eitje weer een week later?????

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door kwebbel01, 26 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwebbel01

kwebbel01 Lid

7 jan 2010
    56
    0
    0
    omg. Utrecht
    Goedemorgen,

Ik ben maandag weer begonnen met de ovulatie testen en er is nog steeds (echt heel heel licht) geen streepje. de hele week al het zelfde.

Vorige maand had ik dat ook was ik ook begonnen met testen maar had pas een week later een duidelijk streepje. :(
    Is dat raar?? Hebben een van jullie dat ook wel eens gehad???
    En betekent dat dat ik nu 2 weken om de dag moet klussen???? of iedere dag????

Hoop dat jullie een antwoord voor me hebben.

Groetjes Kwebbel

2. daatje

daatje Actief lid

28 jan 2010
    248
    0
    0
    Ik heb geen idee iedere vrouw is anders maar een week later?
    Kan je hem niet gemist hebben dan?

Liefs

3. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Ik weet niet hoeveel dagen jouw cyclus normaal is en op welke dag je nu zit.
    Maar als jij bijv. continue uitgaat van een 28 dagen cyclus en je eitje blijkt dan telkens een week later te zijn (dan de gem. 14e dag) dan heb je dus gewoon standaard een langere cyclus.

Dus, op welke dag kwam je eitje vorige maand (en de maanden ervoor) en op welke dag zit je nu?

4. kwebbel01

kwebbel01 Lid

7 jan 2010
    56
    0
    0
    omg. Utrecht
    Sinds december heb ik een cyclus van 28-28-29.
    Ben elke keer netjes op tijd ongesteld geworden, 1 x een dag later.

de laatste keer was ik 14 maart ongesteld, 3 en 4 maart een positieve ovulatie test. daar voor 13 februari, en toen was ik nog niet met testen begonnen.
    en 16 januari.

Zit nu op dag 13.

Groetjes Kwebbel
    Vorige keer had ik

Doe ik dan iets verkeerd.

5. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Op 3-4 maart een posi ovu dan had je pas op 5-6 maart je eisprong. Als je dan op 14 maart ongesteld word heb je een lutueale fase van 8 dagen en dat is wel heeeel kort voor het goed kunnen innestellen van een vruchtje!

Misschien moet je eens via de temperatuurmethode gaan kijken of de ovutesten het wel goed hebben.

6. kwebbel01

kwebbel01 Lid

7 jan 2010
    56
    0
    0
    omg. Utrecht
    Wanneer moet ik daar dan mee beginnen?

7. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Daarmee begin je op de dag van je eerste menstruatie. (of vanaf morgen mee beginnen)
    Dan leg je de termometer op je nachtkastje want om een goed beeld te krijgen moet je tempen VOOR je je bed uitgaat in de ochtend.
    Temp dan elke ochtend VOOR het opstaan op hetzelfde tijdstip (dus helaas ook in het weekend).
    Je zal dan zien dat je temp elke dag ong. hetzelfde is voor je eisprong, ook wel basale temp genoemd (bij mij 36.4). Als dan je eisprong is geweest dan zal je vaak de dag erop temp met ong. 0.3 graden stijgen of hoger (bij mij tussen 36.7 en 37.0).
    Deze stijging zal aan blijven houden tot de dag komt dat je weer ongesteld gaat worden en zal je temp zakken naar je basale temp (bij mij 36.4).

De tempmethode is zeer betrouwbaar !! Het is alleen in het begin vervelend dat hij pas achteraf je eisprong aangeeft, maar na een maand of 3 zal je wel je cyclus goed kennen.

Zo dacht ik altijd dat met een cyclus van 28 dagen, mijn eisprong op dag 14 was. via tempen kwam ik erachter dat mijn ei op dag 16-17 kwam en heb dus heel lang op de verkeerde tijden geklust.

8. kwebbel01

kwebbel01 Lid

7 jan 2010
    56
    0
    0
    omg. Utrecht
    Hey,

Super bedankt voor de uitleg, Ga er morgen mee beginnen!!
    Ben benieuwd of het me lukt.

Dus korst gezegd, Temp. is bv elke dag 37.0 en als je ei geweest is moet ie rond de 37.3 zijn of hoger?

9. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Klopt helemaal !!!!

Schrijf het elke dag op een papier en dan zal je een patroon ontdekken! :):)
    Het kan natuurlijk dat je nu je eisprong al gehad hebt, maar daar kom je dan wel achter als je ineens ongesteld gaat worden :D

Het beste is wel om anaal (via de bips) te meten, aangezien dit de meest betrouwbare waardes geeft! Zeker als het gaat om verschillen van tiende graden ;)

Deel Deze Pagina