heftige diarree

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door liniej, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    dag dames,

ik heb een onsmakelijk verhaal.. maar ben op zoek naar tips.
    3 weken geleden begon mijn ontlasting dunner te worden. hoort bij de zwangerschap, baarmoeder word steeds groter, en eerlijk gezegd vond ik het wel even prima zo!
    zaterdag week geleden op vakantie naar Tunesië. onwijs vet eten daar dus er kwam alleen maar olieachtige diarree uit. kon het wel gewoon nog ophouden. en nu sinds het weekend weer terug in NL heb ik water dunne diarree.. kan het geen halve minuut ophouden. ga per dag zo'n 15/20 keer naar de wc en ben er doodmoe van, hoofdpijn en slap gevoel in m'n ledematen. zelfs in mijn slaap verlies ik ontlasting (wat gelukkig wel op te vangen is met een maandverbandje) maar heb dit nog nooit gehad!
    vanmorgen naar een vervangend huisarts geweest en die deed hier erg luchtig over. wou wel mijn ontlasting opsturen voor een kweek, en zei verder alleen dat ik moest blijven drinken. ze kon niks geven om mijn ontlasting dikker te krijgen. ik moest zelf beginnen over ORS of andere dingen om te zorgen dat ik wel voldoende zout en suikers binnen krijg. morgen ochtend ga ik de VK maar bellen, heb al 3 dagen water dunne diarree en begin het toch wel zat te worden.
    de kleine voel ik nog enorm veel bewegen, waardoor ik soms zelfs nog harder naar de wc moet rennen. maar volgens mij gaat het met meneer wel goed. al vraag ik me af hoelang het zo door kan gaan. alles wat ik eet komt er onverteerd binnen een paar uur weer uit met een enorme plas vocht.. krijg ik nog wel genoeg voedingsstoffen en vitamines/mineralen binnen als het zo doorgaat?
    zijn er dingen die ik wel mag nemen/kan doen? ik heb al een anti diarree soep van een kok gekregen, bouillon-tomatenpurree-zout-peper-havermout normaal werkt dit prima, maar nu dus ook niet :(

heeft iemand tips......?

2. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

14 sep 2012
    156
    0
    0
    Super vervelend zeg!!

Wat bij mij werkt is volle yoghurt en bananen...

Weet niet of je dit al geprobeerd hebt, maar het kan iig geen kwaad..

Succes!!!

3. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Ik heb zoiets voorgehad, ook a 26w
    Bleek bact infectie te zijn en heb weekje in ziekenhuis gelegen.
    Huisarts ging er ook nogal licht over
    Morgen zeker goed naar laten kijken en opvolgen

Succes

4. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar dagen vla eten heeft de assistent van de huisarts mij ooit eens als tip gegeven en hij werkt voor mij prima

5. Laaarrr

Laaarrr Actief lid

20 dec 2012
    196
    0
    16
    NULL
    Rotterdam
    balen zeg! ik zou als ik jou was ook even de verloskundige vragen, want die huisarts werkt ook niet echt mee als ik dat zo hoor! ik weet wel dat mensen die gewoonlijk last van diaree hebben altijd NORRIT pilletje nemen. Het schijnt dat dat je ontlasting ook wel wat dikker maakt, maarik heb verder eigenlijk geen idee of je datook mag als je zwanger bent. Mijn schoonmoeder adviseert vandie hele dikke turkse yoghurt, is wel echt heeeeel lekker hoor. Gewoon proberen kan geen kwaad voor de kleine. Maar wel even bellen met je verlos hoor! Ik denk dat het warme weer ook niet echt meehelpt! Succes meid, laat het ons maar even weten.

6. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

29 sep 2008
    576
    1
    0
    Ik mocht toenvd gyneacoloogeen immodium innemen en moest veel cola drinken voor vocht en suikers.
    Misschien kan dit ook wat helpen?

7. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    nou heb net contact gehad met de vk. zij nam me in ieder geval wel serieus. zei dat ik goed moet opletten dat ik geen koorts krijg en dat ik wel blijf plassen, zodra dat veranderd moet ik direct langskomen. en als ik de uitslag van de kweek heb wou ze ook graag even horen hoe het was. komende vrijdag krijg ik een extra controle, en wanneer ik nog vragen had of iets mocht ik natuurlijk bellen.
    dus maar even afwachten wat de uitslag is van de kweek.....

dank voor jullie reacties! ik ga eens even kijken wat voor eten een beetje effect heeft bij mij, want tot nu toe is er helaas nog geen verbetering

8. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik heb sinds het begin van mijn zwangerschap diarree. Zelfs ontlasting op de kweek, maar geen bacterie of iets dergelijks.

Ik heb het nu nog steeds, de ene dag wel de andere dag niet.
    Het is heel vervelend vooral als ik bij mensen thuis ben en iets eet of in een restaurant.

Er is helaas geen goeie medicatie voor bij de zwangerschap.

9. Zou het kunnen dat je een buikgriep hebt opgelopen in tunesië, en dat het puur toeval is dat je voor de vakantie ook al zachtere ontlasting had? Want in dat geval zou ik geen stoppende dingen nemen; dan moet juist zo snel mogelijk die bacterie eruit, lijkt me... Lastig hoor!! :(

10. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel drinken zodat je niet uitdroogt.
    Van de volgende dingen weet ik dat ze stoppend werken:
    cola
    witte rijst
    beschuit
    water met suiker en zout (smerig ik weet het)
    ors helpt beter dan norit:Actieve kool wordt weleens gebruikt bij diarree. Er is echter geen gunstig effect van actieve kool bij diarree aangetoond. (apotheek.nl)

Maar inderdaad; diarree zorgt ervoor dat de stof die je ziek maakt, afgevoerd wordt.

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik ben zelf nog niet zwanger, maar als ik diarree heb gebruik ik vaker grootmoederstip: Rijst koken en het rijstwater opdrinken. Eventueel met wat ranja ofzo. Dit helpt bij mij altijd goed. Ook wil Cola zonder bubbels nog wel eens helpen. Ook een banaan zou het inderdaad moeten helpen stoppen.

Succes, sterkte en beterschap.

12. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Bah, vervelend.
    Flink aan de bananen!

13. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    het gaat gelukkig iets beter! ontlasting is een klein beetje dikker, maar ik hoef gelukkig niet meer zo mega vaak naar de wc.. morgen als het goed is uitslag van de kweek, dus ben benieuwd. ik kan in ieder geval weer even snel de honden uitlaten tussendoor zonder dat ik bang hoef te zijn dat ik te laat bij de wc ben

14. Gelukkig maar! Zo te lezen dan toch iets van een virusje, als het opeens overgaat... Ben benieuwd wat er uit de kweek komt!!

15. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben benieuwd wat er uit de kweek komt..

Zelf heb ik ook problemen met mijn ontlasting, maar ik voel me gelukkig verder wel goed.
    Paar weken terug had ik watermeloen gegeten en nog geen paar uur later naar het toilet. Allemaal rode slierten, wat blijkt: gewoon de complete watermeloen lag in de wc met pitjes en al. Er zat amper ontlasting bij. (sorry, erg onsmakelijk). Conclusie van de huisarts: komt door het weer en je moet beter kauwen.
    Paar dagen weer normale ontlasting en nu sinds paar dagen weer diarree. Het is ook zo erg dat ik geen windje kan laten, want dan zit mijn broek vol. Echt verschrikkelijk. Conclusie van de huisarts: warm weer, zwangerschap... zorg dat je genoeg drinkt.
    Ik hou het allemaal zelf wel zoveel mogelijk in de gaten en probeer ook van alles te doen. Maar het is echt de ene dag wel en de andere dag niet. Vet eten sowieso niet meer, dan weet ik zeker dat ik binnen een uur op de wc zit.
    Zolang je maar genoeg blijft drinken, dan droog je in ieder geval niet uit. En het mag geloof ik niet langer aanhouden dan 5 dagen op rij. Helaas bij duurt het steeds maar max. 3 dagen, maar komt wel steeds opnieuw terug.

16. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    ik was helaas ook te vroeg met m'n positieve berichtje. arme honden hadden net hun kop buiten de deur gestoken toen vrouwtje weer terug naar binnen moest rennen..
    weer 3x in half uur, water dun, hopeloos.
    en dan ook nog een super druk kind in de buik waar ik nog meer buikpijn van krijg.. zou hij zo druk zijn door m'n rommelende darmen? hij blijft zich naar buiten duwen en zo druk doen dat ik 's avonds de ene na de andere harde buik krijg.
    wat balen Angarcia dat het bij jou steeds terug blijft komen! het kan idd ook goed de warmte zijn die meepeelt. hebben mensen vaker last van. en dan ook nog die groeiende baarmoeder. is gewoon vervelens.
    ik ben al ruim 3 weken aan de diarree waarvan de afgelopen 5 dagen water dun :(

17. Miertje82

Miertje82 Lid

22 jul 2009
    62
    0
    0
    Wat goed helpt is vezels. Je hebt van die poederzakjes bij de apotheek maar veel beter (helaas ook veel smeriger om in te nemen) zijn vezels in een pot verkrijgbaar bij het reformhuis. Word meestal gebruikt bij moeilijke stoelgang maar werkt ook goed bij diarree.

18. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    je hoort inderdaad dat je goed vezelrijk moet eten met diarree.. maar die vezelzakjes heb ik jaren lang tegen m'n obstipatie gehad, dus voor m'n gevoel is not done :p zal wel overleggen met ha en vk. wie weet krijg ik ze dan weer.

heb vanmorgen ha gebeld, en er was niks te vinden in de kweek. dus morgenochtend vroeg een afspraak bij mijn eigen huisarts. vk komt straks langs voor een extra controle en die vind dat de ha me maar door moet sturen naar ziekenhuis.. ben benieuwd..
    hier helaas nog geen verbetering. begin er nu wel een beetje moedeloos van te worden.

19. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Hè bah meis! Echt niet tof! Ik heb t ook ooit gehad in Tunesie (ben er wel 9 keer geweest, en maar één keer ziek, voor mensen niet meer durven gaan :D )

Ook inderdaad water dun en 's nachts gewoon waterige ontlasting verliezen. Ik heb toen een soort van cement gekregen van de apotheek daar. Heel erg vies, maar het stopte meteen alles. Grote nadeel is dat je niet weet wat voor bacteriën je opsluit in je lijf, maar goed, ik moest nog naar huis vliegen, dus vond t wel best! :D

Goed, daar heb jij niks aan natuurlijk! Ik hoop voor je dat de HA je doorstuurt naar t ziekenhuis, en je niet door laat lopen met beeb en dit warme weer, en die diarree :( Sterkte!

20. Angarcia

Angarcia Actief lid

19 jul 2013
    205
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat lijkt mij te lang. Sowieso zijn vezels inderdaad erg goed, zout en vocht.
    Maar je kan inderdaad beter doorverwezen worden naar het ziekenhuis, je draagt natuurlijk wel een kwetsbaar babytje bij je.

Deel Deze Pagina