Heb je echt een puf cursus nodig?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door zomaar, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Heb je ECHT een puf cursus nodig?

  1. Ja het maakt de bevalling stukken makkelijker

  2. Hoeft niet het is iets extra's om steun aan te hebben

  3. Nee totaal niet nodig

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. diaantje17

    diaantje17 VIP lid

    21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    met allebei mijn jongens heb ik geen "pufcursus" gehad....geloof me meis..als de tijd daar is ..puf je echt vanzelf hoor, je vind je eigen "pufje" zoals jij je het prettigst bij voelt...
     
  2. moonique

    moonique Bekend lid

    28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Het gaat niet alleen om het puffen en hijgen op de cursus, het is ook de ervaring van andere vrouwen, en handige tips. Ik heb bij mijn eerste niet de cursus gedaan en uiteindelijk is hij ook wel geboren welliswaar met keizersnede, ik wist bv niet dat het beter is om wat halfzittent te bevallen i.p.v. liggend op je rug. Op de cursus word je uitgelegt wat de mogelijke pershoudingen allemaal zijn en wat je allemaal te wachten kan staan, hoe zit dat met uitscheuren en een knip enz. eigenlijk teveel om zo te noemen er zitten vrouwen bij mij op de cursus die hun 3e kindje krijgen en toch weer de cursus doen, het lijkt mij zo dat deze vrouwen er wel wat aan gehad hebben de vorige keren anders ga je niet nog eens lijkt mij. Ik vind het wat jammer dat de zwangerschapscursus hier zo afgekraakt word.
     
  3. Fibi

    Fibi Bekend lid

    9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Ook hier geen cursus gehad, vind het ook niet noodzakelijk. Ik ben zelf geen type voor een cursus maar het had lichamelijk (bekkeninstabililteit) ook niet meer gekund, was de laatste maanden van de zwangerschap namelijk zo'n beetje aan mijn bed gekluisterd.

    Heb het echt totaal niet gemist bij de bevalling. Toen de weeën begonnen (in ziekenhuis, ben ingeleid bij 38 weken) heeft de verpleegkundige me één keer uitgelegd hoe je de weeën het beste op kon vangen en daarna ging het allemaal vanzelf...

    Zoals al eerder gezegd hier, ze leggen je wel uit wat je moet doen dus als je maar rustig blijft en goed luistert gaat het echt wel goed hoor. ;)
     
  4. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik ga ook geen cursus doen,
    moet meer rust houden.
    en ik zit er niet zo op te wachten om tussen
    puffende mensen te zitten hihi
    het idee vin k al gek
    misschien dat ik het ooit me de 2e wel zou doen
    maar nu ff niet ;)
     
  5. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik had anderhalve les gehad en beviel toen met 32 weken van Mirthe...... De eerste les was voorstellen, vandaar dat ik anderhalf zeg. Heb alleen nog één bekkenbodemoefening meegekregen, maar ja, die kende ik al en heb ik niet nodig gehad bij de bevalling. Geen ademhaling, geen puf en ach, het ging prima....

    Maarrrrr.......ik ken ook iemand die zo'n hele samen bevallen cursus heeft gehad en nog in paniek raakte tijdens de weeën en bijna ging hyperventileren.... Dus je moet ook een beetje zelfkennis hebben om te zeggen dat je het niet nodig hebt! Ben je snel wat paniekerig, dan zou ik gaan, als is het om een beetje te weten wat je te wachten staat!
     

Deel Deze Pagina