Ha meiden, Wat de laatste tijd toch met mij aan de hand is....het is zo vervelend dat ik er bijna om de dag hier ruzie met manlief erover heb. Waar het om gaat? Om iets wat anderen wel hebben en wij niet. Maar dit kan dus van alles zijn. - een schoon en opgeruimd huis. - een goed betaalde baan waardoor weinig financiele zorgen. - een huis wat af is en niet half een bouwval. - een auto die het gewoon doet en niet om de haveklap iets mee aan de hand is. - dat vriendinnen zo zwanger van een 2e, terwijl dit bij ons al een tijdje duurt. - goede familieverhoudingen, die bij ons zijn schots en scheef. - en dan heb ik het niet eens over vrienden. Waarom gaan er twee stellen met elkaar om als ze in mijn gezicht zeggen dat ze elkaar niet mogen? Dit blijf ik toch fasinerend vinden. Ach, natuurlijk weet ik wel dat er achter elke deur wel iets is. Maar toch, het steekt.... Het zal wel aan het weer liggen...... Bedankt voor het lezen, Mamavanuk
Jammer dat je dat zo voelt. Want inderdaad bij iedereen is wel iets. Maar misschien moet je het omdraaien en kijken naar wat je wel hebt.. waar ben jij trots op? Misschien als je je daarop richt dat dat gevoel van jaloezie minder wordt.. Ik hoop in ieder geval dat je je snel beter in je vel voelt.
en zo heeft iedereen wel wat hoor... bij ieder ander zijn er dingen die ze liever anders willen... ken het gevoel niet gelukkig lijkt me erg frustrerend om je zo druk te moeten maken over wat anderen hebben en jij niet....
Kijk naar de dingen die je wel hebt en niet naar de dingen die je niet hebt. Je kunt er toch niks aan veranderen dus blijf gewoon positief....
Ja en dat moet je dan maar in je achterhoofd houden dat er achter elke deur wel iets is, mischien zijn er ook wel anderen jaloers op jullie..kijk idd naar iets waar je wel trots op bent.. gras is altijd groener aan de overkant!!
Vaak ontstaat dit omdat mensen niet tevreden zijn met hunzelf. Kan iets heel onschuldigs zijn Misschien eens achterhalen waarom je je zo voelt? Sterkte ermee!
Misschien helpt het je om te relativeren. Je zegt zelf al, er is overal wel iets. Belangrijkste blijft, als je kinderen en jullie gezond zijn ben je de rijkste persoon op aarde. Dat neemt niet weg dat o.a. financiele zorgen erg kunnen drukken op de sfeer in huis en daar moet je misschien wat afspraken over maken, zijn die financiele problemen tijdelijk of structureel. Bekijk samen eens wat je grootste zorgen zijn en probeer daar iets mee te doen. Jullie moeten het samen doen en juist niet uit elkaar groeien nu. Wellicht heeft je man niet in de gaten dat je je zorgen maakt. Succes ermee.
Ik ben mijn ouders ontzettend dankbaar dat zemij hebben geleerd dat materialisme niet belangrijk is. Ik ben blij met genoeg geld en een huis zonder vaatwasser, droger, afzuigkap etc.. Ik merk aan mijn man dat hij dit belangrijker vindt. Toch heeft mijn man weer van mij geleerd om dankbaar te zijn met wat je hebt. Er zijn zóveel mensen die het slechter hebben, dat ik het gewoon erg vind dat wij altijd maar meermeermeer willen. Wat betreft immateriele dingen, ik denk dat dit te maken heeft met mijn eerste deel. Wanneer mensen gelukkig zijn met wat ze hebben dan straal je dit ook uit. Mensen vinden je hierdoor leuker en hierdoor gaan ook sociale contacten een stuk beter. Ik geloof echt dat je ellende over jezelf afroept als je altijd jaloers en negatief bent. Als je anderen niks gunt. Ik ben echt positief ingesteld en heb echt een leuk leven. Dat wil niet zeggen dat ik wel eens baal van mijn schoonfamilie, of dat ik niet eens denk hoe we rekeningen nu weer gaan betalen, of dat ik me dikker voel dan een goede vriendin, en ga zo maar door, maar ik focus me meer op de goede relatie die ik heb, mijn prachtige zoon, de fijne eigenschappen van mijn schoonfamilie, de zegen dat we toch elke keer weer rond komen etc.. Daarnaast helpt het ook om goed te doen. Ik doe sinds kort elke dag iets van betekenis voor een ander zonder dat ik er zelf beter van wordt. Ik word er echt zo gelukkig van. Het is een kunst om positief te zijn, maar iedereen kan het leren.
Ach meis, dat heb ik ook. Ik zeur dan helemaal door tegen mijn man, deze zegt dan dat ik me niet moet aanstellen en blij moet zijn met wat ik heb en blablabla. Mijn huis wil ook maar niet opschieten, kom je bij een vriendin waar alles perfect op orde is, dan kan ik best sneu worden. Zeker met het krijgen van een kindje, het is niet dat ik het andere mensen niet gun, maar mijzelf net even ietsiepietsie meer. Alhoewel ik moet zeggen dat ik vorige week wel een eyeopener gehad heb. Een vriendin van mij had zeg maar alles wat ik wil: zwanger van de eerste, lukt niet zo snel bij ons, prachtig koophuis in een nieuwe wijk met dito inrichting, ik in een flatje in een achterstandwijk waarbij alles nog afgemaakt moet worden, maar waar niet teveel meer aangedaan gaat worden omdat wij met een jaar of 2 hier weg moeten. 2 mooie auto's voor de deur, mijn vent gelooft helaas niet in nieuwe auto's. een man dat niet lui, chaotisch, impulsief is en wel handig. Die alles gelijk doet en niets afwacht. Tot ze vorige week op huilend voor de deur stond met de mededeling dat haar vent al tijden op een ander vrouw ligt te bokken en zij nu vriendelijk doch dringend verzocht werd een ander huisje te zoeken, helaas gemeenschap van goederen getrouwd en gaat met een restschuld van dik 12000 euro zitten als het huis wordt verkocht en de schulden zijn verdeeld. Nee dan heb ik liever, mijn lieve, chaotische, luie, mooie, impulsieve spontane man met zijn dromen van later, dat mij op handen draagt. Waar ik mee kan lachen. En ooit komt de eerste en ook een ander huis komt ooit wel. Maar ik kan mij je gevoel echt heel goed voorstellen.
tel elke avond je zegeningen van de afgelopen dag en inderdaad, relativeer.... Oke ik heb een vriendin met een riant salaris, zij hoeft nergens naar te kijken MAAR zij werkt ook 40-50 uur per week...en moet nu vanwege de crisis misschien gaan uitkijken naar een andere baan, nou dan heb ik liever een minimum salaris maar wel uitzicht op een vaste aanstelling... Zo zijn mijn zus en moeder al heel snel in aanmerking gekomen voor een huis terwijl mijn vriend en ik gewoon 4 jaar hebben moeten wachten en alles uit de kast moeten halen voor een huis, nu krijgen we een huis die COMPLEET word vernieuwd. al met al... er is overal wel wat maar kijk naar jezelf en je man....Zijn jullie gelukkig?? kunnen jullie samen nog goed praten/lachen??? Is iedereen die je dierbaar is gezond?? Dat is wat telt!!!!
ik was ook iemand die nooit tevreden was , iedereen had wel beter , vaak ongelukkig en problemen , allen ben ik achter gekomen dat het niet het was wat ik dacht ,dat bij anderen altijd beter ging dan ons het echt probleem is dat is gewoon niet gelukkig was in mij relatie en daarom altijd iets zocht om schuld van te geven nu ben ik gescheiden , voel me beter , kijk niet naar wat anderen hebben ,als zulke mensen hoor,zie dan vind ik erg sneu voor ze ,want waarschijnelijk ligt de echt oorzaak ergens anders en heb ook vrienden die erg schijnheil met elkaar omgaan terwijl ze elkaar niet mogen , nu wil ik steeds meer afstand houden ,want wat ze tegen mij vertellen over elkaar ,wil ik liever niet meer horen ,zoek een andere slachoffer die alles moet aanhoren :x en beide zeggen dat de de andere gewoon gebruiken voor bepaalde dingen dus ze hebben elkaar gewoon nodig om gebruik van elkaar te maken en niet omdat ze elkaar zo graag mogen , tja daar wil ik niet meer bij horen hoor ,heb gelukkig genoeg leuke, lieve vrienden waar ik echt een vriendschap kan noemen probeer achter halen wat je echt mist , en bedenk dat er anderen zijn die veel slechter hebben , trouwens zo kom ik ook achter de geine de rijkste uithangen dat ze in schulden zitten8) dus geloof niet meer in verhalen en schijnheil