baby schoppen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door life, 7 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. life

life Niet meer actief

Heey allenmaal,

Ik.vroeg me toch af...
    Ik ben vandaag 19 weken zwanger, ik voel mijn kindje al vanaf 16+ weken.
    Nu ligt me placenta voor en weet ik dat je de baby minder snel voelt en daar hielt ik rekening mee, maar toch gaf meneer al een flibke trap voor de eerste keer.
    Nu voel ik hem geregeld niet iedere dag maar vaak voel ik hem al wel.
    Maar nu had ik een paar vragen.
    Ik ben erg tenger, ze vroegen me dan ook of ik anorectia had... nee heb ik niet ik kom gewoon niet aan wat ik ook doe.
    Is het zo dat je de baby zo snel voelt doordat ik echt geen vet heb op me buik en de baarmoeder strak drukt tegen me buik?
    Ook heb ik last van af en toe harde buiken dan gaat de baarmoeder echt naar buiten staan, maar soms heb ik ook het gevoel dat ik de baby voel draaien.
    Soort van harde buik maar toch ook weer anders, kan dit kloppen of zit het in me hoofd??
    Ook heb ik door me tenger postuur erg last van ne bekkenbanden en me buikspieren die trekken, volgens de vk is het ook normaal dat ik de baarmoeder voel trekken omdat onze jongentje nu de groeipunt heeft.

Alvast bedankt

2. sepherine

sepherine Niet meer actief

ik voel net hetzelfde als jou maar ben niet heeel dun , ben normaal gebouwd maar heb aan de vorige twee zwangerschappen toch een beetje buikvet overgehouden .

bandenpijn is normaal dik of dun
    baby voelen draaien , heb ik ook
    voel soms echt het ruggetje en kontje
    harde buiken hebben ik soms als ik net wat teveel gedaan heb
    ....

heel normaal dus bij zowel dik als dun ;)

3. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Weet niet of je bouw er echt iets mee te maken heeft... ik ben niet slank van mezelf maar ook niet dik, gewoon "normaal" zeg maar. En hier ligt de placenta ook aan de voorkant en ik voelde de kleine al met 18 weken. De vk gaf ook aan dat dat vroeg was vanwege de placenta... Maar misschien dat je alles wat beter voelt?

4. life

life Niet meer actief

oke dus is eigenlijk heel normaal dat ik dat zo voel, had beetje het idee dat het gewoon in me hoofd zat haha!
    ook iedereen om me heen die voelde de baby pas na 20 weken.

5. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Volgens mij kan het wel degelijk duidelijker te voelen zijn als je slank bent. Het is niet in alle gevallen bepalend natuurlijk, maar het kan er zeker wel mee te maken hebben.

6. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ik ben niet extreem dun maar gewoon normaal slank. Ik heb mn placenta ook voor liggen en voel de baby sinds week 17 of 18 geloof ik. Als je bmi nu echt torenhoog is zal je het mss wel iets later voelen geloof ik maar als het verder veel rol speelt betwijfel ik. Bandenpijn krijgt volgens mij iedereen wel eens, vooral bij je eerste kindje.

7. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Misschien herken jij je lichaam beter dan andere! Ik voelde m'n kindje pas enorm laat, nouja dat ik echt pas echt zeker was dat 't m'n kindje was! En ook pas nu in de afgelopen weken, voel ik duidelijk een schopje of dat hij z'n beentjes strekt of zich helemaal probeert uit te strekken of zich draait daar kon ik echt niks mee rond de 20 weken hihi

8. Binks

Binks Actief lid

18 okt 2012
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baarmoeder ligt ook aan de voorkant en ik heb een slank postuur. Nu heb ik een ontzettend beweeglijk kindje en ik voel haar heel de dag. Ook schopt ze zo hard dat ik blauwe plekken op mn buik en ribben heb. :) Dus placenta aan de voorkant maakt echt niets uit voor het voelen van je baby!

9. life

life Niet meer actief

Oke ja ik dacht dat het 'niet kon" maar mijn gevoel gaf inderdaad aan dat hrt wel kon
    De eerste keer dat ik onze mannetje voelde was ook echt een harde schop. Toevallig lag ik op me rug en met me hand op me buik, baarmoeder stak lekker naar buiten en ineens een schop die ik ook voelde met me hand... kon niet anders dan de baby zijn, vind schopjes trouwens erg lijken op spiertrekking maar dan toch iets anders lastig uit te leggen denk ik.
    Blij dat ik nu weet dat het wel kan en ben super blij dat ik me baby voel, voor een moederis dat een van de mooiste dingen in een zwangerschap vind ik

Deel Deze Pagina