Heb je echt een puf cursus nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je ECHT een puf cursus nodig?

  1. Ja het maakt de bevalling stukken makkelijker

  2. Hoeft niet het is iets extra's om steun aan te hebben

  3. Nee totaal niet nodig

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. rastagirl

    rastagirl Fanatiek lid

    15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    bij de eerste wel gedaan en nu niet was toen wel gezellig en veel gelachen maar uiteindelijk heb ik het gedaan zoals ik zelf het het beste aanvoelde. en idd in de boeken staat ook heel veeel
     
  2. missgroovy

    missgroovy Niet meer actief

    ik heb geen cursus gedaan. Bij mn eerste afspraak bij de verlos werd gezegt dat ik dat moest doen. Ikke eigenwijs en ga echt niet naar zo'n pufclub. Voel me daar niet t type voor, is voor iedereen verschillend. En ook de groep lijkt me, je kunt geluk hebben en een gezellige groep hebben of net niet.

    Mijn bevalling liep als vanzelf, puffen was niet nodig en de verlos adviseerde zelfs daar waar kon gewoon normaal te ademen. Je moet gewoon ook goed naar de verlos luisteren. ALs je haar instructies volgt en als t nodig is haar ademhaling nabootst komt t goed!
     
  3. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik heb zwangerfit gedaan. Hier kreeg je wel een stukje puffen, maar eigenlijk ging het meer om je lichaam in conditie te houden (zodat je geen stijve plank wordt ;) )
    Ik denk dat als ik die cursus niet had gehad ik ook wel had geweten wat ik moest doen.
    Het puffen ging eigenlijk helemaal automatisch als er een flinke wee kwam. :)
     
  4. cindy75

    cindy75 Lid

    16 apr 2007
    79
    0
    0
    Ik heb het ook niet gedaan, zag mezelf ook niet in zo'n clubje (voor mij gevoel klagende, zeurende mensen).
    Ik had echt zoiets van: ik zie wel wat er op me af komt, het moet er toch uit en je hebt altijd nog een verloskundige die zegt wat je moet doen.
    Ik heb dan ook een super makkelijke bevalling gehad, en je voelt wel aan wat je moet doen.
    Ik denk dat het belangrijkste is, dat je je moet afvragen wat je dan graag wilt of zoekt in zo'n cursus.
    Uiteindelijk reageert iedereen ook anders denk ik (als je moet bevallen)
     
  5. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

    mijn bevalling ging heel snel waardoor de weeen maar bleven komen, had geen tijd om aan puffen te denken.
     
  6. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Ik heb heeeel veel gehad aan zwanegrschapsyoga. Hoe de weeën weg te puffen had ik anders nooit gekund. Dus ik ben blij dat ik het heb gedaan. Ook handig voor je partner. Die weet dan wat hij kan doen om je te helpen de weeën op te vangen.
     
  7. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    ik doe het vor de gezelligheid, maar de zwangerschapsgym is veel bewegen en doet vaak meer zeer dan dat het oplevert hahahaha. Maar goed 1 uurtje in de week tijd vor mezelf en de baby vind ik wel fijn. of ik er iets aan heb denk het niet, we krijgen weinig uitleg over de bevalling en puffen heb ik nog niet gedaan. het is meer gym
     
  8. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    zoals ik al eerder in dit topic zei, ik heb het wel gedaan maar meer voor de gezelligheid. vond de cursus zelf echt niets voorstellen.
    we kregen ook de meest rare vragen vond ik, bv wat ga je de eerste 7 cm van je ontsluiting doen?
    sorry ik hoop er snel achter te komen, maar hoe moet je in godsnaam nu al weten hoe je die tijd in gaat delen.
    en voor een grapje was erg weinig plaats.

    bij een evt 2e zwangerschap zal ik het toch wel weer doen maar dan wel bij iemand anders.

    joyce
     
  9. kvptje

    kvptje Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Geen cursus gehad, de vk heeft het wel geprobeerd om me aan het puffen te krijgen maar dat werkte gewoon niet bij mij. pufte helemaal niets weg. Gewoon me concentreren en normaal ademen ging veel beter
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm bij ons was het juist weinig "gym" vond ik
    en veel uitleg en veel praten

    gewoon gezellig zegmaar

    de vrouw in kwestie had zelf 3 kindern en stond op het punt oma te worden
    maar was echt onwijs leuk en gezellig
    dat had ik niet verwacht :)

    en voor de lichaamsbeweging... ben ik braaf aan het zwemmen geslagen.
    ivm de zomervakantie uiteindelijk maar zelfstandig gaan zwemmen ipv zwangerschapszwemmen overigens
    en dat bevalt prima eignelijk :)
     
  11. Shalina

    Shalina Lid

    1 sep 2007
    72
    0
    0
    Ik heb bij de eerste geen cursus gevolgd en ging allemaal vanzelf (beetje te snel) en ging allemaal prima.


    Groetjes Bianca
     
  12. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook geen cursus gehad, maar dat was meer omdat ik na de 1e les de hele nacht harde buiken had en bij de 2e les ook. Dus toen op advies van de vk gestopt, maar ik heb het echt niet gemist tijdens de bevalling! Ging allemaal vanzelf en toen ik op een gegeven moment verkeerd ging puffen omdat het toch wel heel pijnlijk was werd ik gelijk gecorrigeerd dus naar mijn mening is het niet nodig... Weet ook niet of je tijdens de bevalling wel denkt aan alle geleerde technieken eigenlijk...!
     
  13. Niet meer actief

    Ik had mij bij de eerste zwangerschap ingeschreven voor zo'n cursus en had mij er helemaal op verheugd, het is toch je eerste en dan wil je van alles weten.

    Helaas kwam ik voordat de cursus goed en wel begon in het ziekenhuis te liggen en beviel ik met 31 wk/6 dgn en ben zonder problemen die bevalling doorgekomen.

    Toen ik zwanger werd van de 2e wilde ik mij toch weer inschrijven omdat ik van iedereen hoorde dat het toch wel wat toevoegd. Dus ik mij weer ingeschreven en gevraagd of ik eerder mocht komen dan normaal gezien het feit dat ik 25 % kans had op weer een vroeggeboorte. Dus met 20 weken zat ik met mijn ienimini buikje tussen alle ronde dames op zwangerschapscursus en heb mij eigenlijk al die tijd afgevraagd wat ik daar nou deed. Er werd MIJ nl. niks nieuws verteld. Het enige wat ik leuk vond was de contacten die ik er aan overgehouden heb.

    Nu ben ik in maart bevallen van onze derde spruit, maar heb de cursus dit keer bewust achterwegen gelaten, goed naar je lijf luisteren, dan lukt het wel.

    gr. Naj
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ik stem niet...moet immers nog bevallen van de eerste...maar kan me niet voorstellen dat ik het zonder deze info niet zou redden....
    Tis dat het maar 5x is zeg...10x had ik niet volgehouden...zo boeiend ;)
     
  15. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik heb yoga gedaan bij de zwangerschap van mijn dochter en heb er zeker wel wat aan gehad. Ik heb geleerd mijn buik te ontspannen na een wee en hoe je persweeën kan "tegenhouden" (dat kan niet echt maar je kunt ze wel een beetje onderdrukken).
    Bij de zwangerschap van mijn zoon heb ik geen cursus gedaan, ik vond dat ik nog genoeg had aan de yoga (heb ik weer gebruikt).
     
  16. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mijn mening is dat het voor de bevalling helemaal niet nodig is.
    Die kleine komt er echt wel uit zonder cursus ;)
    ik kan me ook heel moeilijk voorstellen als je ligt met gruwelijke weeen, dat je denkt, ow ja effe denken, wat heb ik ook alweer geleerd :(

    Mijn idee van een cursus is gewoon het in contact komen met andere zwangere vrouwen ;)
     
  17. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Ik ben ook bevallen zonder puf cursus en het is me goed afgegaan hoor. Ik ben niet zo'n persoon die verplicht naar zo'n cursus gaat meer voor het gezellige als voor het nodige.
     
  18. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    nee, ik ben niet heen geweest..
    En ik kon de weeën goed wegpuffen..
    Ik luisterde naar mijn eigen lichaam, en die gaf me aan hoe ik het beste de weeën op kon vangen..
     
  19. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Ik heb een superbevalling gehad bij de eerste en heb nauwelijks hoeven puffen..
    Nooit een cursus gehad..volgens mij waren er vroeger ook geen cursussen en ging alles ook prima! Ik zie het meer als iets waar mensen lekker een centje mee kunnen verdienen.
     
  20. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Op advies van de verloskundige me met tegenzin toch maar opgegeven bij de plaatselijke thuiszorg voor een zwangerschapscursus. Lijkt het met niets naar 1xtje dan kom ik gewoon niet weer! :)

    Ligt er denk ik ook aan in wat voor klasje je komt en hoe je zelf in elkaar steekt. Ben helemaal geen groepjes mens. We zullen zien, over 4 weekjes voor het eerst er heen.
     

Deel Deze Pagina