foliumzuur of multivitamine

Discussion in 'Zwanger worden' started by MSL12, Mar 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,385
    200
    63
    #1 MSL12, Mar 2, 2013
    Last edited: Mar 2, 2013
    wat gebruiken jullie, foliumzuur of multivitamine en waarom juist gekozen voor het een of het ander?

2. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

Nov 12, 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Zwanger worden/zijn van kruidvat slik ik. Omdat er goede vitamines in zitten en ik al eerder tekort heb gehad.

3. mij1

mij1 Actief lid

Dec 6, 2012
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik multivitamine van Davitamon met omega 3 dan slik ik ook nog tarwekiemoliecapsules.
    Vind het belangrijk om zeker te weten dat ik een genoeg aan vitamines heb.

4. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik slik de mama fit vitamines van davitamon.

5. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Ik heb ook mama-fit. Met name in de winter kan ik wel wat extra vitamines gebruiken.

Maar in de zomer gebruik ik meestal alleen foliumzuur.

6. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    1,385
    200
    63
    Ok tot nu toe veel aan de multivitamines ipv de ''gewone'' foliumzuur, hebben ze de multivitamines ook in kleine tabletjes toevallig?

7. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Ik slik 'zwanger worden' van kruidvat. Alleen foliumzuur vind ik niet genoeg.

8. ahaa

ahaa Lid

Feb 12, 2013
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    alleen foliumzuur.....normaal gesproken krijg je met goede voeding al voldoende vitamines binnen.
    en ik heb ook gelezen dat van bepaalde stoffen 'teveel' juist schadelijk is.

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,833
    19,170
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Als je gezond eet, is een multivitamine niet nodig. In die pillen zitten vitamines en mineralen die met name ik groente en fruit te vinden zijn. Maar dan moet je dus wel dagelijks genoeg groente en fruit eten en ook nog gevarieerd. (Dus niet dat je maar een paar verschillende soorten eten.)
    Met de variatie in groenten zit het bij ons wel goed. Maar de hoeveelheid is nie altijd genoeg. Fruit eet ik echt te weinig. Dus vind ik het prettiger om een multivitamine te nemen. Daar zit bijv. ook extra vitamine D in, wat voor zwangere en voedende vrouwen ook wordt aangeraden.

10. Rylie

Rylie VIP lid

Jun 14, 2010
    5,757
    490
    83
    Female
    Patissier
    Noord Brabant
    ik slik zwanger worden van kruidvat.

Als ik dan toch een pilletje moet pakken dan liever 1 waar meteen meer in zit! :d

11. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

Feb 9, 2013
    999
    1
    0
    Ik eet echt hartstikke gezond, maar neem toch een multivitamine 'zwanger worden' van de Etos. Volgens de adviseuze kon ik die gewoon opmaken, ook als ik zwanger was.
    Normaal ben ik niet zo van de pilletjes en suplementen, maar toch koos ik voor een multivitamine.
    Zwangeren wordt aangeraden om foliumzuur en ook vitamine D te slikken. Foliumzuur 'gebruikt' weer vitamine B12. Ik had geen zin om 2 of zelf 3 pillen te moeten slikken, dus dan maar 1 pil waar alles in zit.
    Van vitamine A moet je niet teveel hebben. Maaaar dat zit ook weinig in zwanger-multivitamines.

12. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik alleen foliumzuur momenteel, hoop dat ik voor de rest genoeg haal uit mijn eten:p

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik slik mama multivitamine met omega3 van davitamon

14. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

Mar 25, 2008
    1,293
    0
    36
    Prenafem van Orthica

15. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

Dec 6, 2006
    975
    248
    43
    Female
    aan de kust
    Ik heb foliumzuur in huis, maar denk erover on over te stappen op multivitaminen... Dat ik toch voldoende vitaminenbinnenkrijg.......

16. hafida80

hafida80 Actief lid

Oct 17, 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik Puur Mama van VSM. Dat is ook een multivit. Je kunt beter van alles een beetje binnen krijgen dan alleen foliumzuur.:)

17. Shirleymommy

Shirleymommy Fanatiek lid

Dec 28, 2012
    1,307
    28
    48
    NULL
    NULL
    Ik slik mama plus van davitamon omdat ik tijdens mijn zwangerschap al deze vitamine nodig heb vooral vitamine D (ik heb tekort aan vitamine D), foliumzuur (B12 volgens mij) voorkom openrug en hazenlip en omega 3 is goed voor de ontwikkeling van hersenen en gezicht van de baby.

18. minimee

minimee Bekend lid

Dec 3, 2011
    852
    79
    28
    Vitaal Zwanger van de Kruidvat :) en daarnaast foliumzuur

19. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    Zoals vitamine A. Daarom kun je beter een vitaminetablet voor zwangere vrouwen slikken dan een reguliere vitmainetablet.

20. Women90

Women90 Bekend lid

Feb 22, 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Mama Complete van Davitamon :D met veel vitamientjes die je nodig hebt om zwanger te worden/zwanger te zijn/daarna.

Share This Page