Is een flessenverwarmer ook echt nodig om aan te schaffen? Of voldoet een magnetron ook prima? Heeft iemand daar al ervaring mee?
Als je bv gaat geven, die mag je niet opwarmen in de magnetron. Als je fv gaat geven voldoet de magnetron prima!
Flessenwarmer heb ik nog nooit gehad. (4e kind). Maarrr als je borstvoeding wilt gaan kolven....heb ik nooit gedaan....is het misschien handig, want ik heb begreep dat dat niet in de magnetron mag. Op het vuur met een pannetje met een laagje water kan ook.
Ik gebruikte de flessenwarmer veel maar ik verwarmde mijn bv erin. Net wat de andere meiden zeggen als je fv gaat geven is de magentron makkelijk.
je hebt toch ook wel een pannetje met vuur en water voor het geval je BV niet wilt opwarmen in de magnetron. Overigens mocht het bij mij nog wel, BV opwarmen in de magnetron. Alleen weten ze niet zeker wat dit doet met de voedingswaarde dus liever niet. Maar een flessenwarmer is niet verplicht!
Maar is dit ook niet zo met flesvoeding? Dat met die voedingswaarde? Ik dacht dat de magnetron altijd dingen stuk maakt? Dus dat het altijd beter is om wat dan ook in water te verwarmen...
ik had ook gehoord dat als je bv verwamt in de magnetron juist alle belnagrijke bestandsdelen vernietigt werden. En je babytje heeft die juist zo hard nodig. Heb ze zelf alle 2 magnetron en flessenwarmer. Ook omdat onze combi-magnetron niet altijd even schoon is
wij hebben een flessenwarmer en daar hebben we veelvuldig gebruik van gemaakt. In het begin met opwarmen van bv maar ook als de combimagnetron van ons aanstond met pizza of ovenschotel of zo en de kleine had honger. Ook hebben we hem meegenomen op vakantie om zijn potjes in op te warmen en hij ging altijd mee naar oma in het bejaardenhuis. Die heeft geen magnetron en kooktoestel.
Tip: heet water in een maatbeker doen en daar de fles inzetten en even laten staan! Werkt net zo goed!
Allemaal bedankt voor jullie tips, adviezen en ervaringen. Ik ga voor het pannetje, waterkoker, magnetron en de maatbeker. Kortom: geen flessenverwarmer voor mij.
Ik gebruik ook de flessenwarmer voor de BV-melk. En bij die andere twee die ik geen BV heb gegeven, gebruikte ik hem op vakantie. Onderweg kun je hem in de sigaretten-aansteker stoppen en dan kun je ook potjes warm maken en flesjes. Maar onderweg heb je ook genoeg gelegenheden om het flesje ergens in een magnetron te stoppen. Gina
Ik heb een flessenwarmer, gekocht voor de nachtflessen en de vakantie. En wat gebeurde er: het ding was veel te langzaamlees->huilend kind op de arm en 10 minuten moeten wachten op de fles). Ik had als snel 's nachts een thermoskan heet water en een flesje afgekoeld gekookt water naast mijn bed staan. Da's meteen klaar en goed op temperatuur (eerst heet water in de fles, voeding erbij, schudden en dan aanlengen met het koude water). Gevolg was dat de flessenwarmer niet eens meeging op vakantie....
Ik heb FV gegeven en heb op het laatst uitgedokterd hoeveel koud gekookt water er precies bij gekookt water (uit waterkoker) bij elkaar moest om direct drinkbare melk te hebben. De magnetron was de ene keer te heet en de andere keer weer net iets te koud en niets is vervelender als je kleintje huilt en eten wilt, en het lukt niet zo snel. Een flessenwarmer heb ik ook niet gehad. Ook voor de opas en omas werkte dit perfect want die hadden weer een minder snelle magnetron en dit zie je vaker, het ene merk is het andere niet. Zo konden ze mooi snel en veilig de melk klaarmaken als je oppasten!
Magnetron is goed indd! Ik heb ook een flessenverwarmer, en eig gebruik ik hem alleen om de flessen uit te koken (die functie zit e ook op ) das wel handig..