Heb je dit nou écht nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sjors82, 12 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

- haarborstel (wie zegt dat het haar heeft?)
    Mijn zoontje kreeg pas na 3 maanden wat haar, dus ik zou het later kopen.
    - maatkan met deksel
    Waar heb je dat voor nodig?????? Niet gekocht dus.
    - melkpoedercontainer (kan de voeding niet gewoon in de verpakking blijven?)
    Melk zit hier gewoon in de orginele verpakking (nutrilon)
    - stuk of 100 soorten cremes, lotions en dingetjes. Wat heb je daarvan nou echt nodig?
    Echt nodig: bepanthen of sudocreme, badschuim en een gezichtscreme. Later kan je altijd nod een bodycreme oid erbij kopen
    - 2 aluminium kruiken (dat is toch alleen als het kindje zichzelf niet warm kan houden, en dat is eerst afwachten?)
    Ik had er maar 1, nooit gebruikt.
    En wat is het verschil tussen een molton hoeslaken en een gewoon hoeslaken? En wat is dan weer een moltonbeschermer?
    Een molton hoeslaken gaat onder je gewone hoeslaken en is om je matras te beschermen. Een molton beschermer lijkt mij dan overbodig.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

haarborstel hebben we wel gehaald, mijn vriend en ik zijn beiden met bos haar geboren dus je weet maar nooit.

maatkan hebben we niet

cremes heb ik alleen gehaald waarvan ik denk dat ik ze gebruik. heb bijv. baby massage olie gekocht omdat ik zo'n cursus straks wil gaan doen

kruiken, ondanks dat mijn zoontje in juli/aug wordt geboren heb ik ze wel gehaald. en ben er nu al erg blij mee, want ik heb dlink last van voorweeen en heb die kruiken hard nodig! dus is het niet voor je kindje dan is het wel voor jezelf ;)

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Haarborstel
    Met kerst zo'n setje gekregen, al heeft Lisanne nog niet veel haar, gebruik het af en toe wel, vind ze wel lekker.

Maatkan met deksel
    In het begin wel gebruikt, toen we het water eerst nog kookten.

Melkpoedercontainer(s)
    Wij gebruiken Friso, die zit in een folie verpakking, ik vind de bewaarbus van hun echt wel handig. En als je weg gaat zijn die stapelcontainertjes echt ideaal.

Verzorgingsproducten
    Lisanne heeft een vrij droge huid, voor het badje gebruik ik balneum extra vettende badolie, verder huidolie of -creme van neutral. In het kraampakket zat een set verzorgingsproducten van Natalis, zijn ook wel lekker.

Molton
    Idd om hethoeslaken matras te beschermen.

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

O, ja
    Kruiken
    Lisanne is in februari geboren en hebben wel 2 kruiken gebruikt. Ze kunnen zich zelf nog niet op temperatuur houden. Heb je al een in take gehad? Dan kun je misschien even overleggen of je 1 of toch 2 nodig hebt. ANders kun je de kraamzorg ook even bellen hiervoor.

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Die bewaarbus van Friso heb ik gekregen, zat die niet in één of andere cadeaudoos? Ik vind hem erg handig!
    En zo'n toren is ook handig hoor, niet alleen als je op stap gaat, maar ook thuis. Wij hebben ook een poederverdeler van Difrax, die vind ik persoonlijk het handigst, maar tegenwoordig gebruiken we ook vaak de toren, omdat je de bakjes dan op volgorde plaatst en ze krijgt niet bij elke fles dezelfde hoeveelheid.

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik lees graag mee hier want zit ook nog te dubben over bijv de verzorgingsproducten. Maar als ik het zo lees dan zijn de wasgel en sudocreme het belangrijkst en die heb ik in huis.

Over kruiken; bij intake van de kraamzorg kreeg ik wel het advies er 2 te hebben. En dat terwijl ik half aug ben uitgerekend. Ze legde het heel logisch uit: je kindje komt uit een omgeving van 37 graden (jouw lichaam). Stel dat het geboren wordt in de nacht (wat toch vaak zo is) en dat het een échte warme nacht is, dan is het nog steeds niet warmer dan iets van 20 graden en is het verschil dus bijna de helft! Alleen dat is al een schok voor de beeb. En dan inderdaad nog het feit dat een hoop beebjes zich niet direct op temp kunnen houden. Dus ja, ik vond het wel erg logisch klinken allemaal.

Dat van die molton moet ik ook eens goed uitzoeken. Wij hebben een Aerosleep matras maar die mag ik de 1e week met kraamzorg niet gebruiken omdat die écht geen vocht doorlaten (bijv als je hete water uit de kruik lekt). Dus dan moet ik waarschijnlijk een molton gebruiken ofzo? Tis me wel verteld met de intake maar ben het alweer vergeten.

7. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    volgens mij neemt de aerosleep juist al het water op, brengt het naar de onderlaag zodat bovenlaag droog blijft, dus zou juist beter zijn dan alleen het matras, want dat wordt en blijft wel nat als je kruik zou lekken.

ik heb voor de eerste maanden een wieg en daarin ga ik geen aerosleep gebruiken, alleen in het ledikant ga ik de aerosleep gebruiken, de eerste maanden is de kans klein dat je kleintje op de buik terecht komt, en zo wel, dan kan ik altijd nog een aerosleepje voor het wiegje aanschaffen.

zonder aerosleep is het zo: matras-moltonhoeslaken-hoeslaken
    zonder aerosleep heb je dus ook andere hoeslakens als die van aerosleep nodig, dus je moet in dit geval twee verschillende soorten hoeslakens hebben (voor de aerosleep en voor zonder de aerosleep)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Borsteltje is niet alleen voor de haartjes, ook voor de bloedsomloop van het hoofdje.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hmm, ik heb ook begrepen dat bij een areosleep het water erop kan blijven liggen en dat je daarom niet kruiken, maar een bellywarmer moet nemen. Die zijn elektrisch op te warmen. Dat vertelde de verkoopster van de matrassen. Wij hebben o.a. daarom geen aerosleep genomen.

Deel Deze Pagina