Sindskort heb ik mijn achternaam gewijzigd om persoonlijke redenen. Nu ben ik bezig dit door te geven aan instanties en ben ik mijn administratie aan het doorwerken. Aan welke instanties moet ik allemaal denken? Ik ga er namelijk anders geheid een maar vergeten..
Belastingdienst, SVB, zorgverzekeraar, levensverzekeraar, telefoon/internet/televisie provider gas/stroom/water leverancier Hypotheek verstrekker of huur coöperatie, bank (en) eventueel de bond Dat is wat ik zo kan bedenken
oe jeetje even kijken hoever ik kom: gemeente, maar daar heb je het ook gewijzigd neem ik aan?? - belastingdienst - telecom - gwl - zorgverzekering - hypotheek/ huur organisatie - bank
gaat dat niet automatisch naar de grotere bedrijven toe zosnel de gemeente het heeft aangepast, net als met trouwen, geboorte en overlijden?
Mis staan hier tips bij: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/naam-kiezen-en-naamswijziging/vraag-en-antwoord/welke-gegevens-moeten-worden-aangepast-als-mijn-achternaam-is-gewijzigd.ht
Ik heb hetzelfde gehad met mijn dochter, we hebben haar achternaam laten wijzigen. Het belangrijkste... je Paspoort of ID bewijs De gemeente geeft het automatisch door aan de belastingdienst en verder is het handig om even met je bankafschriften op schoot te gaan zitten en te kijken wat je per mnd (en per 3 mnd) allemaal betaald en aan de hand daarvan heb je al een goede lijst wat je allemaal moet wijzigen. Vergeet ook je diploma's niet te laten aanpassen (ik denk dat je daar de betreffende opleiding voor kunt bellen met de vraag hoe je dat moet doen). Verder moet je overal de uitspraak van de rechtbank mee sturen anders veranderen ze het niet (zodoende ben ik de uitspraak van die van mijn dochter uiteindelijk kwijtgeraakt.. heel vervelend...). Succes, het is nog een heel gedoe...