Volgende week uitgerekend dus maar vast even geoefend met de maxi cosi. Ik heb een cabriofix met zitverkleiner en een voetenzak van jolein. Ik neem aan dat de gordels door de gaten moeten, alleen zitten er bij het bovenstuk twee openingen. Moet hij door de bovenste of de onderste? En doe je eerst de voetenzak erin en daar de zitverkleiner op? Of komt de zak op de zitverkleiner??
Je doet eerst de verkleinder in de maxi cosi. Daarna doe je de riemen door de gaten van de voetenzak. Omdat je kleintje nog heeeeeel klein zal zijn, doe je de riempjes door de onderste twee gaten. Klaar is klara.
zoals hierboven al gezegd werd. In het begin door de onderste met zitverkleiner en als ze wat groter zijn door de bovenste.
jaaaa maar je doet eerst de zak erin, en dan de verkleiner op de zak zeg maar want anders heeft het nog geen zin die verkleiner. of bedoelde je dat ook?
ligt eraan hoe dik die zak is denk ik. Bij een niet al te dikke zak doet de verkleiner zijn werk ook wel door de zak heen.
Met de maxi cosi zak deed ik eerst de zak en dan de verkleiner... Later heb ik die eruit gehaald (veel te warm) en een dunnere omslagdoek erin gedaan, toen heb ik wel eerst de verkleiner gedaan en toen de omslagdoek..
Hier ook eerst de voetenzak gedaan en daarin de verkleiner. Anders lijkt het mij dat de baby nooit goed in de maxicosi ligt..
Eerst de zak en dan de verkleiner, anders heeft dat dingetje rond het hoofd geen zin, die zou dan onder de zak zitten en geen steun geven.
Altijd eerst de zak er in en dan de verkleiner in de voetenzak hoe dun de voetenzak ook is. De verkleiner moet het hoofdje kunnen fixeren. Als je de verkleiner erbovenop doet dan gaat de verkleiner fungeren als een kussen wat niet goed is voor het nekje. De laagste gaten zijn voor het begin.
Ik deed inderdaad ook de voetenzak eerst en daarna de verkleiner. Maar ik moest wel even gniffelen, want ik heb er toentertijd ook enorm mee lopen stoeien! En het antwoord op internet opgezocht ! Grappig hoe veel a.s. moeders tegen dezelfde problemen en vragen aanlopen!