Heb je een zw. cursus gedaan? Zo ja welke?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cherrylein, 9 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foefie

foefie Lid

16 okt 2008
    28
    1
    0
    Bij de eerste heb ik een cursus zwangerschapsmensendieck gedaan. Geen zweverig gedoe en praktische tips over houding, omdat veel vrouwen toch wel last van rug of bekken of wat dan ook krijgen. Natuurlijk ook het pufgedeelte kwam aan de orde, de mannen waren daarbij. Moet zeggen dat het wel heel goed is om te weten hoe je je weeen het beste op kunt vangen, al lukte me dat bij de eerste niet, maar bij de 2e wel. Ook is het belangrijk dat je goed leert persen, wil je niet met een paar dracula-ogen uit de strijd komen (al gaat dit ook vanzelf weer over ;) )
    Nu zwanger van de derde, en geen behoefte aan cursus.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nou, ja, die dracula-ogen zijn inderdaad het ergste niet, ik ken iemand die een tia daarna heeft gekregen, door verkeerd te persen kwam er teveel druk op haar hoofd te staan. Ze leggen heus wel wat uit in het ziekenhuis of de VK, maar het scheelt aardig als je zelf weet waar je op moet letten, want ze willen nog wel eens wat belangrijke dingen vergeten te zeggen is mijn ervaring.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    ik doe haptonomische zwangerschapsbegeleiding samen met mijn vriend. echt heel fijn, ook omdat het dan een uur lang alleen maar om ons draait!

4. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb bij de eerste de cursus samen bevallen gedaan met mijn man. Vond het een erg leuke en leerzame cursus. Wat veel mensen vergeten is dat je met het 'puffen' ook al de weeën op kan vangen en meestal is de VK er nog niet meteen. Ik had meteen flinke weeën om de 5 minuten na 2 uur konden we de VK dus al bellen, maar in die tussentijd heb ik echt het puffen nodig gehad om ze op te vangen.

Daarbij vond ik het ook fijn dat je hierdoor echt naar de bevalling toeleeft, echt een moment in de week hier mee bezig bent. En dat je man hier dus ook naartoe leeft, want vaak is het voor mannen nog veel onwerkelijker en weten ze nog minder wat ze te wachten staat.

Ik vond dit een leuke cursus omdat het gezellig is en leerzaam maar ook gewoon nuchter omdat er mannen bij zijn :)

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Oh ik ga nu trouwens geen cursus doen. Het is dan nog maar 2 jaar geleden dus ik weet alles nog wel en ik heb mn cursusmapje nog wel om het eventueel na te lezen.

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wel geweest; eigenlijk niks aan gehad persoonlijk....

bevalling ging zo snel en eigenlijk ging alles automatisch en nee ik heb niet gepuft...maar gewoon weeen weggezucht...ging prima...!

maar de zwangerschapsgym heb ik wel 2 leuke vriendinnetjes aan over gehouden:)

7. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi,
    Wij doen een cursus Samen Bevallen. De reden dat wij voor deze cursus hebben gekozen is dat wij vinden dat je samen een kind krijgt en ook samen de bevalling doorstaat. Daarnaast vind ik het een enigzins geruststellend idee dat je toch een beetje weet wat je te wachten staat. Ook de ademhalingstechnieken ed. zijn erg prettig om te weten. Robert leert het nu dus ook, en is daardoor ook beter voorbereid en kan hij me 'coachen' met de ontspanningsoefeningen en ademhalingsoefeningen.

Groetjes Saskia

8. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Ik begin daar morgen (pas) mee! Ik ben heel benieuwd. Hoe bevalt het jou?

9. Polletjepiek

Wij zijn op 14 oktober begonnen met Samen Bevallen en dan 9x voor de bevalling en 1x erna. Wij vinden de cursus tot nu toe erg leuk en leerzaam. Wij zitten in een groepje met nog 1 stel. Is misschien maar weinig, maar de mevrouw die de cursus geeft is hier pas komen wonen en is er nog niet zoveel bekendheid over. Maar wij vinden het wel leuk zo'n kleine groep, lekker veel aandacht. En het is ook heel gezellig. Het andere stel verwacht ook hun 1e kindje, dus da's ook leuk. Zij zijn geloof ik 2 weken eerder uitgerekend.

Groetjes Saskia

10. Hypnose

Hypnose Bekend lid

26 dec 2007
    737
    0
    0
    Als ik dat van te voren zou weten dan zou ik dat ook doen. Hou écht niet van groepjes, maar zo met een ander stel lijkt mij ook wel erg leuk!

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

lees al een paar keer dat samen bevallen erg bevalt (oke dit klinkt heel apart in 1 zin hahaha) maar wanneer moet je je daarvoor opgeven?

En zwangerschapsyoga zijn daar mensen die dat fijn vonden? en daar ook wat aan hebben gehad?

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik doe "zwangerschapsgym".
    Is wel leuk hoor, half uurtje gewoon wat oefeningen doen zoals bekkenbodem oefeningen enzo en dan een half uurtje theorie!
    Vind het niet denderend, maar toch wel ok!

13. Polletjepiek

Als je zeker weet wat voor cursus je wiltgaan doen dan gelijk aanmelden, beter te vroeg dan te laat zou ik zeggen (heb gehoord, dat de meeste cursussen vrij snel vol zitten en dat zou jammer zijn). Ik heb ons in augustus aangemeld en was toen in de 4e zwangerschaps maand ± 17-18 weken zwanger.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina