Heb ik wel een eisprong?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Pais, 4 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Is het eigenlijk mogelijk dat je doormiddel van Ovu testen je LH piek niet kan vinden? Betekend dit dat je geen ovulatie hebt of kan het ook zo zijn dat de testen het niet aangeven terwijl er wel gewoon een eisprong is..
    Zijn er meer vrouwen die doormidd van ovu testen hun eisprong niet gevonden hebben maar toch wel zwanger zijn geworden?

Ik kan mijn ei niet vinden namelijk, nogal frustrerend!

2. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Ik heb deze maand ook mijn ei niet kunnen vinden. We hebben wel gewoon geklust zo rond 14 dagen voor mijn vermoedelijke nod. Vorige maand had ik 'm wel gevonden met 123ovulatietesten. Deze keer had ik ze van zwanger&kids. Over 8 dagen is mijn nod en kan ik testen. Ben benieuwd :)

3. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hoe lang heb je getest? Ik ben er deze maand mee begonnen vanaf dag 12, gezien mijn cyclus van 34 dagen was dat vroeg maar omdat een eisprong lang niet altijd 14 dagen voor menstruatie is en ik 'm niet wilde missen ben ik toen begonnen...Volgens de gemiddeldes had ik 'm op dag 21 moeten hebben.. Helaas.. Dacht ook dat ik 'm gemist had.. Hier werd aangeraden door te testen, en uiteindelijk.... Ja hoor op dag 26 een knaltest! Was ook de enige dag, gister was ie alweer weg...
    Wel meteen geklust natuurlijk, waarschijnlijk is mijn cyclus deze maand langer of heb ik een kortere lf..
    Afwachten voor mij nu dus.. Voor jullie als je gestopt bent zou ik aanraden om door te testen en anders volgende maand wellicht? Las ergens dat het altijd een maand voor kan komen dat je geen eisprong hebt.. Succes!

4. Amelle

Amelle Actief lid

13 dec 2010
    463
    0
    0
    Ikzelf ben gaan testen 20 dagen voor mijn vermoedelijke menstruatie en tot 8 dagen ervoor. Steeds maar lichtere streepjes dan de controle streep. Na vandaag ga ik niet meer testen want dan heeft het toch geen nut meer.

5. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik had van dag 14 t/m dag 22 lichte streepjes, toen omo wit en op dag 26 dus ineens knal!! Dus misschien toch nog even doortesten? Veel succes in ieder geval!

6. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Dit is nu mijn 3de ronde,.. ik heb een onregelmatige cyclus,. de laatste ronde had ik 29dgn tot mijn verbazing en die daarvoor 40,.
    Ik ben begonnen op dag 11 en inmiddels zit ik op dag 17,. ik had nu net rond 5uur ineens 2 streepjes maar heel lichtjes,..
    Volgens verschillende ovulatie berekeningen op internet zou ik afgel dinsdag mijn eisprong hebben,. niks hoor omo wit!
    Maar ja, dat is natuurlijk iets heel algemeens,..

7. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    #7 Walleke, 4 okt 2012
    Laatst bewerkt: 4 okt 2012
    Er zijn vrouwen (zoals ik) die een hele korte piek hebben en dus wel degelijk hun positieve streep kunnen missen, terwijl er wel een eisprong plaatsvindt. In dat geval wordt aangeraden om twee keer per dag te testen, maar ikzelf vind dat nogal omslachtig en duur. Als bij mij de test duidelijk donkerder dan normaal wordt (alhoewel lichter dan controlestreep) dan weet ik dat mijn eisprong eraan komt. Verder let ik goed op vruchtbaar slijm. Ik temperatuur ook, dat is eigenlijk de enige manier om er echt zeker van te zijn (na afloop dan).

8. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Als je ovu testen gebruikt moet je volgens mijn gyn minimaal twee maal daags testen omdat je hem anders kan missen. Ze zijn dus niet heel erg betrouwbaar. Ik dacht ook mijn ei gevonden te hebben, maar volgens de echo die ik had bleek ik al verder zwanger te zijn... Had de piek dus gemist/verkeerd getest.

Temperaturen is inderdaad veel nauwkeuriger. Het jammere is dat je pas meet wanneer je ei geweest is en dus soms te laat bent met klussen. Het biedt wel goede inzichten in je cyclus.

Dus het is zeker mogelijk dat je gewoon je eisprong al hebt gehad, maar het hebt gemist.

9. Pais

Pais Lid

15 sep 2012
    85
    11
    8
    Gelderland.
    Ik had vanmorgen een positieve test!!
    En nu vanmiddag rond 5 uur weer!! Helemaal druk gemaakt,..

Maar nu een hele andere gekke gedachte,.. Ik heb t idee dat ik mijn LH piek al eerder heb gehad, en dan de testen nu reageren op een zwangerschap,..
    Ik voelde me de hele week al een beetje gek, een gevoel wat ik niet eerder heb gehad... een zwaar gevoel in mijn onderbuik, net alsof ik teveel had gegeten en ofdat ik bv constant mijn buik aanspande,..
    Nu blijft dit gevoel al aanhouden sinds afgelopen w"kend ik d8 eigenlijk dat is vast niets, of toch?? Nee dat kan niet ik heb mn ei nog steeds niet gevonden,.. we hebben netjes al 2wk om de dag gesekst,..
    Ik had afgelopen zondag pijn in mn rug, maar had die dag ervoor ook een vluk stuk met de hond gewandeld, bij mij weten kwam dat daardoor,.
    en het viel me op dat mn huid de laaste dgn wat gaver is, nadat ik gestopt ben met de pil inmidd 7mnd geleden kreeg ik erg veel last van pukkeltjes,..
    Ik heb nog een aantal Ovu testen, kan kijken of ik morgen weer positief test,.. of dr een zw.test tegenaan gooien??
    Maar ben nog f verwijderd van mn NOD ik was de laaste x 29dgn dus zou nog tot 17okt moeten,..

Is dit een rare gedachte? Is het mogelijk of verklaren jullie mij voor :$

10. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Als je nog niet eerder een knaltest hebt gehad dan lijkt me dit gewoon je eisprong en zou ik lekker klussen..

Deel Deze Pagina