bloedverlies na seks na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Kevertje83, 3 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevertje83

    Kevertje83 Actief lid

    6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

    Bijna vier weken geleden ben ik bevallen van ons kindje. Gedurende de zwangerschap heb ik geen bloedverlies na het vrijen gehad, behalve de laatste keer dat we gemeenschap hadden (ongeveer anderhalve week voor de bevalling). Toen had ik nadien ook een paar druppeltjes bloed.

    De eerste twee weken na de bevalling heb ik behoorlijk wat bloedverlies gehad en dat werd daarna steeds minder totdat het grotendeels nog wat gelig vocht was. Nu hebben we gisteravond voorzichtig aan gevreeën, maar nadien was er toch opnieuw weer wat bloedverlies. Kan dit allemaal gewoon normaal zijn? Ik vind het altijd een beetje eng om bloedverlies na het vrijen te hebben.

    Alvast bedankt!
     
  2. Brigitte

    Brigitte VIP lid

    25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Kevertje83,

    geen zorgen hoor, dit is een bekend verschijnsel. Ik snap dat je een beetje klaar bent met bloedverlies, maar het hoort erbij. De baarmoedermond kan nog een beetje geïrriteerd of gevoelig zijn waardoor er eerder een vaatje knapt. Of misschien ben je op buikniveau toch wat te actief geweest. Geeft niets hoor, maar dat zou het kunnen verklaren. Laat bloedverlies in ieder geval geen reden zijn tot minder vaak gemeenschap hebben dan je zou willen.

    Groetjes Brigitte
     
  3. Kevertje83

    Kevertje83 Actief lid

    6 apr 2011
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,

    Heel erg bedankt voor je reactie. Het lukt me nog niet zo goed om van me af te zetten. Net ook weer een paar uur na het vrijen wat rozige afscheiding. Hoe lang mag dat blijven voorkomen na gemeenschap zonder dat het abnormaal is. Ik denk altijd meteen het ergste zoals baarmoederhalskanker bijv. Vind het erg moeilijk om te relativeren. Het is inmiddels vijf weken geleden dat ik bevallen ben en had de twee weken voordat we weer begonnen met vrijen dus geen bloedverlies meer.

    Alvast bedankt!
     

Deel Deze Pagina