Heb je als ouder schoolgaand kinder recht op zomervakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door missmamsie, 19 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarjanDS

MarjanDS Actief lid

28 nov 2011
    442
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons ook alles in goed overleg. Het enige waar ik rekening mee hoef te houden is mijn leidinggevende aangezien ik hem vervang, maar we zijn er tot nu toe altijd prima uitgekomen.

De rest van het team is ook allemaal in onderling overleg en dat werkt prima.

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik (Filiaalmanager) hang altijd in novermber een vakantie lijst op het prikbord. Iedereen kan dan de vakanties t/m de zomer met potlood invullen. Eind januari kijken we dan of het zo lukt of dat er aanpassingen nodig zijn.

De dames met schoolgaande kinderenof met partners met bouwvak proberen we altijd rekening mee te houden.
    Als werkgever ben je verplicht iedereen in de zomermaanden (juli t/m sept) minimaal 2 weken aaneengesloten vakantie te bieden. Dus dat is waar je recht op hebt. Maar dat hoeft dus niet perse in de schoolvakanties te zijn.
    Ik vind echter wel dat je als werkgever moet proberen iedereen tevreden te houden.

Ikzelf snap ook niet dat mensen die niet gebonden zijn aan de school/bouwvak-vakantie dan uberhaupt vakantie zouden willen. Het scheelt je zoveel geld als je net voor of net na de vakanties gaat.

3. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Gaat ze dan 6 weken lang op huwlijksvakantie??
    Vind het het meest eerlijk dat er van te voren overlegt word wie er wanneer met vakantie kan.

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Bij mijn man op het werk is het geen recht om dan vrij te krijgen..
    máár je krijgt wel voorrang!
    Dus de mensen met schoolgaande kinderen krijgen eerst toestemming, is er dan nog 'plek' vrij dan wordt er gekeken naar de rest..
    maar zijn er bijv. 5 mensen met kinderen die vrij willen en er kunnen maar 4 mensen vrij krijgen dan heb je als 5e persoon pech..

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zou zeggen; koppen bijelkaar en delen maar {leuke woordspeling :) }
    ik vind de regel 'wie het eerst komt, wie het eerst maalt' in de zomerperiode altijd een enorme dooddoener!in bepaalde cao's staan soms verlofrechten!

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is handig!

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Uit de CAO kinderopvang:

De tijdstippen van aanvang en einde van de vakantie moeten door de werkgever tijdig in overleg met de werknemer worden bepaald, met dien verstande dat de vakantie ten minste 2 aaneengesloten weken bedraagt.

Verder niks over schoolgaande kinderen.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Dat kan niet zo makkelijk. Dat is vaak alleen voor bepaalde beroepen zo.

En zelfs dan doen ze hier heel moeilijk over. En logisch.

9. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Bovenstaande klopt niet!
    Dit geldt alleen voor mensen met een eigen onderneming die geen vakantie kunnen opnemen, vanwege hun werkzaamheden, in de schoolvakanties van de kinderen. Dus dat geldt voor elke vakantie.
    Alleen dan kun je in goed overleg met school (en natuurlijk moet je dat aantonen) 10 extra vrije dagen krijgen buiten het vakantieseizoen om, om 1 keer op vakantie te kunnen.
    Dus zo makkelijk gaat dat allemaal niet.

Deel Deze Pagina