heb je de placenta voor of achter de baarmoeder ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magdalena6, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Bij Maricha lag ie helemaal voor en nu ligt de placenta links voor dus voel de uk meerendeel aan de rechterkant

2. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    als het goed is wordt je dat verteld.. ;)
    dat weet je zelf niet natuurlijk... :p

3. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Haha jaa ik dacht al hoe moet ik dat nou weten whaha! :oops:
    Maja logisch he dat je dat verteld moet worden lekker slim weer ;)

4. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Bij mij zeiden ze gisteren met de 10 weken echo dat de placenta aan de voorkant lag. Ik denk dat je daardoor ook misschien het hartje later kunt horen met de doptone? Weten jullie dat?

5. Niet meer actief

Hier vertelden ze al met de 12 weken echo dat mijn placenta aan de achterwand lag. Met de pretecho bij 16 weken vertelde de echoscopiste dat hij inderdaad aan de achterwand ligt en ook nog eens heel erg hoog. Erg gunstig dus voor het voelen van het kindje.

6. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    :p :p :p :p :p :p

7. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Lach maar ;)

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Bij mij achter, helemaal bovenaan.

Ik voelde mijn kleintje al uitzonderlijk vroeg; 11de/begin 12de week. Volgens de verloskundige kan dat ook wel een beetje met mijn smalle lichaamsbouw te maken. Hoe het verhaal ook is; Ik vind het maar wat leuk om dat kleintje steeds beter te kunnen voelen!

9. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Voor (voelde het kindje in de 16e week)

Je placenta beweegt niet uit zichzelf hoor.. Hij groeit zeg maar mee met je baarmoeder. Omdat je baarmoeder groter wordt, schuift de placenta mee. Als ie dus in het begin voor de uitgang zit, hoeft dit niet zo te blijven (kan helaas wel).

Elle

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.068
    2.203
    113
    Brabant
    @ rowena, dat zien ze met de echo's!

bij mij zit ie voor! en voelde mn kleintje rond de 18/19 weken, maar nog altijd heel subtiel:)

11. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Klopt. Ik heb een Angelsound maar omdat bij mij dus de Placenta voor ligt had ik er bijna niks aan.
    Die doptones die verloskundigen gebruiken zijn vele malen beter en daarom zullen hun vanaf week twaalf meestal wel het hartje horen.

12. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Vandaag een echo gehad. Ik vroeg me al af waar bij mij de placenta zit. Vergeten te vragen :rolleyes: lekker dom weer.

Ik hoor het hartje wel heel duidelijk met de doppler, dus ik neem aan dat ie niet aan de voorkant ligt? Of zegt dat helemaal niks? Weet iemand dat toevallig?

13. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Pff, zie nu pas dat die vraag al gesteld is hahah.

14. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Als je een foto hebt kun je m ook zien zitten! Als i voor ligt, dan zie je een verdikking aan de bovenkant van de foto en als i achter ligt, dan aan de onderkant van de foto 8) ;)

15. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Bedankt voor de tip. Mmm, volgens mij ziet de onderkant/rechterzijkant van de echo er dikker uit. Bovenkant niet. Denk ik hoor, de echo foto staat wel in mijn album. De vk hield dat echo apparaat laag tegen de zijkant van mijn buik (bij mijn lies), Of maakt dat niet uit voor de foto?

Sisqa

16. susan99

susan99 Actief lid

1 feb 2008
    182
    0
    0
    dat klopt natuurllijk niet, een echo foto kunnen ze op alle manieren printen, dus dat zegt niks

17. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Dat klopt natuurlijk niet 8) want ze nemen m nooit vanaf je rug ;) dus je kan wel een beetje een indicatie hebben of i nu voor of achter ligt. Uiteraard niet helemaal want er zit idd nog wel een verschil of ze m bij je lies of bij je navel nemen.

18. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Bij mij ligt het ook aan de achterkant.

Dat weet ik sinds gisteren want toen hadden we de 20 weken echo :)

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    bij mij llag het boven aan de buikkant ofzo iets
    maar op echo's ken ik ut nie zien die in me album staan

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    bij mij zit de placenta rechtsvoor ... ligt de kleine met het hoofdje links (voetjes dus rechts) dan voel ik het heel zachtjes maar kleintje heeft zich nu gedraaid en de voetjes liggen nu links waardoor ik het erg goed voel en je ziet dan ook mijn buikkie heen en weer gaan :confused: erg leuk om te zien.
    ik voelde de kleine echt al heel vroeg (15 weken ofzo) beebje lag toen links zei de VK waardoor ik het dus al zo vroeg voelde.

Deel Deze Pagina