Verstopt oor ??

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluisjee, 30 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik ga maandag als het nog niet over is naar de huisarts maar misschien hebben jullie een idee hierover...

Ik heb sinds vorige week 'last' van mijn oren. Het begon dat het iets gevoelig was geen aandacht aan geschonken want het was niet iets heel ergs. Toen ben ik donderdag gaan vliegen , kreeg ik last van me oren. Dit heb ik altijd heel erg. De volgende dag was dit gevoel weg alleen na het zwemmen had ik zoiets hee er zit water in. Ook werd ik heel erg verkouden. Na 5 dagen ben ik weer terug gevlogen (was mini vakantie haha) en tijdens de daling ging ik bijna door de grond dit was afgelopen dinsdag nacht (woensdag dus). De volgende dag bleven mijn oren pot dicht. Uiteindelijk woensdag avond gingen ze open alleen mijn rechter oor zit voor me gevoel heel vol. Net of er iets in zit. Ook begint die sinds vanavond echt pijn te doen.
    Ik ben nog steeds niet lekker , verkouden , zweten en dan die zeurderige oor. Elke keer suizen.

Wie weet wat dit is... En vooral hoe ik er verlichting aan kan geven.
    Zowiezo maandag even de dokter bellen , wilden ik vandaag doen maar dacht het gaat wel weer , niet dus.

2. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Wat balen zeg!

Hier precies het zelfde verhaal alleen heb ik dan niet gevlogen ;)
    heb er al meer dan een week last van en ik ben er al 2x mee naar de huisarts geweest, ben zo doof als een kwartel, bij de HA kreeg de 1e keer zure oordruppels mee, ik wist dat het daar al erger mee zou worden dus was ik de week erna weer geweest, nu heeft hij een kweek genomen en moeten ze in het lab van het ziekenhuis kijken wat voor bacterie er in mijn oor zit i.v.b met een goeie antibiotica.

Ik vind het zelf nergens op slaan er zit echt gewoon water in, heb het wel meer gehad!. deze week kreeg ik trouwens ook last van mijn ogen, ze werden rood dik en jeukte, volgens de HA komen mijn ogen door hooikoorts. nu ik heb net is effe goed op google gezocht en wat blijkt! het kan ook door hooikoorts komen dat verstopte oor :$ ik snap niet waarom de arts die ogen niet heeft gelinkt met dat oor van mij ;)
    ik ga van de week nog maar eens bellen met de HA

3. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Neusspray en stomen.... Ik heb het in juni gehad, duurde een dag of 4/5

4. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Miss laten uitspuiten ? Heb ik elk jaar ofzo wel een keer

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Is er niet iets met verkouden vliegen?
    Dat ag niet omdat de druk in je oren dan oploopt oid..
    Euhmmmm weet niet meer precies hoe het zit.. Klok klepel verhaal

6. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Kan oorontsteking zijn.
    Kan je trommelvlies zijn.
    Kan vanalles zijn. Niet aan rommelen. Inderdaad eventueel stomen en neusspray.
    Wat je ook kan doen is je oor stomen. Dus kan je boven bak heet water doen, maar ook als je een plastic beker heb, hier paar watjes inleggen. Kokend water opgooien. Even afdekken en laten staan. Na minuutje ofzo het kokend water afgieten (watjes er dus inlaten) en dan de beker met watten tegen je oor aanzetten, dan stoom je zegmaar.
    Mocht je een roker in je omgeving hebben kan je vragen of die rook wil uitblazen in je oor, heb je zelfde idee.

Verder afblijven niet er in gaan zitten peuren.
    Als je erg veel pijn hebt en het is niet te houden dan naar de dokter gaan.

7. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.946
    113
    Vrouw
    Kan zowel een middenoor ontsteking als een prop oorsmeer zijn.

Bij een ontsteking is het raadzaam om alvast te gaan stomen en xmz neusspray te gaan gebruiken. De kans is nl groot dat de ontsteking is ontstaan doordat de buis van eustachius verstopt is geraakt, vaak door verkoudheid.

Bij overmatig oorsmeer kun je het beste alvast gaan druppelen met olie in je oor. Olijfolie, zonnebloemolie kijk wat je in huis hebt,.alle soorten olie mag behalve motorolie. ;) De olie lost het oorsmeer alvast wat op en zorgt er ook voor dat het veel makkelijker uitgespoten kan worden.

Succes alvast!

8. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik wilde eigenlijk heel flauw zeggen; dan moet je beter zoeken;):p

Maar idd, bovengenoemde tips.

9. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Paar maanden terug nog een hele uitleg over gehad van de dokter, had toen een fikse oorontsteking en dat kan flink pijn doen.
    Maargoed, het punt is dat alles in verbinding staat met elkaar, beginnende in je neus dacht ik. Ben je verkouden, dan kan wat je zowel uitsnuit als opsnuift er voor zorgen dat er slijm in die eustachiusbuis terecht komt, wat voor flinke druk/suizen/pijn in je oor en kaak + tanden kan zorgen. Maar ook andersom. Zit je oor vol, dan zorgt dat vaak weer voor druk/pijn bij de kaken/tanden (vaak aan de kant van het aangetaste oor).

Uiteindelijke punt: probeer zoveel mogelijk van die slijm zooi uit je holtes te krijgen. Dit kan inderdaad door stomen/sprayen, maar ook je neus spoelen kan helpen.

En maandag natuurlijk naar de dokter toe. Die weet toch echt het beste wat er is. Achter een schermpje als deze zitten worden we niet veel wijs uit.
    Ziek ook even lekker uit en laat je lekker verwennen als dat kan.

Beterschap!

10. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Whahahahaah.....

Thanks meiden ik ga idd naar de dokter maandag hoor.
    Ik zit zelf te twijfelen tussen middenooronsteking of even uitspuiten.
    Vooral omdat ik nu echt pijn heb sinds gister avond.

Ik kruip nog even me bedje in want ben er echt een beetje ziek van allemaal. Gelukkig hoef ik dit weekend nergens heen dus lekker bankhangen....

11. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik heb er ook vast last van, maar ik heb pijnloze oorontstekingen. Ik gebruik dan ook eerst zure druppels en dat werkt juist super. Het zorgt ervoor dat de troep in je oor zacht wordt, anders kunnen ze niet uitspuiten. Ze spuiten volgens mij ook niet als je ontsteking hebt. Gewoon naar de huisarts!

Deel Deze Pagina