waarom irriteer ik me hier zo aan??

Discussie in 'De lounge' gestart door vivvv, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vreeeselijk vind ik het. En het lijkt wel hoe meer ik dat laat blijken, hoe vaker ik de opmerking krijg.
    mijn schoonmoeder vooral, en schoonfamilie, zeggen namelijk zo ongeveer elke keer als zr onze dochter zien, ohhh wat lijkt ze toch op dr vader. Of: een echt *achternaam vriend* koppie. Of: een echte *achternaam vriend*
    mijn schoonmoeder bleef er maar ovrr door gaan ( zag een baby foto van mij, waar ze weer flink op mij lijkt) "nee hoor, ze lijkt op mij en * naam vriend*
    Toen heb ik gezegd dat ze toch wel iets van mij moet hebben aangezien ze toch echt uit mij is gekomen ;)
    Heb soms een beetje het gevoel alsof er gedaan word alsof ze helemaal niks van mij mag hebben ofzo. Alleen van hem.

Verder kan ik goed met schoonfamilie (oke mn schoonma kan iet wat dingen doordrammen soms maar verder is ze lief) mn schoonzus is erg lief en die zegt juist soms expres "nee hoor vivvv ze lijkt juist op jou" als mn schoonma er bij is :p

Mn dochter lijkt ook echt op dr papa, en ook op mij als baby.

waaaaaarom laat ik me nou steeds zo op de kast jagen en erger ik me.zo??

Herkenbaar? Hellup..

2. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Ik heb het leren negeren. We zijn inmiddels 6 jaar verder en ze doet het nog steeds helaas maar ik negeer het.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hoor hier ook altijd van schoonma bij de oudste dat hij werkelijk alles van ml heeft (wat ook zo is, vooral nu, maar als baby echt 50/50 tot richting dreumes en voel(de) me dan altijd "lelijk" en voel(de) dat ze blij zijn/waren dat ie weinig tot niks van mij heeft :p

4. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ok ranja dus negeren kun je leren? Haha het lukt mij nog niet echt..
    Heb soms de neiging te zeggen hou er nou eens over op!! snap van mezelf niet waarom ik me zo op de kast laat jagen.

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik hoor dit wel vaker van vriendinnen..... laat het los!!

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Tja, ik hou enorm veel van mijn man. En ik vind het geweldig om te zien dat onze kinderen op hem lijken. En als de familie dat ook ziet, is daar niets mis mee vind ik.
    Ik kan me daar dus ook echt niet druk om maken.

7. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Haha hƩƩl herkenbaar, alles is in het uiterlijk van mijn man, en als het dan op karakter aankomt (waarin hij ontzettend veel op mij lijkt, zeker van vroeger) dan heeft hij dat van mijn schoonzusje.
    Gek genoeg lijkt het niet eens in haar op te komen dat hij ook op mij zou kunnen lijken. Heel apart, daar kan ik me over blijven verbazen.

Ik heb het ook geleerd te negeren maar heel af en toe gooi ik er ook een opmerking uit, dan gaat ze net even te ver. Verder is het een hartstikke lief mens;)

8. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heel herkenbaar.
    Volgens schoonmoeder heeft hij haar neus.
    nou hij heeft echt een baby neus, lijkt er totaal niet op.
    ze weten ook alles beter en hij heeft alles van die kant.. Vooral zeer vervelend omdat ze nooit naar hem omkijkt en hem totaal niet kent en dan wel zogenaamd alles weten over hem grr..

9. Duvellie

Duvellie Niet meer actief

Hahaha bij mij doet mijn schoonmoeder dit nu al, ben 25 weken zwanger van eerste kind ;).
    Ze mocht mee naar echo en zag de botten in t armpje van de baby en gelijk, Ooo ja precies *naam vriend*. Toen bewoog hij zijn armen en benen en was het gelijk weer: 'ja precies *naam vriend*. Die bewoog ook altijd zo 'open'.. Blabla
    Toen ze hier weken over door bleef gaan heb ik maar verteld dat baby's op dat termijn gewoon geen vetweefsel hebben dus dat ze allemaal dunne botten armen hebben.
    Dan begint ze weer over alle leuke eigenschappen van mijn vriend die de baby moet hebben (nooit over mij) en dan gaat ze weer vertellen over haar levensechte dromen waarin de baby NATUURLIJK op mijn vriend leek..
    Ik raak er nu al behoorlijk geĆÆrriteerd van dus kan me je irritatie zeker voorstellen.

Heb je t ooit met je man besproken? Zegt hij er iets van tegen zijn moeder?

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Och, het is maar wat je wil zien - en misschien ziet ze onbewust wel te weinig van je man er in zitten dat ze het wil overcompenseren ofzo?

Mijn schoonmoeder zei dat ook best vaak (daar stoorde ik me overigens niet aan, even voor de duidelijkheid), totdat ik toch echt duidelijk kon laten zien (door middel van een morph-app) dat bepaalde uiterlijke kenmerken die ze aan haar zoon verbond Ʃcht van mij vandaan kwamen. Zoals zijn ogen bijvoorbeeld. Maar zo vind zij dus ook dat al haar kinderen de ogen van haar man hebben; terwijl ik dus met die app duidelijk heb kunnen laten zien dat dat haar vorm ogen zijn :D !

Soms zie je het dus gewoon zelf niet zo goed :cool: Het zal mij overigens niet uitmaken op wie hij lijkt. Op dit moment zit hij aan mijn arm te trekken en te jengelen, hebben we hem alweer uit bed gehaald omdat hij bleef huilen en niet wilde slapen en zou ik willen dat hij op 1 van die slapende baby's uit de luierreclames leek. Mja, wishfull thinkinggggggggg.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    #11 yenolah, 1 nov 2014
    Laatst bewerkt: 1 nov 2014
    Herkenbaar, maar dat is toch logisch?
    Schoonfamilie kent de vader van een kind langer, dus zullen veel trekjes zien uit eigen familie. Ik til er niet zwaar aan.

12. vivvv

vivvv Actief lid

14 jun 2013
    162
    0
    16
    NULL
    NULL
    Duvellie; ja en mn vriend zegt dan "ach ze is niet wijs :p "
    Joycey; onze kleine lijkt ook wel echt op mijn vriend hoor, haar oogjes zijn echt dezelfde vorm als die van hem. Haar mondje weer op de mijne.
    Ik begrijp mezelf gewoon niet. Xe heeft eerder ook weleens bepaalde opmerkingen gemaakt die ik niet leuk vond, dat vond in het begin heel vervelend maar nu maak ik gewoon een dom grapje terug en lach er om. Alleen om dit dus nog niet.
    ik erger me er mateloos aan. Kan blijkbaar niks hebben als t om de kleine gaat?
    Het word dan natuurlijk ook wel ERG vaak gezegd.
    qua haar kleur lijkt het erop dat ze mijn kant op gaat, maar ze blijft ook volhouden dat het zijn kleur word. Vriend zegt steeds nee hoor ma, het is donkerder geworden.
    En de keer erop zegt ze weer: wat een lekker licht haar, papas haar kleur...
    Ze krijgt echt licht haar hoor :D

Maar oke. Ik moet het echt los gaan laten haha

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Het maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit. Mijn eigen familie zegt juist dat ze op dr vader('s familie) lijkt en van hun hoor ik wel eens dat ze op mij (begint te) lijk(t/en).
    Sommigen vinden dat ze steeds meer op mij lijkt anderen zien mij juist helemaal niet in haar. Ja, dr haar, daar kun je niet omheen :)

14. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook: wat een mooi kindje, wat lijkt ze toch op pappa, mooi zeg... iedereen zegt dat. terwijl ze op baby foto's echt op mij lijkt.
    ehm... tja... toch mijn eigen onzekerheid die opspeelt denk ik

15. Bailief

Bailief Niet meer actief

Niet druk om maken joh ;) ze hoopt gewoon wat van haarzelf terug te vinden in jullie kindje.

Mijn schoonmoeder blijft bij hoog en laag beweren dat onze dochter mijn ogen heeft, nou dat heeft ze echt niet, juist dat heeft ze overduidelijk van haar vader. Maar zij ziet mij er dus eerder in dan haar eigen zoon. En dat terwijl sm en ik echt niet de beste vriendinnen zijn hoor. Soms vind ik het wel sneu voor mijn vriend want bijna iedereen ziet hem echt in haar (mij ook hoor, een goede mix zeg maar :p), maar ach, er zijn ergere dingen ;).

16. Syllie

Syllie Actief lid

4 nov 2008
    159
    0
    16
    Oooh ja, ik ken het!! Alleen bij mijn oudste is het zo dat hij erg op mn zwager lijkt, vriend heeft zwart haar en bruine ogen, zwager heeft blonde krullen en mijn zoon ook!! Dus elke verjaardag was het weer zo van...nou, er klopt iets niet hoor, moeten jullie het niet een keer vertellen?? Wel elke keer met een knipoog hoor maar goed, na 30 keer ben je het zat, dus heb ik een keer geroepen; hey, naam zwager, je loopt achter met allimentatie, denk je er ff aan??? Nou, je had ze allemaal moeten zien kijken!! Ze hebben nooit meer wat gezegd;)

17. 2015mama

2015mama Actief lid

13 aug 2014
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het helemaal niet erg vinden!!!!
    Zou het denk ik erger vinden als ze zeggen dat ze niks van der papa heeft en alles van mij of geen van ons beide... Dan zou ik weer denken dat ze met andere woorden bedoelen dat haar papa, haar papa niet is hahahaha.

Niet aanstellen zie het als compliment.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Mijn schoonmoeder zei juist dat mijn oudste zo op mij leek, maar ze zei erbij dat dat hopelijk nog wel bij zou trekken... (dat we niet zo'n goede band hebben is wel duidelijk denk ik).

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik vind het altijd wel schattig..

Mijn zussen zeggen het altijd precies andersom ;)

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    :$ no!!!!!

Deel Deze Pagina