Heb ik wel weer!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door 2009lisanne, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    Vorige week potjes babyvoeding gehaald bij de plus hier in de buurt.
    Ze heeft er ondertussen al een aantal op natuurlijk.
    Wil ik haar rond 10 uur vanmorgen weer fruit geven,maar vondt de peer met yoghurt een beetje aan de dunne kant,dus ik kijk naar de datum. 30 september 2010. Verder kijken in de koelkast ja nog eentje gevonden wat wel goed was,maak hem los is fruit met koek,nou het is net deeg,hoort ook niet zo. Volgende potje kijk op de datum, nou me mond viel open van verbazing datum 31-01-2010!!!!!. Gelijk een boze klacht in gedient bij de plus en ga vanmiddag met de potjes weer terug,ondanks dat ik geen bon heb.
    Kijken wat ze er mee doen.
    Moest het gewoon ff kwijt.

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Oh wat erg zeg! Dus de kans is groot dat je je kindje over datum eten hebt gegeven?
    Pfff, zou ook een klacht indienen idd...

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Geen paniek! Je kunt er gerust van uit gaan dat als het echt bedorven was geweest dat je dat wel gezien had, en zelfs al had je het niet gezien, dan had je kindje het waarschijnlijk niet opgegeten.

De houdbaarheidsdatum wil eigenlijk helemaal niet zoveel zeggen. Alleen garandeerd de fabrikant een bepaalde kwaliteit, en daar moeten ze wettelijk een datum aan verbinden.

Neemt niet weg dat het na die datum niet meer verkocht mag worden. Groot gelijk dus dat je terug gaat!

Edit: O ja, babyvoeding controleerde ik altijd extra goed. Ik heb ook wel eens pakken flesvoeding mee willen nemen die al 3 maanden over de datum waren. Vooral als je een apart soort voeding hebt, of potjes die niet zo populair zijn, wil het nog wel eens lang staan.

4. Nee precies, klikte het dekseltje nog wel gewoon toen je het openmaakte?

Wel belachelijk dat dat nog in de winkel stond zeg!

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Klopt dus niet helemaal nadat ik ook een keer babyvoeding over datum had gekocht.
    Dit geldt alleen voor zuivelproducten, andere producten mogen wel verkocht worden als de houdbaarheidsdatum verstreken is.

Is het product bedorven als de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken is ligt de verantwoordelijkheid bij de fabrikant.
    Wordt het na de houdbaarheidsdatum verkocht dan ligt de verantwoordelijkheid bij de verkoper (in dit geval dus de plus waar je dus ook je verhaal kunt halen en eventuele vergoeding.)

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    nee je mag geen producten over de datum verkopen. dat wordt allemaal weggegooit!

jee ik vind die 31-1-2010 ook wel heel erg hoor!! goed dat je hiermee terug gaat, ze moeten juist bij de kleine kindjes goed opletten!!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb zelfs in een keer in 2009 een potje gevonden in de supermarkt uit 2006!

Ik was even aan het zoeken tussen de potjes omdat ik iets zonder vlees, melk of ei wilde en zag opeens een potje staan met wel hele rare kleuren en een dekseltje wat er zowat afknalde van de druk, echt heel erg!

8. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ben je al heen gegaan??

9. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hier bij de plus staat ook altijd veel over de datum. Om deze rede ga ik dus ook echt niet meer. Ben denk ik een keer 30 en echt ik overdrijf niet terug gegaaan. Je ziet ook altijd bij de voorverpakte kaas de schimmel er op zitten echt zo goor.

Gelukkig zag je het op tijd, denk ook niet dat je kindje het had gezien of gegeten maar je weet maar nooit natuurlijk.

10. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    ja ik ben vanavond terug gegaan,kreeg 2 verpakkingen gratis en een waardebon van 2,50.nee die van januari vond ik wel heel erg,en die was met zuivel.andere was ook met zuivel en had er 1 met koek,die klikte niet maar het was net deeg.

en met kaas en dat soort dingen klopt,mijn zusje heeft er gewerkt en die zei wel als er wat over de datum was,moesten ze het gewoon ompakken met nieuwe verpakking.

het zal mij benieuwen of ik nog wat hoor van het hoofdkantoor??

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    raar want hier staat de c1000 er juist om bekend dat je goed op de data moet letten.
    Bij de Plus hier heb ik dat nog nooit meegemaakt, vorige week zelfs een nieuwe zak aardappelen mogen pakken omdat de kassiere zag dat er een slechte tussen zat, zijn aanbiedingen op dan krijg je een tegoed bon en kun je de week erop alsnog de aanbieding halen en ze hebben er een thuisbrengservice wat ik erg makkelijk vind omdat ik regelmatig geen beschikking heb over de auto

12. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    mijn moeder had dat ook best vaak met de potjes voor mijn zusjes...

Ik hoorde ook van mijn schoonzusje dat ze bij de jumbo ook schimmel van de kaas snijden en dan weer verpakken... Kan eigenlijk echt niet maar volgens mij doen alle winkels dit omdat kaas nou eenmaal niet bedorven is als er schimmel op zit. stukje er af snijden en de rest is niks mis mee...

Ik zou het toch al weg gegooid hebben.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    dit dacht men altijd. maar er is laatst een test geweest en als ze dan de kaas verder onderzochten bleek de schimmel wel door de hele kaas te zitten. net als je 1 beschimmelde sinaasappel heb de andere sinaasappels wel besmet zijn. Al ben ik daar dan net ff wat makkelijker in goed wassen en dan de schil er af. vind ik net iets anders. maar de kaas gaat tegenwoordig beschimmeld gelijk in de kliko

14. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Jakkes, ik vind het ook maar een vies idee hoor!:$
    In de winkel waar ik werk, (AH), mogen wij geen producten verkopen die over de datum zijn.
    Oók geen babyvoeding in potjes, daar gaat dan een sticker met 35% korting op. Maar dat komt eigenlijk zelden voor, dat een potje voeding er zolang staat.

15. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Dit klopt! Ik heb er wel is met een open mond staan kijken! Zelfde geld voor vlees gehakt enzo,, gooien ze zo iets langer bij op.
    Ik heb daar ook gewerkt.

16. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    eigenlijk is dat te gek voor woorden,je hebt wel met voedsel voor mensen te maken,maar ja wie zijn wij he?

17. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Je zou toch haast denken dat dat de productiedatum was.

Jeetje wat dom dat ze dat nog in de winkel hadden staan!
    En die vergoeding vind ik ook niks voorstellen.

Ik heb ook in een winkel gewerkt waar ik kaas moest ompakken
    even schimmel er af halen.
    En producten die over datum waren even met terpentine de
    datum er af halen. Echt erg.

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Dat is ook slecht van een winkel! Schimmel zit dan namelijk al wel door het hele produkt. Je ziet het alleen nog niet behalve aan die plekjes dus.

19. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ooo wat smerig allemaal. Datum met terpentine eraf halen???!!! Dat is wel erg veel moeite zeg.

20. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Gadverdamme! :(
    Ik zou ook een klacht indienen, kan altijd voorkomen maar dit is wel heel erg ver over de datum :S

Deel Deze Pagina