Heb ik wel borstvoeding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mama092013, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hoi dames,

Het is misschien nog wat ver gezocht.. Maar ik vraag het me toch af.
    Ik ben nu ruim 32 weken zwanger en mijn borsten zijn nog steeds niet groter of voller geworden dan voorheen..
    Ik wil graag borstvoeding gaan geven, maar vraag me nu af of ik überhaupt wel melk aanmaak?
    Kun je dat van te voren al weten, of zegt de groei van je borsten hier niks over?
    Ik dacht altijd dat je borsten van tevoren al zouden groeien omdat er dan al melk in zou zitten..:) misschien dom, maja ik weet het gewoon niet :)

2. Sensa

Sensa Bekend lid

22 mei 2009
    591
    0
    0
    Pedagogischmedewerker
    Apeldoorn
    Volgens mij kan iedere vrouw borstvoeding geven. Het is alleen de vraag hoeveel je produceert en of je kleine de borst wil pakken.

Ik lees veel op deze site: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Erg leuke verhalen en tips etc.

Succes!! Komt vast goed.

3. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Kan je van te voren niet zeggen, mijn moeder kreeg ook verder helemaal geen stuwing na de bevalling of iets en had wel grotere gekregen en bij mij kwam de vorige keer alleen maar puur bloed uit dus ook niet echt lekker (of je moet een vampierenkind hebben haha) terwijl ik wel 3 maten was gegroeid en flink stuwing had e.d.

Bij de eerste heb ik wel 3 maanden melk gelekt (toen mocht ik geen BV geven omdat ik medicatie had)

4. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Heeft er idd niks mee te maken hoor. Melk wordt ook niet vooraf aangemaakt hé, maar pas enkel vanaf je kindje begint te zuigen.
    Hier al 2x succesvol borstvoeding gegeven. Van tevoren nooit melk gelekt, nooit stuwing, borsten ook niet gegroeid. Geen zorgen in maken. laat je na de bevalling goed begeleiden door lactatiedeskundige en het komt echt wel goed! ik kijk er alvast weer naar uit (binnen 7 maanden hihi)

5. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ja, ik dacht dat het van tevoren al werd aangemaakt :) in kleine hoeveelheden dan wel, maar goed zo zie je maar weer hahaha..heb er nog niet echt verstand van ;)
    Ik zal dan toch eerst moeten bevallen, en dan zie ik het wel :)

6. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Mijn borsten zijn ook nooit gegroeid tijdens de zwangerschappen. Ik heb nu drie keer met succes borstvoeding gegeven, 12 maanden, 14 maanden en 18 maanden lang...

7. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Bij mij waren ze wel iets groter. Maar ik merkte pas echt verschil direct na de bevalling, en het kwam meteen goed op gang. Ik zou me geen zorgen maken.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee hoor geen zorgen over maken... ik heb van te voren ook nooit gelekt, borsten waren hooguit 1 maat groter... maar heb beide kinderen gewoon BV kunnen geven. Voeding kwam ook goed op gang.

9. Asherah

Asherah Bekend lid

22 mei 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Die van mij groeiden ook niet tijdens de zwangerschap, maar ik geef toch al weer 4,5 maand borstvoeding, en moet je ze nu zien, 2 maten groter ;)

10. ona81

ona81 Bekend lid

19 aug 2011
    844
    0
    0
    Heerlijk thuis geweest tot onze zoon 8 manden was,
    Ik was al aardig voorzien, maar tijdens de zwangerschap is er niet veel bijgekomen.
    Geen enkele dag zorgen gemaakt of ik het wel kon geven. Hopelijk heb je straks een goede kraamverzorgster en anders gewoon de lactatiekundige laten komen.

Maar voor alsnog zou ik je geen zorgen maken.
    Zoals je in mijn onderschrift kan lezen heb ik ondanks geen groei vd borsten tijdens de zwangerschap een tijdje bv kunnen geven!

Geloof erin meid!

11. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Geen zorgen maken!
    Ik had echt niks in mijn borsten een uur later kreeg ik mijn zoontje bij me en ik had melk:| stond er zelf van te kijken.. en een HELEBOEL dat zeg ik je! Heb flink stuwing gehad en kon de gehele afdeling wel voeden haha

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Had al flinke boobies, misschien dat ze wat steviger zijn geworden,maar droeg gewoon mn 'oude' bh's.
    Ik merkte wel dat als ik in de spiegel keek ik meer aders kreeg,maar heb een erg blanke huid,dus goed zichtbaar.
    Na t douchen en afdrogen merkte ik soms dat er een drupje vocht uit mn tepel kwam. Dan trok ik mn bh aan en kwam er een stipje vocht.
    Een ervaringsdeskundige,bijv eem vriendin die voeding geeft of een goede kraamhulp kunnen je soms goed op weg helpen. Beviel zelf in ziekenhuis en moest een poosje blijven. Kreeg daar te maken met een lactatiedeskundige,hartstikke fijn.
    Door een wat moeilijke start in het begin ook bijvoeding gegeven,dus kunstvoeding. Nu volledig borstvoeding

Deel Deze Pagina