Beste verloskundige, Graag wil ik u een vraag stellen over beweging van de kleine in mijn buik. Al enige tijd voel ik de kleine in mijn buik bewegen. Vaak voel ik beweging onderin mijn baarmoeder en een enkele keer bij bijv mijn navel. Klopt het dat kleintjes bij dit termijn onderin de buik zitten? De ene dag voel ik heel veel en soms ook hele harde schoppen en de andere dagen voel ik minder of hele zachte bewegingen. Klopt dat? Zijn de bewegingen die je voelt alleen de benen of kun je ook al armbewegingen voelen? Ik hoop dat u mijn vragen kunt beantwoorden, alvast bedankt. Groetjes
hoi het kunnen zowel arm als beenbewegingen zijn, ook koppeltje draaien! Het is niet erg als je het de ene dag meer voelt dan de andere of soms niet. Pas vanaf 26 weken moet je het elke dag voelen. Mirjam
Bedankt voor het antwoord! Ik ben erg benieuwd naar het volgende: Moet je de baby bij 26 weken iedere dag een paar keer voelen of is een keer ook goed? Maakt het uit of het de ene keer zacht is en de andere keer krachtig?
hoi hard of zacht maakt niet uit, schuiven is goed, hikken is goed. 10 keer per dag, maar dat mogen ook 10 bewegingen achter elkaar zijn. Op een gegeven moment ontdek je een bepaald patroon, je baby beweegt altijd om 20u s avonds een poosje of juist om 9u in de ochtend. Het gaat erom te genieten van dat je kindje beweegt, en niet te veel focussen op; heb ik het wel gevoeld. Als je het niet voelt kun je altijd in bad gaan of op de bank liggen met je handen op je buik. Meestal meldt je kindje zich dan wel binnen een half uur en zoekt je hand op. Mirjam