen. Ik moest echt even met iemand overleggen en er is niemand beter in het bewaren van geheimen dan mijn man. Mijn man is echt de enige, voor de rest zal niemand het van mij horen hoor.

20. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik zou een neutraal baby cadeautje kopen, naar haar toe gaan. Verhaal vertellen en als je zus het bevestigt dan meteen cadeautje geven.
    Zegt ze dat het niet zo is, dan blijft cadeautje in je tas

Deel Deze Pagina